Az új szuper sportkocsit 6.0 literes 12 hengeres erőforrással szerelik. A motor teljesítménye 600 lóerő 7000-es fordulatszámnál. 620 newtonméteres nyomatékot ad le 5200-nál az újrahangolt erőforrás, amellyel 3,5 másodperces 0-ról 100 km/órára való gyorsulás abszolválható. A Mclaren F1 375 km/órás sebességrekordját valószínűleg a Bugatti Veyronnal kívánja megdönteni a Volkswagen, a W12 esetében 350 km/órával is „megelégedtek”.
Különleges kialakítású a sportkupé motorja, ennek elkészítéséhez két V6-os erőforrást vettek alapul. A két 15 fokos hathengeres V blokkot egymáshoz képest 72 fokban helyezték el, emiatt a mindössze 239 kilogrammos motor igen kompaktra sikeredett. Egyetlen hét helyen csapágyazott főtengelyre dolgozik a tizenkét hajtókar. A súlycsökkentés érdekében magnéziumból készítették a szelepfedelet, a vezérműláncot borító házat, és a változó hosszúságú szívócsövet is. Nem csak a motornál, hanem a teljes kialakításánál is odafigyeltek a súlyra a mérnökök. Mindössze 1200 kilogramm az autó súlya, amely 50:50 arányban terheli az első és a hátsó tengelyt.
Hatsebességes szekvenciális váltón keresztül jut a kerekekhez a motor teljesítménye, míg a lassulásról 318 milliméter átmérőjű Brembo fékek gondoskodnak. Érdekesség, hogy a kéziféket egyetlen gombbal lehet működésbe hozni.
Az autót elektronikailag is harcképessé tették a hatalmas teljesítmény útra viteléhez. Található benne menetstabilizáló elektronika, ASR ( kipörgésgtló), és elektronikus differenciálzár (EDS) is. Hatalmas 19 colos magnézium kerekkel látták el a sportkocsit, amelyekre elöl 255/35-ös, míg hátul 275/40-es gumikat szereltek.
Az autó formavilágáért az Italdesign tervezője Giugiaro felelős. Alapvetően alacsonyra tervezték az autót, mindössze 1,1 méter magas. Az eddig bemutatott prototípusokhoz képest nagyobb első levegőbeömlővel látták el a kocsit, hogy több levegő jusson a motorhoz. Két elődmodelljéhez képest módosított első fényszórókkal és hátsó lámpákkal készül a W12. Hátul továbbra is megmaradt a négy kipufogó, és a diffúzor is. A hátsó tengelyre ható leszorítóerőt növeli az aktív hátsó spoiler, amely 120 km/óránál bújik elő helyéről.
Csak az ajtókeretek és a merevítők csökkentik valamelyest a fény útját, amely amúgy az egész tetőt beborító üvegfelületen át juthatna az utastérbe. Viszont a menetszélről szinte teljes egészében le kell mondani a tulajdonosnak, ugyanis az oldalsó ablakok csak kis része nyitható.
Előre felfelé nyílnak az ajtók csak úgy, mint az Audi tulajdonában lévő Lamborhini legújabb modellje a Murcielago esetében. Igazán feltűnővé teszi a modellt az egyedi narancs-gyöngyház fényezés, amely a fényviszonyoktól függően különböző színben mutatja az autót.
A belső térben az alumínium, a bőr és a carbon anyagok kerültek felhasználásra. Carbon borítja például a küszöböket és a műszerfal egyes részeit. Bőrrel vonták be a versenyüléseket, a kormányt és a műszerfalat is, a pedálok és a váltókar viszont polírozott alumíniumból készültek.
Az autó jelenlegi legújabb változatát a nagyközönség a Tokiói Autószalonon láthatja először ezen a héten. Az kiállított autó már nem tanulmány, hanem a sorozatgyártású modell prototípusa.