2000-ben kategória első helyet szerezett a TechArt csapata egy szívó motoros Porsche 996-tal, köszönhetően a nagyon jól beállított futóműnek és a kisebb önsúlynak. Tavaly az abszolút értékelés második helyén végeztek egy különlegesen átalakított 996 Turbóval, amely 600 lóerős volt és GT Street nevet kapta. Az idén a Tuner GP-n a TechArt GT Street S képviselte a német Porsche specialistát. Nevében egyetlen S betű az eltérés a tavalyi autóhoz képest, ám ennél sokkal több módosításról van szó. Míg a tavalyi autó a gyári Turbóra épült, a GT Street S alapja a GT2-es Porsche.
Bár a gyári GT2-es sem éppen játékszer a maga 462 lóerejével, a közelébe sem ér a TechArt-nál elkészült reinkarnációjának. 646 lóerő 5900-as főtengelyfordulatnál és elképesztő, 870 newtonméteres forgatónyomaték 4700-as fordulatszámnál, ezek csak adatok, bár nem hagyományos száraz fajtából valók. De lássuk csak, mi is kell egy ilyen teljesítmény eléréséhez. A teljes átalakítás alapgondolata: adjunk több levegőt és üzemanyagot a motorba, természetesen mindezt gyorsabban, és biztosítsunk gyorsabb távozást az égéstermékeknek.
Két új, a TechArt nevével fémjelzett turbót szereltek a gyári feltöltők helyére, amelyekhez természetesen új leömlőket és teljes rozsdamentes acélból készült sportkipufogó rendszert gyártottak, amelyben fém katalizátor ügyel a környezetre. Nem csak a feltöltők növelik a levegő mennyiségét a motorban, hanem a Forma-1-ből ismert Airbox is, csakúgy, mint az új alumíniumból készült optimalizált áramlású szívócső. Magasabb hatásfokúra cserélték a GT2-es töltőlevegő hűtőjét is, hogy ezzel is több levegőt préseljenek a motorba, mivel azonos térfogaton a hidegebb levegőből nagyobb mennyiség fér el. Ezen átalakítások megkövetelték a vezérlés módosítását is, amit természetesen meg is tettek.
Ám mit sem érne a hatalmas teljesítmény, ha azt nem lehetne az útra jutatni. Ezért új, a nagyobb nyomatékot is elviselő kuplunggal vértezték fel az autót, amihez egy hatfokozatú sebességváltót is kifejlesztettek. Az első tengelyre 11×18-as felnikre 225/40 R18-as, míg a hátsóra 11×18-as felniken 295/30 R 18-as Goodyear gumikat szereltek. Ezek együttesen biztosítják, hogy az 1400 kilogrammos kétüléses kupé 3,7 másodperc alatt elérje a 100-as tempót. Ez megegyezik a tavalyi GT Street adatával, ám itt fontos tisztázni, hogy akkor négy hajtott kerékről beszéltünk, míg most csak a hátsó tengelyre dolgozik az erőforrás. Nem csak 100-ig gyorsul elképesztően jól a GT Street S. 200-ra 12, 300-ra 22,9 másodperc alatt gyorsul. Ám még ekkor sem fogy ki a szuflából a csúcs TechArt Porsche, a GT Street S maximális sebessége 341 km/h, de csak azért ennyi mert a gumik nem bírnak többet.
Külső megjelenésében szinte azonos a GT Streettel az idei S modell. Az első lökhárító nyílásai nagyobbak, hogy a mögött megbújó hűtők több levegőhöz jussanak. A lökhárító alsó részét meredekre alakították ki, hogy nagy sebességnél csökkenjen az első tengelyekre ható felhajtóerő. Ugyanezen célból került a lökhárító alá kihúzható spoilerajak, amely előhúzva még nagyobb felületet biztosít a levegőnek.
A küszöböket úgy módosították, hogy a mellettük áramló levegő irányt váltva a hátsó sárvédőn lévő légbevezető nyílásba jusson, amelyet szintén átalakítottak. A hátsó lökhárító alatt diffúzort alakítottak ki.
Annak megfelelően kell beállítani a hátsó szárnyat, hogy a magasabb kanyarsebességre, vagy a 341 km/h-s végsebességre vágyik a vezető.
Magukban azonban a kerekek és a szárnyak nem tudják biztosítani az autó stabilitását. Ahhoz szükség van megfelelő futóműre is, amit szintén megtalálunk az átalakított GT2-ben is. Egyedi Bilstein lengéscsillapítókból és Eibach rugókból építették fel az új futóművet, amely képes biztosítani, hogy az autó stabilan kövesse a vezető által kijelölt utat.
Szénszálas műanyagból készült versenyüléseivel, hatpontos öveivel és bukókeretével versenysportos hangulatot áraszt az autó belső kialakítása is. Bár a 34 centis sportkormány új, továbbra is légzsák vigyáz a vezetőre.
Nem csak az autó kialakítása, de az ára is exkluzív. A TechArt GT Street S-ért 260 ezer eurót, több mint 63 millió forintot kérnek.