Wilhelm Maybach barátja és közeli munkatársa volt Gottlieb Daimlernek. Ő volt az 1901-ben megjelent első Mercedes-Benz személyautó főkonstruktőre. A Maybach Motorgyárat azonban nem ő, hanem fia, Karl Maybach alapította. Vállalkozásuk híres volt arról, hogy az első világháború alatt Wilhelm és Karl Maybach konstruálta a Zeppelin léghajók motorját.

A világégést követően a motorgyártásból nem lehetett volna fenntartani a vállalatot, ezért saját automobilt mutatattak be a háború utáni Berlini Autókiállításon. Ebben a modellben olyan erős volt a motor, hogy sebességváltó nélkül gyárthatták az autót. Ennek az volt a célja, hogy az automobil akkoriban még megerőltető vezetését könnyebbé tegyék. A korai Maybach luxusautók hathengeres motorját teherautókban, buszokban és hajókban is használtak.

A Maybach Motorgyár alapítója, Karl Maybach egy Mercedes-Benz versenyautó volánjánál

A Maybachnál mindig a legkorszerűbb megoldásokat alkalmazták. A német luxusmárka úttörő műszaki megoldásairól és 12 hengeres autóiról volt híres. Az első 12 hengeres Maybach a DS7 volt, amely 1929-ben készült el. Hétliteres motorja 150 lóerőt teljesített. Még ennél is többet tudott a következő évben megjelenő típus, amelynek motorja már elérte a 200 lóerős teljesítményt. A harmincas években ez mámorító érték volt. Ezeket az autókat Zeppelinnek is nevezték, mert motorjuk közeli rokonságban állt a léghajók V12-es erőforrásával. A Maybach DS7 és DS8 Zeppelin a legexkluzívabb autók között is a legjobbnak számított.

Akkoriban a hajtáslánc és az alváz a Maybach saját műhelyeiben készült, a kocsiszekrényt karosszériaépítő cégek tervezték. A 12 hengeres modellek formáját a legnevesebb karosszéria szabász cégek jegyezték.

A DS7 és DS8 12 hengeres V motorja közeli rokonságban állt a Zeppelin léghajó motorjával

A DS7 és DS8 12 hengeres V motorja közeli rokonságban állt a Zeppelin léghajó motorjával

A Maybach Zeppelin modellek voltak koruk legerősebb és legimpozánsabb autói. Vezetésükre szinte kivétel nélkül sofőrt fogadtak, főleg azért, mert csak teherautó jogosítvánnyal volt szabad őket vezetni.

A második világháború kitörésével megszűnt a Maybach automobilok gyártása és a vállalat a Daimler-Benz tulajdonába került. Wilhelm Maybach a Mercedes-Benznél vált híressé és fia autógyára ugyanennél a cégnél szenderült többévtizedes álomba.

1941-óta több mint hatvan év telt. A DaimlerChrysler néhány évvel ezelőtt elhatározta, hogy feltámasztja a legendás autómárkát és kifejleszti a világ legjobb autóját.

Az idén ősszel bemutatandó Maybach limuzin már csak a hagyomány miatt sem kaphatott mást, mint 12 hengeres benzinmotort. Motorja 5,5 literes, a teljesítmény pedig 550 lóerő. Egy Maybach soha nem okozhat csalódást tulajdonosának erőtlenséggel, a duplaturbós motor nyomatéka ezért 900 Nm. Ez a gigászi erő már 2300-as fordulatszámon jelentkezik. Ritka megoldás a hengerenkénti két gyertyás gyújtás.

A Maybach luxusával és eleganciájával csak egy Rolls-Royce vehette föl a versenyt, és a tervezők célja ma sem kevesebb ennél

A Maybach luxusával és eleganciájával csak egy Rolls-Royce vehette föl a versenyt, és a tervezők célja ma sem kevesebb ennél

A második világháború előtti luxusautók imponáló nagyságát örökli az új Maybach is. Két változatot gyártanak majd. Már az 572 centis rövid Maybach hossza is több mint imponáló, a hat métert meghaladó csúcsmodell pedig a legterebélyesebb személyautók egyike lesz. A márka ezen a téren is méltó hagyományaihoz, mert a harmincas években is a Maybach gyártotta a legnagyobb német személyautót a DS8 Zeppelinnel.

Egy ideig Mercedes-Maybach néven említették a készülő autót, de később elhagyták a névből a Mercedest. Ezzel a Maybach különlegességét hangsúlyozzák. A hengerszög hatvan fok, ami megegyezik a harmincas évek Maybach Zeppelin limuzinjaival és garantálja a motor kivételesen finom járását.

A belső tér minden elképzelhető luxussal fel van szerelve. A kisszériás gyártásban készülő autóval a vevők összes kívánságát teljesíteni kívánja a DaimlerChrysler. A Maybach gyártásában kerülik a profán futószalagot, ezért minden autót kézzel építenek össze. Egy limuzin összeszerelése négy hétig tart, és az ügyfelek az autó megszületése alatt újabb kívánságokkal állhatnak elő.

Ebben a nagyon kis értékesítési számokat hozó kategóriában a Mercedesnél biztos növekedést sejtenek. Hónapokkal a gyártás kezdete előtt több mint száz biztos megrendelés érkezett a luxuslimuzinra. Minden tulajdonost egy személyi kapcsolattartó segít majd az autóval kapcsolatos kérdések megválaszolásában, aki a nap 24 órájában a Maybach ügyfelek rendelkezésére áll.

5,72 méter hosszú a rövid Maybach, a hosszított tengelytávú 6 méteren is túl nyúl

5,72 méter hosszú a rövid Maybach, a hosszított tengelytávú 6 méteren is túl nyúl

A két M-ből álló típusjelzés formailag alig változott az eltelt bő hatvan év során, a rövidítés viszont mára más jelentést takar. Korábban a Maybach Motorgyárat, ma pedig a Maybach Manufaktúrát jelöli.

Mivel a készülő luxusautó is a Mercedes-Benzhez tartozik, több műszaki vívmányt is átvesz. Ilyen az elektrohidraulikus fék vagy a légrugózás.

A Maybach luxusával és eleganciájával csak egy Rolls-Royce vehette föl a versenyt, és a tervezők célja ma sem kevesebb ennél. Egy Maybach mindig az elérhetetlen autók közé tartozott és nem lesz ez másképp a jövőben sem. Átszámítva legalább 83 millió forintnak megfelelő euróba kerül majd a Maybach.