Az idei év legérdekesebb autós csemegéit felvonultató autószalonjának ígérkezik a szeptember 13-án kezdődő Frankfurti Autókiállítás. A Renault az őszi szalonra két világpremierrel érkezik. Az egyik a közös Renault-Opel haszonjárműre, a Renault Trafic-Opel Vivaro párosra épülő Dataspace nevű koncepcióautó. Az áruszállítóra épülő tanulmányautó a modern üzletemberek tökéletes járműve lehet a Renault szerint.
Minden bizonnyal a másik Renault újdonság áll majd az érdeklődés homlokterében, ez a Talisman nevű, hatalmas oldalajtajú limuzin-szerű kupé. A kupé formájú luxus-túraautó akkor kelti a legnagyobb feltűnést, mikor két 2,45 méter hosszú szárnyas ajtaját levegőbe emelik az elektrohidraulikus teleszkópok. A majd’ két és fél méter hosszú ajtók már önmagukban is érdekessé tennék az autót, pláne ha azt is hozzátesszük, hogy a Talisman tengelytávja csak fél méterrel több az ajtók hosszánál. Az autó hossza 4,805 méter, tehát nagyjából akkora, mint a felső középkategóriás Audi A6-os (4,8 méter) vagy a Mercedes E-osztály (4,84).
A Talisman különleges külseje után szinte meglepő az elsőre egyszerűnek tűnő belső tér. A négy ülést igényes vörös bőrhuzat borítja, a középkonzol pedig erőteljes techno-hatást sugall fémes betéteivel. A Renault mérnökei szerint éppen a műszeregység egyszerűsége kelt elegáns hatást az utastérben.
A puritánnak tűnő, vékony ülések fixek. A kényelmes vezetési pozíció megtalálásához a pedálsor és a műszerfal tologatható előre-hátra a Seat Tangóhoz hasonlóan. Az üléshuzat bőrbevonatát elasztikus szövettel kombinálták, mivel az ülésmagasság állítást az ülésekbe szerelt felfújható párnákkal oldották meg.
A Talisman indítását a Renault-nál a Laguna II-n bemutatott kulcsnélküli funkció teszi lehetővé. Egy lapos kártya helyettesíti a hagyományos slusszkulcsot, amivel az ajtók és a csomagtér fedél nyitható, továbbá az autó V8-as, 4.5 literes motorja életre kelthető.
Három kamerát helyeztek el az autón a visszapillantó tükrök helyett. Képük a műszerfal tetején található többfunkciós monitoron jelenik meg. Ezen a monitoron látszik még a navigációs rendszer, a hifi és a szellőzőrendszer beállítása is.
A Talismán kupészerű formája luxus-túraautó jelleget elevenít meg. Ezt tovább hangsúlyozza az, hogy csak két oldalra felnyíló ajtaja van. Érdekes az oldalablakok kialakítása, mivel az üvegfelület alsó széle nem egyenes, hanem hajlított vonalat követ.
Az autó orr-része a Vel Satisszal bevezetett design-t követi. Hatalmas Renault embléma díszeleg a hűtőmaszk közepén. A fényszórók formáját egy új világítási technológiának köszönhetően szabadabban alakíthatják a dizájnerek.
Tovább fokozza az autó túraautó hatását, hogy V8-as, 4.5 literes motorja a hátsó kerekeket hajtja. A nyolchengeres motor a Nissantól érkezik.
A Talisman ebben a formában valószínűleg sosem kerül majd forgalomba, a koncepcióautóval a Renault azt kívánja megmutatni, hogy szerinte a jövőben az autógyártásnak milyen irányba kellene továbbhaladnia.