Amiről azonnal felismerhető a 2002-es Mazda Premacy, az az új orr-rész. Átalakultak a fényszórók és új, ötszögletű hűtőrácsot fognak közre. Új divat szerint a lámpatestek átlátszó burát kaptak, módosult a lökhárító, a ködlámpa alakja és a levegő belépők is nagyobbak lettek. A hátsó lámpák új formájúak: a hosszúkás lámpákban kör alakú fények világítanak. Szintén a külsőt érintő változás, hogy új díszlécek futnak végig az autó oldalán. A GT felszereltségű benzinmotoros Premacyk az új arc mellé alsó légterelőket is kapnak. Nem csak az autó orrára és hátuljára jut a spoilerekből, hanem az autó oldalán is „szoknyák” fokozzák a sportos hatást.
A külső változtatások szinte elenyészők a nem látható változásokhoz képest, és csak azt a célt szolgálják, hogy azonnal azonosítani lehessen a modellfrissítést. A karosszéria merevségének növelése mellett módosítottak az első és hátsó kerékfelfüggesztésen is, a még stabilabb viselkedés érdekében. A menetpróba alapján igazolni tudjuk a tervezők szándékát, a Mazda Premacyt valóban élvezetes vezetni. A kormányzás megfelelően közvetlen és a karosszéria sem billeg. A 131 lóerős benzines GT-ben széria a DSC menetstabilizáló elektronika, a többi benzinesben a TCS (Traction Control System) elnevezésű kipörgésgátló van a vezető segítségre. A csecsemő korú utasok biztonságát növeli, hogy megjelentek az ISOFIX gyermekülés rögzítő pontok a hátsó ülésen. Az anyósülés légzsákja az utasülés érzékelő segítségével automatikusan kikapcsol, ha nem ül senki jobb elöl. A blokkolásgátló és az elektronikus fékerő elosztó széria.
A zaj csökkentése érdekében módosítottak a csillapításon, és a zajszigetelést is növelték. Az ablakok kettős szigetelésűek, az első ajtókban az üvegek vastagabbak.
Bár a Premacy funkcionalitásával eddig sem volt probléma, az új modellen ezen is változtattak. Több tárolórekesz került az autóba, az első ülések háttámlájából tálca hajtható ki, és négy pohártartó található mindegyik ajtózsebben. A drágább modelleken széria a moduláris hifi rendszer, amely szabványtól eltérő alakja miatt értelmetlenné teszi az ellopást, a GT modelleken pedig alapfelszerelés az automatikus klímaberendezés. Fontosnak tartották hangsúlyozni, hogy bár a Premacy korábban sem tartozott a szegényesen kárpitozott autók közé, a szövet aránya a műanyaghoz képest tovább nőtt. A GT-ken az alu dekoráció feladata a sportos érzés megtestesítése. Érdekesség, hogy a vezető elektromos ablaka első gombnyomásra csak három centimétert húzódik le, elősegítve ezzel az utastér gyors kiszellőzését.
A korábbi 1.8 literes benzin- és a 2.0 literes dízelmotor mellé az új modellben egy 2.0 literes új benzinmotor is választható. Az új motor legnagyobb teljesítménye 131 lóerő, ám a futóművel ellentétben a motort nem sportosra hangolták, hanem inkább a rugalmasra. A 171 Nm-es nyomatékű motor kézi és automatikus sebességváltóval is választható. Az automatikus váltó a kényelem szeretőknek lehet ideális választás, mivel a teljesítmény nagy részét elveszi. A manuális változatnál közel 2 másodperccel lassabban gyorsul 100 km/órára az automata és végsebessége is kevesebb 9 km/órával. Fogyasztása viszont papíron alig több, mint a kézi váltósé.
A dízelmotor megfelelő dinamizmussal, csak kissé hangosan mozgatja a Premacyt, köszönhetően a 2000-es fordulat felett ébredő 230 Nm-es nyomatéknak. A dízel Premacy mellett szól még kedvező ára (a legolcsóbb dízel 5 499 900 forint), és igen alacsony fogyasztása (vegyes fogyasztása 100 kilométeren 6,4 liter).
Az 1.8 literes benzinmotorral szerelt Premacy ára sajnos a rárakodó vám és egyéb terhek miatt nem igazán versenyképes (5 399 900 forint), így a Mazda nem igazán bízik a típus hazai sikerében, ezért kipróbálni sem lehetett.
A 2002-es Mazda Premacy-k december 1-től már megrendelhetők, hazánkba a bécsi raktárról érkeznek az autók.