A cikkben szereplő autó tulajdonosa ezen állításokat minden szempontból cáfolta. Véleménye szerint autója a valaha készült legszebb kocsi, ám nem bizonyult valami megbízhatónak. Az olajteknő tömítőgyűrűje többször megadta magát, tömítetlenség jelentkezett a hűtőrendszerben és komputer is rakoncátlankodott. Mindez nem szegte kedvét a fiatalembernek és igen komolyan átalakította a Mazda RX-7-est. Elsőre azonban nem sikerült megfelelően összehangolni az egységeket, sőt, másodszorra sem. A képen látható autóban a harmadik motor dolgozik, mert az első kettő megadta magát.
Szinte semmi nem maradt érintetlen az erőforráson, kissé még a Wankel részt is átalakították. Erősebb anyagból készült a bolygódugattyú új kivezető tengelye, amelyet a szülőhazából hozattak. Kicserélték a csapágyakat is. Mindezt azért, hogy a motor jobban viselje a tervbe vett magasabb teljesítményt. Új bolygóművet rendeltek Japánból, ha már egyszer szétszedték a motort, ne kelljen tömítetlenség miatt a közeljövőben újra megbontani a motort.
Az igazi átalakítások csak ez után következtek. Levették a gyári töltőlevegő hűtőt és turbót, ezek dobozban a padlásra kerültek, a tulajnak már nem kellettek. Helyükre a HKS hatalmas intercoolere és a szintén igen méretes turbója került. A vezetőülésből állítható a turbó töltőnyomása, ami maximálisan elérheti akár az 1,7 bar-t is. Ehhez természetesen kicserélték a kipufogó oldali körben lévő kivezető szelepet, amely szabályozza turbó fordulatszámát és nyomását. Ennek helyére egy HKS soros dupla szelep került. Túl nagy turbónyomás esetén ezen a két szelepen keresztül távozhat a túlnyomás. Ennek nemcsak a motorra gyakorolt hatása első osztályú, de a hangja is. Aki halott már Subaru Impreza WRC-t túráztatás közben, az tudja, milyen hátborzongató hang az, amikor a szelep elengedi a nyomást.
Ehhez a megfelelő turbószabályozót és az időzítőt is a HKS-nél szerezték be. Az időzítő arra jó, hogy miután egy jót autóztunk, majd hazamegyünk és leállítjuk a kocsit, az elektronika tovább járatja a motort. Mindez azért fontos, mert ha leállítjuk a motort, megszűnik a turbó kenése, és ezzel együtt a hűtése is. E nélkül elég hamar újabb feltöltőt vehetünk autónkra. A jobb kenés érdekében komoly olajhűtővel gazdagodott a motortér. Fémből készült, optimalizált beállítású csövekre cserélték a korábbi gumi levegővezetőket. Akik jobban megnézik a képeket, azoknak feltűnhet, hogy egyáltalán nincs légszűrő a motortérben. Mindezek hatására jócskán megnőtt a beáramló levegőmennyiség, amely a motorba jut, amihez már lehet is több naftát adagolni. Ezért az RX-7-es kapott egy HKS injektort, amelyet megtámogattak egy nagyobb teljesítményű benzinpumpával.
Nem akármilyen az autó kipufogó rendszere sem. Ezt a HKS az N-1-es japán tartóssági versenyekre fejlesztette ki. A teljes rendszer rozsdamentes acélból 120 milliméteres átmérőben készült. Hátulra az SUS 304-es dobot szerelték. Ezt utcán igazából nem lehetne használni, olyan hangos. A hangja körülbelül a mennydörgésre emlékeztet. Teljesítményadatokról nem árult el túl sokat a tulajdonos, de a hasonlóan átépített autók minimálisan elérték a 400 lóerőt, de legtöbbjük a 600 felé kacsingatott.
Külsőleg sem maradt ártatlan az RX-es Mazda, a tulajdonos egyéni ízlésének megfelelően átalakíttatta. A legfontosabb átalakítás az új első lökhárító felszerelése, ugyanis e mögött bújik meg a töltőlevegő-hűtő. A hatalmas középső nyílás szinte teljes egészében szabaddá teszi az utat a levegőnek az intercooler felé. A lökhárító alsó része pedig a jobb stabilitás érdekében nyerte el jelenlegi formáját. Az új spoilerben helyet kapott egy új fényszóró is, amely szükségtelenné teszi a bukólámpák használatát, ezzel egy bura alá kerültek az új irányjelzők is.
A motor jobb hűtéséért sok kilépőnyílást alakítottak ki a motorháztetőn, amelyen az erőforrás hője gyorsan távozik a lökhárítón át bejutott levegővel. Eltávolították a gyári légterelőt a csomagtartóról, helyére a tulajdonos egy számára megfelelőbbet vásárolt. Szerény véleményem szerint ez egy nem túl jól sikerült döntés. Hangsúlyosabbá tették a Type II kódjelű új küszöbspoilerrel az oldalsó levegőkivezető-nyílást.
Legkevésbé a belső tér változott meg az átalakítás során. Mindössze annyi módosítás történt, hogy több műszer található a belső térben. Annak ellenére, hogy sportautós szemmel tekintve az RX-7-es műszerfalánál jobbat elképzelni sem lehet (középen, jól láthatóan a fő helyen a fordulatszámmérő van), egy új fordulatszámmérőt is beszereltek. Ennek legfontosabb szerepe, hogy beállítható az a fordulatszámérték, ahol egy kis felvillanó fény jelzi a váltás szükségességét. Ennek gyorsulási versenyen lehet jó hasznát venni. E mellett olajnyomás ellenőrző és új turbónyomás jelző óra is helyet kapott a cockpitban.
Leginkább azonban a kerekek dobják fel az autó látványát. 18 colos Volk Champions felnikre esett a tulajdonos választása, amelyekre előre 225/40 R 18 colos, míg hátra 255/35 R18 gumikat szereltek.
Nem csak a kaucsuk hengerek segítik a vezetőt, hogy az úton tudja tartani a megnövekedett teljesítményű autót, hanem a feljavított futómű is. Jóval keményebb hangolású lett az új felfüggesztés, a lengéscsillapítók és rugók cseréjének köszönhetően. Masszívabb toronymerevítőt szereltek be és kicserélték az alsó stabilizátorokat is.
A képeken az autókhoz gyárilag nem járó extra is látható, akit azért az ilyen autók mellett legtöbbször felfedezhetünk. Megtalálását Olvasóinkra bízzuk.