Az új autó hossza 4950 milliméter, ami 291-el több mint a korábbi típusé. A magassága sem maradt változatlan, itt 46 milliméterrel bővült a karosszéria. Igen komoly a luxus terepjáró szélessége is, ami 2,228 méter, de ebbe beleértendők a tükrök is. Ezen értékek tovább növelik az autó belső helykínálatát, nagyobb láb- és fejtér keletkezett. A vezető magasabban ül a 2002-es Range-ban, ami városi használat mellett fejti ki igazán jótékony hatását, mert jobban átlátható a forgalom és könnyebb parkolni is.
A több acél felhasználása elkerülhetetlenül megnöveli az autó tömegét, ebben az esetben sem volt ez másként. A V8-as erőforrással szerelt Range Rover 2440 kilogramm lett. Nem kerülte el a növekedést az autó tengelytávja sem, ez a korábbi 2.745 méterről 2.880-ra nőtt. Mindez jótékonyan hat az autó stabilitására és irányíthatóságára.
Az autó továbbra is megmaradt az alapvetően szögletes formáknál, amivel a hagyományokat őrzi brit gyártó. A tető és a hozzá tartozó oszlopok szinte azonosnak tűnnek az előző modelléval. Az új autó azonban kis mértékben alkalmazkodott a jelen és jövő formavilágához és kissé gömbölydedebb, mint elődei. Láthatók természetesen teljesen új megoldások is a Range Roveren, ilyen a cápák kopoltyújára emlékeztető oldalsó levegőkivezető nyílás. Hasonlóan új megoldás a hátsó külön álló lámpák, amelyekhez hasonlót a Land Rover Defenderen már lehetett látni; ott azonban a foglalat is külön van.
Két erőforrással kezdik meg az autó értékesítését a szigetországban, mindkettő a BMW-től érkezik. Többek között ezek a motorok mozgatják a BMW X5-ös terepjáróját is. Az egyik egy 4,4 literes V8-as benzines erőforrás, amely 5400-as fordulatszám mellett 286 lóerőt képes leadni. Ennek az erőforrásnak a maximális forgatónyomatéka 440 newtonméter 3600-nál.
A másik motor egy common rail rendszer 3.0 literes turbó dízel, amelynek legnagyobb teljesítménye 184 lóerő. Ennek a motornak az előnye azonban a már 2000-es főtengelyfordulatnál jelentkező 410 newtonméteres forgatónyomaték.
Mindkét modell a luxus beállítottságnak megfelelően csak automataváltóval rendelhető. Ezt azonban felvértezték a terepezés alkalmas fokozatokkal és kiegészítőkkel. Ilyen a Steptronic rendszerű kapcsolhatóság a gyors visszaváltáshoz, valamint a hegyment szabályzó, amely a lejtőn való haladáskor nem engedi túlságosan felgyorsulni az autót. Menetstabilizáló rendszer is segíti a vezető dolgát, amely kikapcsolható.
A 2002-es Range Roverben új futómű lesz, amelynek alapját a légrugós rendszer képezi. Ezzel lehetővé válik az autó magasságának állítása, gyorsabb haladáskor automatikusan csökken a hangmagasság, növelve ezzel a stabilitást. Kihasználva a rendszer adta lehetőséget, a mérnökök úgy állították ezt be, hogy megálláskor a legalsó állásba süllyed a karosszéria. Ezzel a gazdag vásárlókat a terepjárók magas fülkéjéből való „kimászástól” kívánja mentesíteni a gyártó.
A belső térben hagyományosan a luxusé a főszerep. Választható egy- vagy kéttónusú teljes bőrkárpitozás, navigációs rendszer és hanggal vezérelhető telefon is. Több eltérő fabetét áll rendelkezésre, hogy a vásárló egyedi kívánsága érvényesülhessen. Rendelhető cseresznyefa- vagy a hagyományos diófa betét.