A karosszéria merevsége meghaladja az 1997-ben bemutatott modellét. Ennél feltűnőbb különbség az autó orrán az alul is krómozott hűtőmaszk. A hátsó lámpák rajzolata is módosult. Hátulnézetből meghatározó, hogy a modellfrissített A6-nál már láthatók a kipufogók. A típust alaposan ismerőknek feltűnik a tolatóradar érzékelőinek az elődtől eltérő integrálása a hátsó lökhárítóba. Az A4-eshez hasonló a mintázat nélküli oldalsó indexbura.
Véleményünk szerint az alapmodellt vezetve derül ki igazán, milyen is egy autó, így az 1.9 literes közvetlen befecskendezéses dízelmotorral szerelt változatot próbáltuk ki a Tata környéki próbaúton. Az adagoló-porlasztó elem kiváló műszaki paraméterekhez segíti az 1896 köbcentis motort. A próbaautó egy hazánkban nem forgalmazott modell volt ötfokozatú váltóval. Eltér az ötfokozatú és a hatfokozatú kézi váltóval szerelt A6-os nyomatéka. Előbbi 285 Nm-et tud 1750 és 2500-as fordulat között, utóbbi nyomatéka 310 Nm 1900-nál. Hosszú útra indulva kényelmes, hogy az igen csekély fogyasztású motorral majdnem 1300 kilométert is meg lehet tenni a gyári 5,7 literes átlagfogyasztással számolva. Öt fokozattal is jól kihasználható volt a dízel ereje. A minden irányban állítható üléssel és kormánnyal többféle üléshelyzet is kényelmes lehet. A kormány finoman és pontosan működött, a váltó kapcsolhatóságát igen jónak találtuk. A futómű a részben éles kanyarokkal tűzdelt tesztútvonalon kiválóan teljesített, nagy tempóval kanyarodva is fölényesen nyugodt futást biztosított a felső középkategóriás Audinak. Kényelmes a vezetőülés, jó érzés a márkára jellemzően kifogástalan kidolgozási minőséget nyújtó belső téren körbenézni. Az összes kárpit és burkolati elemből sugárzik az igényesség. A Tatabánya környéki erős rendőri jelenlét miatt nem kísérleteztünk a 203 kilométer/órás végsebesség megközelítésével az autópályás szakaszon. 140-ről ötödikben jól gyorsult az üresen 1480 kilogrammos A6 1.9 TDI.
A motorpalettán három, az A4-esből ismert motor jelent újdonságot. A 130 lóerős kétezres benzines 10,5 másodperc alatt gyorsítja százra a felső középkategóriás Audit, a végsebesség 205 kilométer óránként. A fogyasztás átlagosan 8,3 liter, ami az alacsonynak mondható 1395 kilogrammos saját tömegnek is köszönhető. Ez a változat jelenti a belépőmodellt az A6-osok közé 9 721 000 forintos árával. Multitronic fokozatmentes automata váltóval az átlagfogyasztás kisebb, 8,2 liter, ami az automatával alacsonyabb városi fogyasztásnak köszönhető. A Volkswagen modelleket ismerőknek feltűnhet, hogy a hengerűrtartalom 1984 köbcenti, amennyi a régóta gyártott kétliteres VW-blokké. Az Audi motorja nem azonos ezzel, az 1.8 literes benzines továbbfejlesztése.
Lényegében nem változott az 1,8 literes turbómotor. Maximális, 210 Nm-es nyomatékát kimondottan széles tartományban, 1750 és 4600 között adja le.
Szintén az A4-esből érkezik a háromliteres V6-os. 220 lóerős teljesítménye és 300 Nm-es forgatónyomatéka mellett fontos adat, hogy tömege csupán 163 kilogramm. 2.8 literes, 193 lóerős elődjénél 17 kilóval könnyebb a szintén hengerenként ötszelepes, 90 fokos hengerszögű V-motor. 300 Nm-es legnagyobb nyomatékának 90 százaléka 2200 és 5200 között rendelkezésre áll, ami az állítható szívó és kipufogószelep-vezérlésnek köszönhető.
Öt lóerővel 170-re nőtt az A6 2.4 literes benzinmotorjának teljesítménye, a legnagyobb nyomaték értéke maradt 230 Nm. Jelentősen gyarapodott a 2671 köbcentis V6-os motor teljesítménye. A modellfrissítést követően 230 helyett 250 lóerőt tud a duplaturbós gép, nyomatéka 310-ről 350-re nőtt 1800 és 4500-as fordulatszám között. A növekedés a nagyobb töltőnyomásnak és a motorvezérlő elektronika módosításának köszönhető. A nagyon kedvező teljesítménykarakterisztikájú motor 6,8 másodperces százra gyorsítást és 248 kilométer/órás végsebességet garantál a kézi váltós Audi A6 2.7 T quattrónak.
A 2,5 literes TDI-hez ezentúl a Multitronic fokozatmentes automata is rendelhető az ötfokozatú Tiptronic és a hatfokozatú kézi váltó mellett. A konstrukciójából fakadóan rángatásmentes váltást biztosító Multitronic nem növeli az átlagfogyasztást a kézi váltóval összehasonlítva, tehát jóval takarékosabb a hagyományos automatánál. Fokozatmentes automata váltót először a Daf gyártott. Elterjedését a kiskategórián kívül évtizedekig az akadályozta meg, hogy az erőátvitel nem viselte el erősebb motorok nyomatékát. Az Audi konstrukciója 310 Nm-es nyomatékmaximumot képes átadni, ami igen jelentős ugrás a fokozatmentes automaták fejlesztésében. Két tárcsa között egy hajlékony acéllánc biztosítja az áttételek változtatását. A vezérlő elektronika érzékeli, hogy a vezető takarékosan vagy sportosan kíván-e haladni, így ennek megfelelően változtatja az áttételeket. Aki ragaszkodik az automata váltó kézi kapcsolásához, az hat előre beállított fokozat közül választhatja ki a megfelelőt. Felárért a fokozatok a kormányról is kapcsolhatók. A 2,5-ös turbódízel teljesítménye 150-ről 155-re nőtt az A4-gyel megegyezően a tökéletesített befecskendezés és a változó geometriájú turbó módosított vezérlésének köszönhetően. Ugyanez a blokk 180 lóerős változatban a fajlagosan legerősebb dízelek közé tartozik 72,1 lóerős literteljesítményével.
Az Avanthoz a limuzin minden motorja rendelhető. A kombik felára jellemzően 650 és 736 ezer forint közötti. A százra gyorsulás ideje két tizeddel marad el a négyajtóstól, a végsebesség két km/órával alacsonyabb. Ez nem vonatkozik a 300 lóerős, 400 Nm-es nyomatékú A6 Avant 4.2 quattróra, mivel annak végsebességét elektronika szabja meg 250 kilométer/órában.
Minden A6-ban széria a műholdas nyomkövetővel felszerelt védelmi rendszer, a kilenc hangszórós autórádió, a menetstabilizáló elektronika, az első, az oldalsó és a függönylégzsák, az automata légkondicionáló. Az ülések magassága szériában elektromosan állítható, az alapfelszereltségbe tartozó könnyűfém kerekek 16 colosak. kerekek.
A benzinesek közül csak a kétliteres és az 1.8 literes nem szerepel az árlistán quattro négykerékhajtással. A dízelek közül az 1896 köbcentis blokk nem párosítható az Audi több mint 20 éve bevezetett összkerékhajtásával.