Ford Fiesta: Nagyobb utastér, sportosabb karakter
Az első Ford Fiestát több mint 25 évvel ezelőtt, 1976-ban mutatták be. Azóta a típus mindössze egyetlen új modellt és számos modellfrissítést élt meg. Az elmúlt negyed évszázadban 10 milliónál is több Fiesta készült el. A most bemutatkozó harmadik generációs Fiesta új sort nyit meg a Ford kisautó történelmében.

A Ford Fiesta harmadik generációját kezdetben csak ötajtós karosszériával fogják gyártani. A 3,92 méter hosszú autó háromajtós változata csak később, valamikor 2003-ban várható. Az ajtószámban megcsonkított változata várhatóan a Ford Ka utódja is lesz.

A Ford Fiesta a Focus-szal megkezdett new edge designt viszi tovább. Az új stílus jellegzetessége, hogy a gömbölyű karosszériát markáns élek határolják. A karosszériaelemek kialakítása mellett az autó formája is a Ford Focuséhoz hasonló, mivel magas építésével egyterű benyomását kelti. Az új Fiesta szélesebb, hosszabb és magasabb is mint elődje, ennél azonban sokkal fontosabb, hogy az térkínálatban mérvadó tengelytáv 4 centivel hosszabb lett.

Az utastér növelésére szüksége is volt, mivel a konkurensek ma már sokkal nagyobb belsővel rendelkeznek, mint az előző Fiesta. Ezért az új autó tervezésekor szinte a legfontosabb szempont a nagy utastér megteremtése volt. Főként a hátsó üléssor fej és lábtere szorult rá a bővítésre. Az új Fiestában a hátsó üléssorban utazók lábhelye egy szűk arasznyival lett nagyobb. Fontos még, hogy a hátsó ajtók méretét is növelték, hogy könnyebb legyen a beszállás a hátsó üléssorba. Mivel az új Fiesta közel 10 centivel lett magasabb elődjénél, a fejtér elöl és hátul is bőséges.

A csomagtartó ugyan 284 literesre nőtt a korábbi 250 literről, de ezzel csak a kategória átlagát hozza az új Ford kisautó.

A Fiesta vezethetősége a Focushoz mérhető. A terv az volt, hogy a legélvezetesebben vezethető kisautót építse meg a Ford. Ennek megfelelően a futómű sportos hangolású, a kormányzás megfelelően közvetlen.

Négy motorral rendelhető a Fiesta, ezek közül három benzines, egy pedig dízel. Az 1,4-es dízelmotort a PSA autókonszernnel közösen fejlesztette a Ford. A Fiesta mellett a Peugeot 206-osba valamint a Citroën C3-asba is beépítik. A közös nyomócsöves kis dízel 68 lóerős, ám 160 Nm-es nyomatkának köszönhetően dinamikusan mozgatja a Fiestát.

A legkisebb benzinmotor a nyolcszelepes 1,3 literes. A 68 lóerős benzinmotor a Ford Ka átdolgozott motorja. Az 1297 köbcentis erőforrás legfőbb erénye takarékossága.

A két nagyobb benzinmotor 16 szelepes. A kisebbik 1,4-es 80, a nagyobbik 1,6-os 100 lóerőt teljesít. Ezekkel a motorokkal már kiaknázhatók a Ford Fiesta futóművében rejlő tartalékok.

Az új Fiesta forgalmazása már Magyarországon is megkezdődött. Az Ambiente, Comfort, Trend és Ghia felszereltséggel kapható autó legolcsóbb változata az 1,3 literes benzinmotorral 2 395 000 forintba kerül. Az alapváltozat felszereltsége szegényes, a lényegesebb tételek a vezetőoldali légzsák, az állítható szervokormány, az indításgátló és a színezett üveg. A dízelmotor csak Comfort felszereltség szinten, bőségesebb felszereltséggel kapható. A 68 lóerős dízellel 3 045 000 forintba kerül a Fiesta. A legsportosabb 1,6-os Trend ára 3 110 000 forint.