Brabus K8: Világpremier a Brabustól
Az új SL gyári csúcsmodelljére, az 55 AMG alapjaira épül a bemutatott autó, amelynek neve K8 lett. Elsősorban a motorikusan nyújt újat az autó, ahol a gyári kompresszor átalakításával növelték a teljesítményt. A cég állítás szerint masszívabbá tették a mechanikus feltöltő terhelésviselő elemeit, ennek érdekében erősebb alkatrészeket építettek be.

Módosították a kompresszor szíj megvezetését és kicserélték a görgőit is. A megnövekedett teljesítményhez igazodva kiegészítő olajpumpával és hozzá tartozó olajhűtővel vértezték fel az erőforrást, a hőterhelés csökkentésére. Természetesen elvégezték a megfelelő hangzás eléréséhez szükséges átalakításokat a kipufogón. Immáron egy teljesen rozsdamentes, fémkatalizátoros sportkipufogón át jut a V8 zenéje a külvilágba.

Köszönhetően a módosításoknak az eredeti 476 lóerő helyett immár 530 lóerő várja a vezető parancsait. A motor maximális teljesítményét 6200-as főtengelyfordulatnál adja le. Ennél is hatékonyabban vesz részt a K8 sofőrjének vérében lévő adrenalin mennyiség megnövelésében a motor nyomatéka.

A 775 newtonméteres forgatónyomaték már 3000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll, ezáltal kiváló menetteljesítményre képes a roadster. Álló helyzetből 4,5 másodperc alatt katapultál a K8 100 km/h-s sebességre, de a 200-as tempó eléréséhez is mindössze 13,6 másodperc szükséges. Maximálisan 300 km/h-s sebességre képes az autó, azonban ez lehetne ennél is több, ám az elektronika „csak ennyit” enged.

Nem bízzák a véletlenre a Brabusnál a lassulást sem, abszolút csúcs technika segíti ezen feladat megoldásában a vezetőt. Elöl 12 (!!) dugattyús, alumínium féknyergek szorítják a 400 milliméter átmérőjű belsőhűtésű lyuggatott tárcsákat. Hátul hatdugattyús féknyergek és 360 milliméteres tárcsák találhatók.

Az autó küllemének átalakításánál a kevesebb több elvet követték a mérnökök, ugyanis szinte észrevétlenül módosították az SL-t. Ennek köszönhetően nem változtattak alapvetően a roadster filozófiáján.
Egy kis spoilerajakkal egészítették ki az első lökhárítót.

Ennek nem csak optikai szerepe van, de jótékonyan hat az autó aerodinamikájára is. A kiegészítő elem ugyanis kialakításából kifolyólag csökken az első tengelyre ható felhajtóerő, aminek következtében főleg nagy sebességnél stabilabbá válik az autó. A két gyári ködlámpa mellé kiegészítő fényszórókat szereltek be. Kis átalakítást hajtottak végre a motorháztetőn is, az első sárvédőben lévő levegőnyílásokhoz hasonló kivezetéseket ezüstszínűre fényezték.

Csakúgy mint elöl, hátul is csak egy kis spoiler került a K8-ra. Ebben helyet hagytak a négy darab krómozott kipufogóvégnek, valamint kialakítottak egy diffuzórt is.

Mindezen átalakítások azonban szinte eltűnnek a háromrészes csavarozott Monoblock VI-es felnik mellett. Ezekre előre 245/35 R 20-as, míg hátra 285/30 R 20-as gumikat szereltek.
Nagyban javít a K8 megjelenésén az Activ Body Conrol-hoz kifejlesztetett sportfutómű, amellyel 15 milliméterrel alacsonyabbra került az SL súlypontja.

A belső térben a maximális luxus és a sport keveredik. Egyfelől alcantara bőrrel borították az üléseket és az ajtókat, másfelől carbonra cseréltek több hagyományos műanyag alkatrészt. Természetesen megtalálható a már kötelezőnek számító alumínium pedálsor is.

Igen borsos áron lehet azonban hozzájutni a Brabus K8-hoz, az ára 371 ezer svájci frank, ami körülbelül 63 millió forintnak felel meg.