RRS Octavia  - A Skodák királya?
A teljesítménynövelés adja az autó lényegét. Speciális kipufogó-leömlővel, nagyobb kapacitású szívócsővel, nagy turbóval, nemesacél kipufogórendszerrel és alapos töltőlevegő-hűtéssel érték el a széria RS-hez viszonyított 161 lóerős növekedést. A motortuning további eleme például az egyik töltőlevegő-hűtő helyére épített olajhűtő, az óriási középső levegőbelépő-nyílás mögötti töltőlevegő-hűtő, a kettős katalizátor. A motortuning az mtm-től érkezik. Az Octaviához az 1,8 literes motornak az Audi TT-ben szolgáló 225 lovas változatát vették alapul.

Ebből a motortípusból jelenleg az mtm-nél kihozott 341 lóerős teljesítmény a legnagyobb, amit szériaautóban kihoznak. Az mtm nemcsak motortuningjairól ismert, hanem a lakkozott, fényezetlen karosszériával kínált A8-as Audikról is. Ezek nyers alumíniumkarosszériája látványra megegyezik az Audi ASF tanulmányéval.

Az Octaviának kevés presztízse van autópályán. Ezen részben xenon fényszóróval segíthetünk. Sötétben egy xenonos villantás a távolból már hatásos lehet. Ha 250 felett kitartóan követjük az előttünk haladót, biztosan meggyőzhető, hogy ez nem az ezernégyes, 60 lovas változat optikai tuninggal.

Az eredeti kuplung nem bírná ki a 430 Nm-es nyomatékot. Sachs kuplungot alkalmaznak és reszeltek a lendkeréken is. A fék és a futómű is felnő a teljesítményhez. A versenyfékek az AP-től érkeznek, a lyuggatott féktárcsák átmérője 330 milliméter. Minden keréknél négydugattyús féknyereg van. A futóműben is alaposak a változtatások. Húzó és nyomó fokozatban is állítható a változtatható magasságú Bilstein sportfutómű, a kanyarstabilizátorok a hathengeres Golfból jönnek.

A műszerezettség a középkonzolra szerelt olajhőmérséklet-mérőt és turbónyomás-mutatót is tartalmaz. Belül Recaro bőr/alcantara versenyülés feszít. A kis külső tükröt bal oldalra az angol változatról vették át. A karosszériatuning is teljes, minden elem a karosszéria színére fényezett. A felnik 8×19 colosak, a Dunlop SP 9000 gumik mérete 235/35.