Frankfurtban még igazi fűtőrácsa volt az alfás lányoknak. Genfben fekete felsőrészt viseltek, hogy ez blézer, kiskabát vagy női zakó volt-e, azt a vezess.hu-nál egyikünk sem tudta megmondani. Annyi biztos, hogy szépek voltak és barátságosak sikkes fekete miniszoknyájukban.
A hűtőrácsos kivágást mellmagasságban az Italdesign standra tömegeket vonzó hostesseken is befalazták. Bal combjuknál viszont olyan alaposan felsliccelték a ruhát, hogy az autóba beülve derekukig felcsúszott a szoknya. Ennél a standnál aztán naponta többször is elidőzött az ember, mert mindig volt látnivaló.
Két autó is látható volt az Italdesign-nál. A már említett Alfa Romeo Brera mellett ott volt Genfben a Volkswagen 12 hengeres szupersportautója is. Ennek már csak azért is örültünk, mert így új háttérrel is láttuk az italdesign-os lányokat.
Alaposan összehangolták a lányok külsejét és az autó jellegét a Smart Crossblade esetében. Vidámak voltak, nagyon kedvesek és kitűnően el tudták magyarázni, hogy mitől vízálló a Crossblade belseje. Kecsesen megmutatták, hol vezetik el az esővizet, aminek a SPORTváltó műsorának felvételénél nagyon jó hasznát vettük.
Már Frankfurtban is feltűnt, mennyire nagy hangsúlyt fektetnek a koreai autógyártók arra, hogy csinosabbnál-csinosabb hostessekkel hintsék tele a porondot. A Daewoo standot reprezentatív hölgykoszorú ékesítette. Az ékesítést szó szerint lehet venni. A fő újdonság, a Kalos mellett ketten is álltak, egy szemrevaló szőke lány pedig a Daewoo Magnus és a Kalos között ingázott.
Persze a stratégáknak nem kell sokat törniük a fejüket, elég egyértelmű, mivel vonhat embergyűrűt autója köré egy kiállító. Genfi tapasztalataink alapján a Kia ezt tökélyre fejlesztette a Sorento esetében. Mindenkinek a maga gusztusa szerint, gondolhatták, és egy elegáns fekete ruhácskába bújtatott hölgy mellé egy tehénpásztorlánynak öltöztetett bombázót állítottak, aki roppant figyelemreméltó adottságokat csillogtatott meg. Ezek mibenlétét hímnemű olvasóink messze a nemi érés előtt is 100 százalékos pontossággal meg tudnák jelölni. Ez nem push-up jellegű optikai tuning, állapították meg a kollégák, szemükkel a bőrmellény domborulataira fókuszálva.
Törékeny alkatával az eleganciát hangsúlyozta a Sorento szabadidőautó másik oldalán álló, fekete miniruhás lány. Arra már csak itthon jöttünk rá, hogy nem l’art pour l’art pompáztak ők ketten ennyire eltérő öltözékben a Kia szabadidőautó mellett. Feladatuk az lehetett, hogy a Sorento sokoldalúságát kommunikálják, csak a helyszínen az ilyen finomságokra kevésbé fogékony az ember. Hiába, az erős vizuális ingerek nem serkentik az asszociációt.
Nem maradt el a Daewoo és a Kia mögött a Hyundai sem. A Hyundai Getz genfi bemutatkozása világpremier volt. Az autó fontosságához méltó volt a mellette mosolygó szőkeség.
A Seatnál nem egy spanyolos szépséget kaptunk lencsevégre, hanem egy világosszőke hostesst. Róla azóta más autós lapban is láttunk képet.
Nem csak bájosak, hanem gyakorlatiasak is voltak a Nissanos lányok. Amikor a Nissan GT-R tanulmányt harmadszorra sem sikerült felkonferálnom a képbe beletrappoló látogatók miatt, egyikük lezárta az utat és megmentette a SPORTváltó stábját.
A Skoda olyan show-t kerített a Tudor tanulmány bemutatójára, hogy a nyugati kollégák csak ámultak és bámultak. Mi, magyarok, akik a Budapesti Autószalonon láttuk a Superb sajtóbemutatóját, már nem lepődtünk meg annyira a hostess lányok karán. Itt aztán tényleg szebbnél szebb nőket látott a tátott szájjal figyelő újságíró sereg.
Az olasz formatervezés és jó ízlés messze földön híres. Ennek megfelelően a remélhetőleg magára találó Lancia hostessei a legelegánsabban öltözöttek közé tartoztak. A nemesen egyszerű, vajszínű ruhákba feltűnően szép lányokat bújtattak.
A sok csillogás mellett nem hagyható említés nélkül, hogy nem irigyeltük a hostesseket. Lehetetlen formájú cipő nyomorítja a lábukat, ráadásul azzal is kedvesnek kell lenniük, aki minden diszkréciót sutba dobva bámul dekoltázsukba. Kötelező a mosolygás, amely 10 perccel a zárás előtt sem válhat barátságosból kényszeredetté.