A Chryslerrel közösen kifejlesztett motor hengerűrtartalma maradt 1598 köbcenti. Kompresszorral és töltőlevegő-hűtővel 163 lóerős a motor, maximális nyomatéka 210 Nm. A kompresszornak köszönhetően 1700 és 7000 között folyamatosan 160 Nm felett halad a nyomatékgörbe.
A motor rugalmasságát a mért adatok is megerősítik, ötödikben 80-ról 120 km/órás sebességre 8,7 másodperc alatt gyorsul a Mini Cooper S. A 218 km/órás végsebességet ötödikben éri el az autó, a hatodikat kímélő fokozatként hosszúra áttételezte a BMW, csökkentve ezzel a fogyasztást és a zajszintet hosszabb úton. Nulláról százra 7,4 másodperc alatt gyorsul a Mini Cooper S.
A motorban egy vezérműtengely elég a 16 szelep működtetésére. A vezérműtengelyt nem szíj, hanem karbantartást nem igénylő és elszakadni sem tudó lánc hajtja, ami igényes megoldás. A feltöltéssel nőtt a motor mechanikus és hőterhelése, ezért változtattak a forgattyús tengelyen, a dugattyúkon, a motor siklócsapágyain és a szelepeken. A dugattyúk kiegészítő hűtését olajpermetezéssel oldották meg.
A Roots feltöltő, amelyet az előállított viszonylag csekély nyomás miatt Roots fúvónak is neveznek, maximum 0,8 báros túlnyomással sűríti össze a beszívott levegőt, ami jóval több gyenge fuvallatnál. A sűrítés közben felmelegedő levegőt átvezetik a töltőlevegő-hűtőn, mielőtt az égéstérbe jut.
A klasszikus, régi vágású turbókat idézően a sűrítést jócskán visszavették a motort károsító kopogásos égést megelőzendő. Persze nem 7,0:1-re, hanem a szívó Cooper 10,6:1 arányáról 8,3:1-re. A súly 63 százaléka jut az első tengelyre, így nem merül ki gumifüstölésben a Mini Cooper S ereje.
Az elektrohidraulikus szervokormányban valószínűleg nem azt fogják a legjobban szeretni a boldog tulajdonosok, hogy 100 kilométeren egy decivel csökkenti az átlagfogyasztást, hanem az ütközéstől-ütközésig 2,5 fordulatot engedő áttételezést.
Kipufogóvégekből kétszer annyi van, mint a Cooperen, a két krómozott cső az autó jobb oldaláról középre került. Eltérés még, hogy a lökhárítókról lekerült a krómfényű csík. Oldalról krómozott tanksapka, fehér indexbura és az első sárvédőkön piros S jelzi a csúcsmodellt. Szemből a kompresszorra és a töltőlevegő-hűtésre utaló motorházi nyílásról és a fehér tükörházakról azonosítható a Cooper S. Az autót fekete tükörházzal is gyártják.
Konstrukciójában nem, hangolásában viszont más a futómű, mint a gyengébb Minikben. A PLUS nevű sportfutóműben erősebbek az oldaldőlést korlátozó kanyarstabilizátorok és nagyobbak a gumik. A Cooperben használt 175/65-15-ös abroncsok helyett 195/55-16-os gumikat kap az S. 510 000 forintos felárért 17 colos, 205/45 méretű kerekekkel is megrendelhető a sportmodell.
Amint azt korábban megírtuk, a már hazánkban is kapható Mini Cooper S listaára 6 133 030 forint. Ez durván egymillió forinttal több a tesztelt szívómotoros Mini Coopernél, amely 5 187 000 forintba kerül.
Az ablakmosó fúvókák szériában fűtöttek, az utastér pedig alapáras manuális légkondicionálóval temperálható. A Cooper S biztonsági és kényelmi felszereltsége is jobb a többi Mininél. Ebben a kivitelben széria a mentstabilizáló rendszer, a 16 colos könnyűfém keréktárcsa 195/55-ös gumikkal, a sportülés és a sportosabb belső kialakítás. Rövidsége ellenére a Mini jól szerepelt a minap ismertetett EuroNCAP törésteszten, 25 pontot és ötből négy csillagot kapott.
Minden Miniben megtalálható a Cornering Brake Control, amely kanyarban fékezve optimálisan elosztja az ívbelső és az ívkülső kerekek között a fékerőt. Széria a négy légzsák, a defektmentes GoodYear gumi, a defektet jelző rendszer, a központi zár és az elektromos ablakemelő elöl.