Átdolgozták a 156-os Alfát
Az 1997 végén bemutatott 156-os Alfával került felszálló ágba az Alfa Romeo. Négy hónap alatt 90 000 darabra adtak le megrendelést a különleges formájú autóból. A 156-oshoz kötődik a közös nyomócsöves dízelmotor bemutatása is.

A modellfrissítésnél a közvetlen benzinbefecskendezéses JTS (Jet Thrust Stoichiometric) az első direktbefecskendezéses széria benzines, amelynek teljesítménye meghaladja a literenkénti 82 lóerőt.

Szép érték a 100 Nm-es literenkénti nyomaték is. 1500-as fordulatig szegény keverékes, igen takarékos üzemmódban működik a motor, kérdés, ki használ egy benzines Alfát ilyen alacsony fordulattal.

A motor megfelel az igen szigorú Euro 4-es környezetvédelmi szabványnak, további erénye, hogy nem igényli a kénszegény benzint, ami hazánkban megakadályozza a Citroën C5 HPi és a Peugeot 406 HPi forgalmazását.

A 165 lóerős 156 2.0 JTS 8,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 220 kilométer/óra. A 121 kW-os teljesítmény 6400-nál, a 206 Nm-es nyomaték 3250-nél jelentkezik. 8,6 liter a szabványos átlagfogyasztás.

Várhatóan minden modellhez rendelhető lesz a menetstabilizáló elektronika, amelyet az Alfánál VDC (Vehicle Dynamic Control) névvel jelölnek. Az utasok egészségére szmog esetén automatikusan belső keringetésre kapcsoló, kétzónás klímaberendezéssel vigyáz a 156. A műszerfalon új a középső kijelző és a kapcsolókat is átrendezték. A gyári hifit a Bose szállítja. Az 1,9 literes dízel, valamint az 1.6 TS és az 1.8 TS nem változik. 10 lóerővel erősebb lesz a hazánkban nem forgalmazott 2,4 literes dízel 156, teljesítménye ezentúl 150 lóerő.

Tavasszal hazánkban is megjelenik az Alfa 156 GTA. Azokból a tulajdonságokból ad többet a szintén élvezetesen vezethető testvéreinél, amelyek sportos vezetésnél fontosak: nagyobb a teljesítmény, jobb a kezelhetőség, erősebbek a fékek.

Az új csúcsmodell 3179 köbcentis motorja 250 lóerőt tud 6200-nál. Szép kerek szám a 300 Nm-es nyomaték és a 250 kilométer/órás végsebesség. 6,3 másodpercig tart a százra gyorsulás, a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám 4800. A Sportwagon és a GTA limuzin menetteljesítményei megegyeznek.

Hatfokozatú kézi váltót kap a sportlimuzin, de ehelyett Selespeed automata is választható. A futómű átfésülésénél nem elégedtek meg egy szimpla ültetéssel a mérnökök. Mások a kerékcsapágyak, az amúgy is közvetlen kormányzást még direktebbre vették.

Megerősítették az alsó lengőkart, nagyobb a kanyarstabilizátor átmérője. Az Alfánál az ASR rövidítés mögött az Anti Slip Regulation, tehát kipörgésgátló rejlik. Az első fékek átmérője 308 milliméterre hízott.

A GTA elnevezés a hatvanas évek közepén jelent meg az Alfa Romeónál a Giulia GTA-val. A három betű a Gran Turismo Allegerita (könnyített túraautó) rövidítése. A teljesítmény 106-ról 170 lóerőre nőtt, a túraautó versenyeken pedig győzelem-győzelmet követett.

A hatvanas évek végén debütált az Alfa Romeo GTA 1300 Junior 103 lovas széria- és 160 lóerős versenyváltozatban, folytatva az Alfa sikeres szereplését a túraautó versenysorozatokban. Erre az örökségre joggal épít az olasz gyár. A jövőben a 147-es sorozatban is kínálnak majd 200 lóerő felett teljesítő GTA sportmodellt.