A biztonság terén is történtek változtatások. Opcióként megjelent a függönylégzsák, a légzsákok felfúvódása az utas testsúlyának függvényében történik. Mindegyik változaton a hátsó kerekeket is tárcsafék lassítja. Az ülések formázását is átalakították, az ELX-en széria a deréktámasz, a hátsó fejtámlákat pedig átformálták, hogy jobb legyen a kilátás hátrafelé. A hátsó ülésekre ISOFIX gyermekülés csatlakozókat is felszereltek.
Opcióként fejlett telematikai szolgáltatás is rendelhető az új Multiplához. Kiviteltől függően a rendszer kétnormás mobil telefont, egygombos segélyhívót, műholdas navigációs rendszert és GPS helymeghatározó rendszert tartalmazhat.
A Multipla motorpalettája is változik. Az 1,6 literes 103 lóerős benzinmotor változás nélkül él tovább, viszont az 1,9-es JTD teljesítményét 10 lóerővel 115-re növelték. Hazájában és néhány külföldi piacon metán (blupower) és metán-benzin hibrid (bipower) hajtással is rendelhető volt a Multipla. Ezek a változatok továbbra is kaphatók, ám egy új benzin-gázüzemű autó (Gpower) is megjelenik a kínálatban.
A gázzal és benzinnel egyaránt üzemelő Gpower 1,6-os motorjának teljesítménye gázüzemben ugyanakkora, mint benzinüzemben (103 lóerő). A gáztartály nem rabol helyet a csomagtartóból, mivel az autó padlójában helyezik el. A kisebb, 48 literes tartállyal kb. 350 kilométert tud megtenni az autó, a nagyobb 86 literessel nagyjából 620-at. Az LPG (folyékony gáz) literjének ára a legtöbb országban csak fele, mint a benziné, így gázüzemben a nagyobb fogyasztás ellenére takarékosan lehet autózni a Gpower Multiplával.