Miközben a premiernek nevezett igen látványos show-kon csinos hölgyek szórakoztatták a szebbnél szebb autók körül szép számban összegyűlt, leesett állú újságíró urakat, mi nem csak az autók illesztési hézagait vizsgáltuk meg közelről, hanem jutott képkocka a hostessekre is. A ruhák kivágása hamar fontosabb lett, mint a karosszéria illesztési hézaga.
A Frankfurti Autószalonon tapasztaltak voltak igazak a magyar kiállításra is. A kiállítók többsége elegáns ruhákba öltöztette a vonzó külsejű hölgyeket és mappát aggatott a kezükbe, hogy ezzel is fokozzák intelligens hatásukat, míg mások egyszerűen csak kevesebb, vagy kevesebbet takaró ruhát biztosítottak a hostessek részére.
Érdekes volt, hogy míg a sajtónapon a Land Rover csinos hölgyei igen rövid nadrágot viseltek, addig a szakmai napon már feszülős farmernadrág védte a huzattól a korábban villanó combokat.
A Seat Arosa magyarországi bevezetése alkalmából bemutatott show néha feltűnő zavarba hozta meglehetősen konzervatív gondolkodású kollégámat, amikor az egyik bombanő többször az orra előtt emelte magasba hosszú lábait.
A Porsche Hungaria többi standján sem lehetett panaszunk a hölgyek megjelenésére. A hostessek és a bemutatókon felvonultatott hölgyek is pazar látványban részesítették a férfi nézőket, akik zavartalanul élvezték a show-t, persze ha párjukat nem hozták el a rendezvényre.
A Volkswagen Passat W8 táncos parádéja is remek volt, bár nagy kár, hogy a férfi táncosokra is ugyanolyan feszülős cicanadrágot húztak, mint a hölgyekre. Egy férfi a szoros nadrágban enyhén szólva is kevésbé mutat jól, mint a fiatal táncos hölgyek tompora.
Talán a Skoda Superb körül előadott mutatvány aratta a legnagyobb tetszést a férfiak körében, mivel a négy csinos hölgy ruhája enyhén áttetsző volt. És a Skodánál attól is megkíméltek minket, hogy a Superbet kormányzó James Bondot is ugyanabba a sokat sejtető ruhába öltöztessék.
A Land Roverek körül álló hostessek olyan rövidke sortot és sötét harisnyát viseltek, mint Lara Croft a Tomb Raiderben, amikor egy Land Rover Defender segítségével igyekezett megmenteni a földet.
Zavarodottan igyekeztem összeszedni minden bátorságomat egy fénykép készítéséhez az egyik csinos hostessről, hogy a kiállítást elmulasztó olvasóink se maradhassanak le a Land Rover stand ékességeiről. Megkértem egyiküket, álljon valamely autó mellé, hogy lefényképezhessem.
Zavarom tovább fokozódott, amikor a lány megkérdezte, melyik Freelander mellé álljon. „Talán a piros mellé, annak szebb a színe!” – nyögtem ki hirtelen, magamban pedig hozzátettem, hogy teljesen mindegy, kisbogár, mivel az autó most csak háttér.
A Wallis Motor standján kiállított BMW-kről, Roverekről, Land Roverekről és Minikről gondoskodó hostessek udvariasan felvilágosítottak mindenkit a hozzájuk tartozó modellekről, bár rafináltan feltett keresztkérdésekkel csőbe lehetett húzni őket. Ilyenkor boldogan ajánlották a színes, információmentes prospektusokat.
A Magyarországon nemrégiben bemutatott Mini One és Cooper mellett álló hölgyek ruhája talán vidámnak és fiatalosnak volt nevezhető, de semmiképpen sem hétköznapinak.
Ők is kérés nélkül szolgáltak bármilyen információval az autóval kapcsolatban, és gondolom azt sem személyes vonzerőmmel értem el, hogy széles mosollyal szóltak hozzám, miközben kászálódtam ki az autóból: „Ugye milyen nagy belül!”. „Hát igen, csak hátulra ne kelljen ülni.” – válaszoltam, miközben próbáltam nagyon udvariasan magyarázni, hogy hátulra legfeljebb olyanokat szabad kényszeríteni, akiket nagyon nem szeretünk.
A Wallis Motor vonzó hölgyeivel ellentétben a mellette kiállított Mercedesek fényét nem emelte tovább egyetlen hostess sem. A táncos parádé helyett beértük azzal a tánccal, amit a Mercedes SL produkált, elektronikus vezérlésű rugózásának köszönhetően.