Volkswagen Touareg - Terepjáró űrsikló
Egy gyártó számára mindig nehéz feladat, ha olyan kategóriában készül új autó bemutatására, amelyben még sosem szerzett tapasztalatot. Épp ezért a Volkswagen sem egyedül vágott bele a luxusterepjáró fejlesztésébe, érdekes viszont, hogy a fejlesztőpartner sem éppen terepjáróiról vált ismerté. A segítő balt nyújtó autógyártó nem más volt, mint a Porsche, melytől legalább annyira idegen a terepjáró gyártás, mint VW-től. A két gyártó a hiányzó tapasztalat ellenére kellő ambícióval vágott bele a kategória legjobbjait lemosni készülő terepjáró megalkotásába. Az elsöprő sikerhez mindenképpen ragaszkodik a Porsche és a Volkswagen is, hiszen ha olyan kategóriába készülnek betörni, amelyikben még sosem versenyeztek, muszáj minden konkurensnél jobb terméket készíteni.

A két terepjáró közül elsőként a Porsche Cayenne készült el, a stuttgarti sportautó gyártó már a Genfi Autószalon idején készen állt a terepjáró bemutatására, ám a partner késlekedése miatt csak fényképeket mutogattak az autóról, a valódi modell debütálását elhalasztották.

Most már a Volkswagen is késznek látszik bemutatni az autót. Egyelőre csak fotó formájában lehet ismeretséget kötni vele, de ígéreteik szerint a szeptemberi Párizsi Autókiállításon már kézzel fogható valóság lesz a VW Touareg.

Tekintélyes méretekkel rendelkezik a Volkswagen terepjárója, hossza 4,75, szélessége 1,93, magassága pedig 1,72 méter. A belső tér nagyvonalúságáról leginkább a 2,86 méteres tengelytáv árulkodik. Hasonló méretekkel bírt a kategória királya, az előző Range Rover is, ám az új Range már jócskán túlnő a VW és Porsche terepjárón.

A VW szerint a jó terepjáró képességről az elektronikus vezérlésű összkerékhajtás és a rövid első/hátsó túlnyúlás, a kiváló gördülési kultúráról pedig a légrugózás és a kettős keresztlengőkaros kerékfelfüggesztés gondoskodik. Nehéz elhinni, de a gyár ígérete szerint akár 100 százalékos (45 fokos) emelkedőre is képes felkapaszkodni az autó, és 45 fokos oldaldőlésű lejtőn is képes tovahaladni. Az ámulatba ejtő terepjáró képességre az a magyarázat, hogy a Touareg mindhárom differenciálműve zárható, ami csak olyan kiváló terepjáróknál szokásos megoldás, mint például a G-Mercedes. A központi differenciál nem csak automatikusan, hanem kapcsolóval is zárható.

A hazájában az ősz folyamán megjelenő VW terepjáró kezdetben két motorral rendelhető, egy 3,2 literes benzinessel és egy ötliteres turbódízellel. A V10-es dízelmotor nyomatéka félelmetes, 750 Nm, 313 lóerős teljesítménye e mellett szinte eltörpül. A benzinmotor 220 lóerős, 305 Nm-es nyomatékot képes produkálni. A dízelhez hatfokozatú automata, a benzineshez pedig kézi váltó társítható. A felező mindkét változathoz jár. Később öthengeres dízel- és V8-as benzinmotorral gyarapszik majd a motorválaszték.

A légrugózásnak köszönhetően a Touareg utazási komfortja terepen és aszfaltúton egyaránt lenyűgöző. A lengéscsillapító hangolása gombnyomásra sportos illetve komfortos mód közt változtatható. A belső tér nagyon komfortos, a Volkswagen nagyautó, a Phaeton jellegzetességei ismerhetők fel: a kormány és a váltókar ugyanazt az űrhajó-érzést közvetíti. A Phaetonhoz hasonlóan a Touareg klímája is négyzónás, vagyis a négy utas saját magának állíthatja be a kívánt hőmérsékletet.