Volkswagen csúcskupé: 12 henger, 600 lóerő
A W12-vel nevezett a német gyártó az október 14-én Wolfsburgban rendezett huszonnégy órás versenyre, ahol több új rekordot is elértek az autóval. Megdöntötték az eddigi 24 óra alatt széria autóval megtehető távolság rekordját. Az új csúcs 7085,7 kilométer, ami 295,24 km/órás átlagsebességet jelent. E mellett megdöntötték az 5000 kilométeres és 5000 mérföldes távok teljesítésének idejét is.

Az új szuper sportkocsit 6.0 literes 12 hengeres erőforrással szerelik. A motor teljesítménye 600 lóerő 7000-es fordulatszámnál. 620 newtonméteres nyomatékot ad le 5200-nál az újrahangolt erőforrás, amellyel 3,5 másodperces 0-ról 100 km/órára való gyorsulás abszolválható. A Mclaren F1 375 km/órás sebességrekordját valószínűleg a Bugatti Veyronnal kívánja megdönteni a Volkswagen, a W12 esetében 350 km/órával is „megelégedtek”.

Különleges kialakítású a sportkupé motorja, ennek elkészítéséhez két V6-os erőforrást vettek alapul. A két 15 fokos hathengeres V blokkot egymáshoz képest 72 fokban helyezték el, emiatt a mindössze 239 kilogrammos motor igen kompaktra sikeredett. Egyetlen hét helyen csapágyazott főtengelyre dolgozik a tizenkét hajtókar. A súlycsökkentés érdekében magnéziumból készítették a szelepfedelet, a vezérműláncot borító házat, és a változó hosszúságú szívócsövet is. Nem csak a motornál, hanem a teljes kialakításánál is odafigyeltek a súlyra a mérnökök. Mindössze 1200 kilogramm az autó súlya, amely 50:50 arányban terheli az első és a hátsó tengelyt.

Hatsebességes szekvenciális váltón keresztül jut a kerekekhez a motor teljesítménye, míg a lassulásról 318 milliméter átmérőjű Brembo fékek gondoskodnak. Érdekesség, hogy a kéziféket egyetlen gombbal lehet működésbe hozni.

Az autót elektronikailag is harcképessé tették a hatalmas teljesítmény útra viteléhez. Található benne menetstabilizáló elektronika, ASR ( kipörgésgtló), és elektronikus differenciálzár (EDS) is. Hatalmas 19 colos magnézium kerekkel látták el a sportkocsit, amelyekre elöl 255/35-ös, míg hátul 275/40-es gumikat szereltek.

Az autó formavilágáért az Italdesign tervezője Giugiaro felelős. Alapvetően alacsonyra tervezték az autót, mindössze 1,1 méter magas. Az eddig bemutatott prototípusokhoz képest nagyobb első levegőbeömlővel látták el a kocsit, hogy több levegő jusson a motorhoz. Két elődmodelljéhez képest módosított első fényszórókkal és hátsó lámpákkal készül a W12. Hátul továbbra is megmaradt a négy kipufogó, és a diffúzor is. A hátsó tengelyre ható leszorítóerőt növeli az aktív hátsó spoiler, amely 120 km/óránál bújik elő helyéről.

Csak az ajtókeretek és a merevítők csökkentik valamelyest a fény útját, amely amúgy az egész tetőt beborító üvegfelületen át juthatna az utastérbe. Viszont a menetszélről szinte teljes egészében le kell mondani a tulajdonosnak, ugyanis az oldalsó ablakok csak kis része nyitható.

Előre felfelé nyílnak az ajtók csak úgy, mint az Audi tulajdonában lévő Lamborhini legújabb modellje a Murcielago esetében. Igazán feltűnővé teszi a modellt az egyedi narancs-gyöngyház fényezés, amely a fényviszonyoktól függően különböző színben mutatja az autót.
A belső térben az alumínium, a bőr és a carbon anyagok kerültek felhasználásra. Carbon borítja például a küszöböket és a műszerfal egyes részeit. Bőrrel vonták be a versenyüléseket, a kormányt és a műszerfalat is, a pedálok és a váltókar viszont polírozott alumíniumból készültek.

Az autó jelenlegi legújabb változatát a nagyközönség a Tokiói Autószalonon láthatja először ezen a héten. Az kiállított autó már nem tanulmány, hanem a sorozatgyártású modell prototípusa.