Új dugattyúk és vezérműtengelyek kerültek a hathengeres motorba, amelyek tartósabban viselik el a nagyobb teljesítményt. Ezek után természetesen módosították a motorvezérlést is, hogy optimálisabbá tegyék a motorba jutó üzemanyag mennyiségét a megváltozott körülmények között. Megkoronázva az átalakítást rozsdamentes acélból készült sportkipufogó rendszert szereltek az ACS3 C30 alá, amely büszkén hirdeti a soros hatos életkedvét.
Mindezek hatására több mint hatvan lóerővel lett erősebb a 3 literes blokk. Maximális 295 lóerős teljesítményét 6700-as fordulatszámnál produkálja a motor. A legnagyobb forgatónyomatékot pedig, amely 380 newtonméter 4800-nál adja le. Azért, hogy a vezető minél gyorsabban kapcsolhasson egyik fokozatból a másikba, beépítették az úgynevezett Short Shift váltórudazatot, ezzel tizedmásodperceket lehet spórolni váltáskor.
Új, jóval keményebbre hangolt sportfutóművet építettek az Ac Schnitzer szakemberei a C30 számára, amellyel maximálisan kiautózható a motorban rejlő teljesítmény. Keményebb lengéscsillapítók, valamint rövidebb rugók biztosítják a BMW kanyarstabilitását és útfogását. E mellet egy igen szépen kivitelezett rácsos tartóra emlékeztető toronymerevítőt is beépítettek.
Természetesen a keményebb futómű még kevés a nagyobb teljesítmény megzabolázásához, ebből a feladatból igen komoly részt vállalnak magukra a szélesebb kerekek. Többféle felni-gumi kombinációt kínál az Ac Schnitzer a limuzinhoz. A legszélesebb felnik esetében azonban szükséges a sárvédőívek átalakítása is. Ezúttal az első és hátsó tengelyekre azonos gumiméretet ajánl a német BMW specialista. Elsősorban 235/35 gumikat és 8,5×19-es felniket javasolják a cég emberei, de más lehetőség is létezik.
Annak ellenére, hogy a külső átalakítást általában optikai tuningnak nevezik, ebben az esetben a külsőnek igen nagy a belbecse, a felszerelt kiegészítők ugyanis a jobb tapadást, a nagyobb kanyarsebességet segítik elő.Az első lökhárító alsó része az első tengelyre irányuló leszorító erőt hoz létre, míg hátul a csomagtartófedélen elhelyezett versenysportos szárny, valamint az alsó spoilerben kialakított diffúzor kelt ilyen hatást, de a hajtott tengelyre.
Mélyebbre nyúlik és masszívabb hatást kelt az Ac Schnitzer küszöbspoilere, mindemellett még jobban kiemeli a sportfutómű által okozott súlypontcsökkenést. Kisebb, az autó egyéniségéhez jobban illő tükörrel látták el az autót. A hátsó szélvédő felett elhelyezett kis takaró lemez csak esztétikai szerepet szolgál, de ebben a szerepében remekül helyt áll.
Teljes átalakításon esett át az ACS3 C30 belső része, amelynek hatására még sportosabbá vált. Új a sportülés, amely még jobban tartja a vezető és utasa testét. Háromküllős bőrborítású karbonbetétes sportkormánnyal irányítható az autó, a kormányban természetesen légzsák is van.
Alumíniumból készült pedálsor, váltókar, valamint kézifékkar gondoskodik az extravagancia növeléséről. Természetesen a sportosság és a luxus nem kizáró tényezői egymásnak, így a C30 bőrbelsővel és navigációs rendszerrel is gazdagodott.