A Porsche Hungariánál január végén kezdődik a negyedik generációs Volkswagen Polo értékesítése, melyből ez évben 4500 autó eladását tervezik. Tavaly év végén dőlt el, hogy a Volkswagen első luxusautója a Phaeton nevet kapja. A luxus-VW nemzetközi premierje az év első harmadában várható, a hazai árusítás pedig az év vége felé. Szintén az év harmadik negyedétől kapható majd a VW Touareg terepjáró, mely a Porsche Cayenne-nel azonos platformra épül. A sportkocsijairól híres stuttgarti gyár terepjárója azonban csak később, 2003 elején fut be Magyarországra.
A Volkswagen Polóval és a Skoda Fabiával közös padlólemezre épülő spanyol rokon, a Seat Ibiza hazai premierje nyár elején várható. Az Ibiza lépcsőshátú változata, a Cordoba ősszel érkezik. Cordoba kombi csak jövőre várható, ugyanúgy, mint a Polo lépcsőshátú illetve kombi változata. Utóbbi érkezése még bizonytalan.
A Volkswagen cseh márkája, a Skoda is tartogat meglepetés az év első felére. A VW Passatnál is nagyobb Skoda Superb a tervek szerint olcsóbb lesz német konkurensénél.
A Volkswagen csoport sportos márkacsoportjának élén álló Audi még a nyár előtt bemutatja az Audi A4 Cabriót, mely tavaly ősszel a Frankfurti Autószalonon került leleplezésre. Az igazi nagyágyú azonban az új Audi A8-as lesz, melynek világpremierje és hazai forgalmazása is még idén várható. A pontos időpont azonban egyelőre még bizonytalan.
Tavasszal négy új modellt mutat be a hazai piacon az Opel. Ezek közül talán a legfontosabb az új Opel Vectra, mely kezdetben négyajtós karosszériával jön. Az Astra Cabrio, a Combo Tour és a Zafira OPC is tavaszra várható. Ősszel megérkezik a Vectra GTS, sportosabb, ötajtós karosszériával és erősebb motorokkal.
A Renault Avantime már kapható, a minden extrával szériában felszerelt kupé-egyterű ára 11,5 millió forint. Áprilisban várható a Renault Vel Satis, amely a felső középkategóriában kínál alternatívát a német, brit és svéd nagyautókkal szemben. A középkategóriás Lagunában már kapható a 150 lóerős, 2,2 literes dízel. Alapára 6 490 000 forint.
A Wallis Motor öt márkája közül négy számos újdonságot vezet be idén. Elsőként februárban megérkezik a Land Roverek királya, a Range Rover leváltója. Nyár elejére fut be a 163 lóerős, kompresszoros motorral hajtott MINI Cooper S, jövőre pedig az 1,4 literes benzines is megérkezik.
Tavasz végétől már Magyarországon is megvásárolható lesz az MGTF, az MGF utóda, és valószínűleg még idén megérkezik a várva várt V8-as motorral hajtott hátsókerék-hajtású MG ZT.
Az új BMW 7-es sorozat már kapható, év vége felé azonban megjelennek a dízelek is. A 740d után kijön majd a benzines 760i is, mely rendelhető lesz hosszított karosszériával. Az új BMW Z3, melyről még csak számítógéppel készített rajzok és kémfotók láttak napvilágot, nyár közepén érkezik meg.
Tavaly év végén mutatta be a Fiat új alsó középkategóriás autóját, a Stilót, mely a Bravo és a Brava utódjaként érkezett. Előzetes információk szerint a kompakt Fiat még az év vége előtt kombikarosszériával is megjelenik. A Fiat csoporthoz tartozó Alfánál a Frankfurti Szalon újdonsága volt az Alfa Romeo 156 GTA. Az alaposan felgyúrt középkategóriás Alfa a tél elmúltával futhat be.
Genfben debütál márciusban a PSA Peugeot-Citroen konszern és a Fiat közös tervezésében és gyártásában készülő négy egyterű új generációja. Az új Fiat, Lancia, Peugeot és Citroen egyterű még a tavasszal meg is érkezik hazánkba.
A Lanciánál az új egyterűn kívül megkezdik a Lancia zászlóshajó, a Thesis forgalmazását is.
Az MB-Auto Magyarország Kft. év elején kezdi meg a Smart értékesítését. A törpeautó kabrióként is megvásárolható lesz hazánkban. Kezdetben a Kárpát utcai és az albertfalvai Mercedes-Benz márkakereskedésekben vásárolható Smart, de később tervezik önálló képviseletek létrehozását is.
A Brüsszeli Autoshow-n leleplezett új Mercedes E-osztály értékékesítése a nemzetközi premiert követően április végén kezdődik meg itthon. Októbertől pedig már a csúcsváltozat, az E55 AMG-is kapható lesz. Szintén áprilisra várható a Mercedes A-osztálynál nagyobb, kompakt egyterű Vaneo forgalmazásának kezdete. Nyáron jön az új középkategóriás kupé, a CLK, szeptemberben az S és C-osztály 4matic névre keresztelt öszkerékhajtással. Újdonság az S-osztály és W 215-ös CL luxuskupé modellfrissítéses változata.
Nagy sikert aratott mind Európában, mind hazánkban a Peugeot 307-es, melyet megválasztották a 2002-es év autójának. A kompakt Peugeot-ba először kézzel is kapcsolható automata sebességváltó érkezik, nyár közepén pedig a kisebb 206-osban már most rendelhető 1,4 literes HDi dízelmotor. A kis Peugeot-ból és az alsó középkategóriás autóból is lesz kombiváltozat, melyek tanulmányautó formájában már láthatók voltak a tavalyi Frankfurti Autószalonon.
A Citroen is megkezdi új kisautójának forgalmazását az év első felében, mely új lendületet adhat a Citroen eladásainak. A C3-ast korábban a Citroen kacsa szellemi utódjaként harangozták be, azóta már eldőlt, hogy a 2CV-t a Pluriel tanulmányautó szériaváltozata követi majd. A Pluriel szériaváltozata ebben az évben lép színre, így legjobb esetben akár már az év végén Magyarországon is lehet.
2002 elején kezdi meg a Volvo az automata sebességváltós dízel S60-as és S80-as árusítását, év végén pedig jön a 2,4-es dízel gyengébb teljesítménnyel. A két időszak közt mutatják be a módosított S40/V40 párost, valamint a S60 AWD-t kézi sebességváltóval.
A Fordnál sorra érkeznek majd a sportosabb kivitelű modellek. Elsőként tavasszal fut be a 2002-es Ford Focus 170 lóerős változata, az ST170, utána pedig a Mondeo ST220, 220 lóerős motorral. A régóta várt és Frankfurtban már leleplezett Fiesta csak a nyár elején kerül a hazai szalonokba.
A Honda Jazz is felüdülést hozhat a kisautók közt, bár hazai forgalmazása egyelőre bizonytalan, mivel induló ára jóval hárommillió forint felett lenne. Amíg az importőr és a gyár között nem zárulnak le az ártárgyalások, nem lehet biztosra venni a nagyszerű helykínálattal és kitűnő motorral rendelkező kis Honda importját. Biztos viszont, hogy a tavaly átdolgozott Honda CR-V itthon is leváltja a kifutó modellt.
A Mazda középkategóriás modellje, a 626-ost leváltó Mazda 6 érkezése év közepére számítható. Ennél kicsit korábban a Nissan is bemutatja középkategóriás modelljének utódát, az új Primerát.