Új E-Mercedes - szinte S-osztály
A gyorsuló modellváltási trendből a Mercedes-Benz sem maradhat ki. A jelenleg futó, W 210 kódú E-osztály elődje 11 évig készült, a W 210-es sorozatot hét év után váltják le. Még a Daimler-Benz mutatta be a most kifutó szériát, az utód már a DaimlerChrysler konszern termékeként készül.

A felső középkategóriás Mercedes sikere mindig meghatározó a gyár gazdaságos működésében. Az A- és a C-osztályon kisebb a nyereség, az SL-ből és az S-osztályból pedig nem adnak el annyit, hogy az E Mercedeshez hasonló jövedelmet termeljen.

Szemből az 1995-ben bemutatott E-osztállyal újjáélesztett négy kereklámpás orr-rész sokadik variációját látjuk, amivel lassan kimerülnek a lehetőségek. Kíváncsian várjuk, milyen formatervezési eszköz határozza majd meg a következő Mercedesek frontját.

A Mercedes-Benz E-osztály lesz az első tömegméretekben gyártott autó, amely a nyitható kemény tetős SL kabrióban megjelent elektrohidraulikus féket megkapja. Segítségével eltűntethető a fékpedál lüktetése a blokkolásgátló működésénél, továbbá a gázt elvéve a fékbetétek közelebb ugornak a tárcsákhoz, ami csökkenti a fékkésedelmi időt. 2003-tól valószínűleg visszagurulást gátló és megállásnál a bólintást megakadályozó kényelmi funkciókkal egészítik ki az SBC-t (Sensotronic Brake Control). Ezek az újítások az új E kombiban szerepelnek majd.

Korlátozottan növelhette csak az autó méretét a Mercedes, máskülönben az új nagyautó veszélyesen közel került volna az 1998-ban debütált W 220-as S-osztályhoz. Egy millimétert sem nő a karosszéria, hossza így 4818 mm marad. Ennél fontosabb, hogy 21 milliméterrel, 2854 mm-re megnyújtották a tengelytávot. Nem csökken a limuzin csomagtartójának 520 literes mérete. Osztottan lehajthatóvá válik az üléstámla Körülbelül két centiméterrel nő a fejtér. A karosszéria merevsége nő, az üregeket részben habbal töltik ki. Ez csendesebbé teszi az autót és a rozsdásodást is gátolja.

Az autó kiállásának és útfekvésének is jót tesz, hogy 30 milliméterrel megnövelték a nyomtávot. A négy, öt és hathengeres modellekhez felárért rendelhető Airmatic légrugózás a nyolchengeres E 500-ban és E 400 CDI-ben alapfelszerelés. Az S, a CL kupé és az SL kiváltsága marad az ABC (Active Body Control) elektronikus futóműszabályozás.

Eltűnik az E 430, helyét a 306 lóerős E 500 veszi át. Ezt a nevet már a W 124-es sorozat csúcsmodellje fogalommá tette. 400 lóerőt teljesít majd az E 55 AMG, amely később kerül a piacra. Idén ősztől 1,8 literes, bő 160 lóerős motort kap az új E, méghozzá közvetlen benzinbefecskendezéssel. A nagy literteljesítmény a mechanikus feltöltésnek köszönhető. A jövőben a C-osztályba is megrendelhető lesz ez a motor.

A közös nyomócsöves dízelmotorok frissebb fejlesztésű befecskendezőrendszert kapnak, teljesítményük 7 lóerővel lesz nagyobb. Öt dízelmotor szerepel a kínálatban: az E 200 CDI 122, az E 220 CDI 150, a 270 CDI 177, a 320 CDI 204, az E 400 CDI pedig 260 lóerős. A nyolchengeres überdízel a modellváltással jelenik meg az E-osztályban, a többi motor eddig is megvásárolható volt. A hatótávolságot növelendő az eddig 65 literes, az autó jellegéhez mérten kimondottan szűk tank térfogatát 70 literre növelik. A soros hathengeres 320 CDI-t egy V6-os motor váltja le. 0,4 litererrel csökken a dízelek gyári átlagfogyasztása.

Újdonság az alsó középkategóriás C Sportcoupéból ismert Sequentronic soros kapcsolású kézi váltó hat sebességfokozattal. E mellett hatfokozatú kézi és/vagy ötfokozatú automata sebességváltó szerepelhet a hajtásláncban.

2002 tavaszán jelenik meg a piacon a limuzin, pont egy évvel megelőzve a kombi és az állandó összkerékhajtású 4matic értékesítését.