Ahogy kicsit félrefordulva, idétlen helyzetben egy Volkswagen Polo tükrében meg tudtam állapítani, a kicsit félrecsúszott ingen kívül semmi furcsa sem volt rajtam.
Akkor miért ilyen kedves velem minden hostess? A szeretett négykerekűek hirtelen háttérbe szorultak, szemem előtt már csak csinos hölgyek lebegtek. Távolról, kémfilmekbe illő mutatványokkal elrejtőzve próbáltam megfigyelni a kiglancolt autócsodák mellé kiállított hölgyek viselkedését.
A kifutók sztárjaival ellentétben az autószalonos hölgyeknél nem feltétel a legalább 175 centiméteres magasság, a hosszú láb és a nulla dkg súlyfelesleg. Az IQ-jukat sem 90-60-90-ben fejezik ki. A jó testalkat persze itt sem hátrány.
Sokat nyom a latba, ha a lányok az általuk protezsált márka autóinál tudják, hol kell keresni a motort és képesek széles mosollyal magukhoz csalogatni a szalonjárót. Ha a madár ráharapott a csalira, vészesen megközelítve a kiállított járgányt és a mellette álló kedves hölgyet, már besétált a kelepcébe.
A szemrevaló hölgyek jelenléte annál is hasznosabb, mert a Frankfurti Autószalon közönsége a szakmai napokon 98 százalékban férfiakból állt. A hostessek csökkentik annak veszélyét, hogy kihulljon a látogatók haja a felhalmozódó férfihormontól.
A Honda legújabb modelljéből, a Jazzból többet is felvonultatott Európa idei legnagyobb autós rendezvényén, amelyek mellett visszafogott eleganciát képviselő hölgyek álltak vaskos dossziékkal a kezükben.
A hondás hostessek kedvesen invitálták a szakújságírókat, hogy közelről is vegyék szemügyre az új kisautót. Nem mélyen kivágott ruhákkal csábították a szalon jellemzően férfiközönségét, és még válaszolni is tudtak, ha kérdésünk volt az autóval kapcsolatban.
A legtöbb autógyártó standján igyekeztek a hostessek ruháit is beilleszteni a márka és a stand stílusába. Nem csak a kosztüm stílusában mutatkozott ez meg, hanem a ruhadarabok színében is. A seatos hostessek például a többnyire lángvörös autók mellett hasonló színben pompáztak.
Az autókhoz leginkább illő öltözéket szerintünk az Alfa Romeónál találták meg. A fekete-vörös ruhák érdekessége az volt, hogy a felső rész mellvonaltól köldökig Alfás hűtőrácsot mintázott. Ez akkor érvényesült teljes pompájában, ha a ruhát viselő hölgy méretei alkalmasak voltak arra, hogy kiemeljék a felületet.
Volt olyan stand is, ahol inkább a komor eleganciára helyezték a hangsúlyt. A cadillaces, saabos, és a jaguaros hölgyek visszafogott színvilágú kosztümben, minden feltűnés nélkül végezték dolgukat.
2002-ben kíván visszatérni a Toyota a Forma-1-be és ezt számos módon, például „T-sportos” modellek bemutatásával igyekszik előkészíteni. Az autószalonon is javában folyta a PR-munka. A Toyotás hostessek egy része Forma-1-es overallban osztogatott frissítő kendőt.
Hiába minden báj, a legjobb formatervezők által tervezett, mélyen kivágott ruha, vagy az északi sarki jéghegyeket is megolvasztó mosoly, a hostess verseny abszolút győztese a Pininfarina standon a Ford Start debütálását megkoronázó szőke hölgy volt.
Ruhájának leírásához nem szükséges műkorcsolya és jégtánc vébék fekete-fehér korszakbeli közvetítésén edződni. Egyszerű, vállát szabadon hagyó fekete ruhában végezte dolgát, mégis a legtöbb fotós megkérte, hogy ne menjen el az autó mellől, míg a kocsiról fényképezi. Sajnos a hölgyről és a Fordról készített legtöbb képünk elveszett, mikor a szalonon megfújták egyik laptopunkat.
A két sajtónap után az első közönségnapon hiába igyekeztünk pótolni a pininfarinás hölgyről készült képeket. Nemcsak a Ford Startot kerítették csúnyán körbe, hanem a szép hölgyet sem vonultatták fel újra a közönség kedvéért.
Délután öt óra után már a legkitartóbb hostesseknek is keskenyebb lett a mosolyuk, és minden holt percet kihasználtak, amikor nem kellett kötelezően vidámnak lenniük.
Fejükben már csak az járt, hány percet kell még kibírni sajgó lábbal a magas sarkú cipőben. A szerencsésebbek akár be is ülhettek a mellettük álló autóba, hogy erőt gyűjtsenek a következő napra, vagy a két év múlva kezdődő 60. Frankfurti Autókiállításra.