Úgy alakították ki az elemeket, hogy azok bármely típusra felszerelhetők legyenek. Az első lökhárító alá illetve elé egy egyrészes spoilerajkat szereltek. Ez az elem jócskán megnöveli a frontrész agresszivitását, mivel kialakítása a Forma 1-es autók orr-részére emlékeztet.
Az új elemmel együtt a lökhárító jóval alacsonyabbra nyúlik, mint eredetileg, így kevesebb levegőt enged a kocsiszekrény alá, ami jót tesz az autó stabilitásának. Erre az erősen megdöntött szárnyrész is nagyban rásegít.
Morcosabbá vált az Ibiza tekintete, mivel az első fényszórók egy kis szemöldökkel bővültek. A fényszórók attraktív megjelenéséhez igazították a ködlámpákat, krómkerettel egészítve ki őket.
Sportosabb küszöböt szereltek az eredeti elemre a leingarteni szakemberek. Amint az első lökhárító, a küszöb is rendelkezik egy kis függőleges „vezérsíkkal”, ami különleges megjelenést kölcsönöz ennek az elemnek. Apróbb változások történtek még az ajtókon, a kilincsek krómbevonatot, míg a B oszlopok kevlár utánzatú takarólemezt kaptak.
Igazán szabadjára engedték a fantáziájukat a tervezők a hátsó traktus átalakításában. Hatalmas, állítható szárny került a hátsó szélvédő alsó részére. Választható verseny vagy utcai beállítás, attól függően, hogy mekkora leszorító erőt szeretnénk elérni. A beállításoktól függően változhat a kanyar- illetve a végsebesség. Féklámpás spoiler került az üveg felső részéhez, amely szintén nem csupán díszítőelem, de olyan hatása azért nincs, mint az állítható szárnynak.
Kiegészült a hátsó lökhárító is egy toldattal, hogy ez se maradjon el alacsonyságában az első lökhárítótól és a küszöbtől. Az oldalsó részen itt is megtalálható a függőleges szárny, míg a közepén helyet alakítottak ki a kipufogóvégeknek. A hátsó lámpák számára kétféle kiegészítő is választható: egy szolid krómkeret vagy egy komplett takarólemez. Egy igen érdekes kiegészítővel bővült az Ibiza. A tervezők cápatámadás névvel illették azt a kis takarólemezt, amely a tetőn elhelyezett antennára került fel.
Nem maradhattak el ez esetben sem a tuning alapvetői elemei, a könnyűfém felnik sem. 8 x 18-as csavarozott felniket szereltek az Ibizára a JE Design-nál, 215/35 ZR 18-as gumikkal.
Módosították az autó futóművét is, de csak a rugókat cserélték sportosabbakra, aminek hála 30 milliméterrel került közelebb az úthoz a kocsi. A belső térben csak kisebb módosításokkal növelték a sportosságot, krómozott váltógomb, kézifékkar és pedálsor került az autóba.