Nevét, mely magyarra fordítva egyenest jelent, sallangmentes vonalvezetéséről kapta a Straight 8. A Zender 19 colos, önálló könnyűfém felnit fejlesztett ki koncepcióautójához. A roadsterben a korábbi BMW M3 hathengeres, 321 lóerős motorjától loboghat az utasok haja. Mindössze 5,3 másodpercet vesz igénybe, hogy 0-ról 100-as tempóra gyorsuljon az autó. A „egyenes” végsebessége is több mint elegendő, a 250 kilométer/órás határt könnyedén átlépi a Zender Straight 8.
Minden keréknél négydugattyús féknyereg dolgozik a verseny fékrendszerben, az első tárcsák átmérője 322, a hátsóké 299 milliméter. A kétdobos sportkipufogó-rendszer nemesacélból készül. Az 1350 kilós autó előre 245/35-ös, hátulra még sportosabb, 275/30-as gumikat kapott.
Megjelenésében hasonlóan a Zender korábbi tanulmányautóihoz az egyediséget és a különlegességet hangsúlyozza. Ez kezdődik az autó gyönyörű kaméleon fényezésű karosszériájánál, amelynél a lágy vonalak váltakoznak az élekkel. Az autó lámpái szinte ékszerként díszítik a Straight 8-at, elég csak megnézni a Lexuséhoz hasonló hátsó lámpát, vagy a fölötte elhelyezett irányjelzőt.
A belső térben a most divatos klasszikus műszerfallal találkoztunk, azaz a műszerek középre kerültek. A külső fényezés színe belül is feltűnik több helyütt keveredve az alumíniummal és a bőrrel. Két bőrrel borított kagylóülésben foglalhat helyet a sofőr és utasa.
A céget alapító Hans Albert Zender fiatal korában gyakorlaton keresett pénzéből egy NSU TT-t vásárolt, amelyet tuningkúrának vetett alá. Mivel nem engedhette meg magának a kész tuningelemeket, saját maga látott munkához. Házilag készített üvegszál erősítéses műanyagot, aminek akkora sikere volt, hogy az első megrendelések megalapoztak egy önálló céget.