A Peugeot 307 SW kialakításakor a ferdehátú modell alapelveként szolgáló tágasság, világosság és jó áttekinthetőség mellé egy újabb fogalom is csatlakozott, méghozzá a „szabadidő tér” megteremtése. Nehéz körülírni, hogy ez pontosan mit takar. Segíthet a fogalom megértésében, hogy a 307 SW-ben akár hét személy is utazhat.
A hét utas három sorban ülhet az autóban, az üléssorok egyre magasabban helyezkednek el, mint a moziban. Ezek közül az első kettő megegyezik a ferdehátú 307-esével, ám a második sor üléspadja helyén három különálló ülés található. A harmadik sorba két kiegészítő ülés rendelhető, vagy a második sor ülései helyezhetők ide hátra.
A középső sor szélső ülései 9 centiméteres úton tologathatók előre-hátra, vagy akár ki is szerelhetők. A keskenyebb középső ülés 13 centis úton mozgatható. Az ülések támlája állítható, vagy teljesen előre is hajtható. Az üléseket elölről és hátulról is előre lehet hajtani, hogy a leghátsó sorban utazók is elérhessék az állítókart kiszálláskor.
A két szélső ülés 5 centivel szélesebb a középsőnél, melyet kiszedve a szélsők közelebb szerelhetők egymáshoz. A középső ülés ilyenkor a harmadik üléssorban rögzíthető, de csak bal oldalon. A szélső ülések is beszerelhetők a harmadik üléssorban, de ezek valójában csak korlátozottan alkalmasak személyszállításra. Ilyenkor a gyár szerint csak 160 centinél alacsonyabbak férnek el a leghátsó sorban. Ha kifejezetten a harmadik sorba szánt feláras üléseket szereljük ide, akkor 170 centis utasok is elférhetnek. A „szabadidő tér” összesen 108 féleképpen variálható. Csak az első két ülést meghagyva több mint másfél köbméteres csomagtartó alakítható ki.
Mind a hét üléshez tartozik hárompontos biztonsági öv és fejtámla is. A második sor szélső ülései felcserélhetők egymással, így ezek mindkét oldalán található övcsat.
A repülőgépeket és az egyterűket idéző megoldás az első ülések háttámlájából kihajtható asztalka, mely 3 kilóval terhelhető.
A ferdehátú 307-esnél tágasabb utastér gyarapodását nem csak a tengelytáv 10 illetve a hátsó túlnyúlás 12 centis hosszításával érték el, hanem az utastér magasságának növelésével is. A tetőközéppont 3 centivel került feljebb. Az autó külső magassága is nőtt, de ez részben a széria tetősíneknek köszönhető.
A hétszemélyes utastér mellett a 307 SW szabadidőautó jellegét leginkább a hatalmas panorámatető erősíti. Az 1,33 négyzetméteres tetőablak a méretes szélvédő meghosszabbításának tűnik. Ezzel a 307 SW amúgy is világos utastere még átláthatóbbá tehető. A gombnyomásra 15 másodperc alatt redőnnyel eltakarható üvegtető csaknem a teljes utasteret lefedi. Az üvegtető még a rolót elhúzva is sejtelmes fényt enged át. Hogy az összesen 5,44 négyzetméteres üvegfelület ne vezessen az utastér túlmelegedéséhez, a nyugat-európai országokban az összes 307 SW-ben széria a légkondicionáló.
A sok ülés és a számtalan tárolóhely mellett technikai vívmányokat is ültetnek a Peugeot szabadidőautóba. A két első ülés közt kap helyet az opciós 7 colos, 16:9-es kijelző. Az összes hátsó ülésből látható képernyőhöz DVD lejátszó, videó vagy játékgép csatlakoztatható, és két vezeték nélküli fejhallgató is jár hozzá.
A Peugeot 307 SW két benzin és két dízelmotorral választható. Az összes motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltót társítanak, de a benzinesekhez választható kézzel kapcsolható automata is. Ez utóbbi érkezése hazánkban csak később várható. Az összes motor ismert a ferdehátú 307-esből.
A legkisebb lökettérfogatú motor, az 1,6 literes, 16 szelepes benzines 109 lóerővel. Ezzel a motorral 12,8 másodperc alatt gyorsul a 307 SW 100-ra, végsebessége 182 km/óra. Vegyes fogyasztása 100 kilométeren 7,7 liter. A legerősebb erőforrás a 136 lóerős kétezres benzines, mely 200 km/órás végsebességhez segíti az autót, gyorsulása 100-ra pedig 10,5 másodpercig tart.
A két dízelmotor lökettérfogata azonos, 1997 köbcenti. Különbség csak az, hogy az erősebbik 107 lóerősnél töltőlevegő-hűtő és változó geometriájú turbófeltöltő fokozza a teljesítményt. A gyengébbik dízel 90 lóerős. Mindkét dízelmotort ellátják részecskeszűrővel is.