Cadamuro Design Alfa Romeo 156
A cég az autók megjelenését változtatja meg, motortuninggal nem foglakozik. Ennek megfelelően a műhelyben csak kis mértékben változott az Alfa teljesítménye. A légszűrő átadta helyét egy nyitott BMC sportlégszűrőnek, illetve a kipufogót cserélték le egy szebb hangzású, rozsdamentes Ragazzon rendszerre.

Az eredeti lökhárító kiegészítésével készítették el az új, igazán sportos megjelenésű első spoilert. Úgy alakították ki ezt az elemet, hogy mögötte olyan légáramlás jöjjön létre, amely növeli a hűtést. Az első beömlő részeken beáramló levegő egy része az oldalsó kopoltyúkon át távozhat. Azért, hogy az igen mélyre nyúló lökhárító padkánál, fekvőrendőrnél ne sérüljön, egy karbon koptatóval is bővült az elülső rész.

Komoly változáson esett át az Alfa motorházteteje is, amely agresszívabb megjelenésű lett. Az itt elhelyezett kiegészítők is hozzájárulnak az erőforrás jobb hűtéséhez, ám ennél is fontosabb, hogy sportosabbá varázsolják az autót. Hatalmas légbeömlővel bővült a 156, amelyhez hasonlót a felül elhelyezett töltőlevegő-hűtővel szerelt autóknál látni. Emellett még a régi Ford Cosworth modellekre (Escort, Sierra) emlékeztető levegő kivezetőket is találunk.

Nem kerülte el az átalakítás az Alfa Romeo hűtőmaszkját sem. Egy takaróelemet készítettek erre a részre, amely átformálja a front részt. Az eredetileg krómozott pajzs a módosítás után már pirosban pompázik. Helyette a vastagabbá, ezáltal hangsúlyosabbá tett rácsozás kapott króm bevonatot. A takaró elem eltakarja a pajzs alatti részről a lökhárító nyílásait, oldalsó része felváltja az eredeti hűtőmaszk oldalát.

Hangsúlyosabb lett a 156 oldalsó része is köszönhetően az új küszöböknek. Bár ezek az elemek megtörik az ajtók sima egyenletes vonalát, mégis jól mutatnak az autón. Az elülső részen egy kis méhsejt mintás rács teszi még egyedibbé a spoilert. Az első lökhárítóhoz hasonlóan a küszöbök is kaptak kevlár „védelmet”, elkerülendő a sérülést.

Természetesen a hátsó lökhárító is magán viseli a Cadamuro Design szakembereinek keze nyomát. A középső részen egy diffúzort alakítottak ki, amely a hátsó tengelyre ható leszorító erőt generál. Mivel az új kipufogó csövei két oldalt hagyják el a karosszériát, ennek megfelelően alakították ki a hátsó lökhárítót is.

Ami még a laikusoknak is elsőre feltűnik az autón, az a csomagtartóra szerelt versenysportos szárny. Ahogy a versenyautóknál általában, itt is állítható a szárny dőlésszöge és ezáltal a változtatható a leszorító erő nagysága.

Új könnyűfém felnikkel szerelték az Alfa 156-ot, amely szintén fokozza az autó sportos megjelenését. 8.5 X 17 colos OZ Superleggera felnikre esett Cadamuróék választása, amelyekre 215/45 R 17-es Semperit Direction-Sport gumikat szereltek. A megfelelő kanyarstabilitásról illetve útfogásról Ultimate márkájú sportfutómű gondoskodik, amely 30 milliméterrel engedi alacsonyabbra a karosszériát.

Nem lenne teljes az átalakítás, ha belső tér nem szépült volna meg. Több műanyag elem a karosszéria színével megegyező fényezést kapott. Bár az utólag beszerelt sportkormány nem néz ki rosszul, kár volt föláldozni az Alfa gyári légzsákos kormányát. Új váltógomb, kézifékkar és pedálsor erősítik a sportos érzetet. OMP sportülésben foglalhat helyet a vezető, amelybe négypontos Sabelt övvel rögzítheti magát.

Elmondhatjuk, hogy a Cadamuro Design szakemberei ismét kitettek magukért, sikerült egy gyárilag nagyon sportos és szép autót még sportosabbá illetve szebbé tenniük.