Amikor megjelent a Mercedes kínálatában az SL, akkor eleinte különböző kerékkombinációkat, valamint sportkipufogó rendszert kínáltak a csúcs roadsterhez. 2002 tavaszára azonban egy teljesen új megjelenésű csomagot mutattak be. Eltérően az eddigi szolidabb átalakításoktól, a Grand Prix Design meghökkentő és igen csak brutális beavatkozás az SL formavilágába.
A tervezők szerint a versenysport jelenik meg a közutakon, az SL új ruhájával. Egyszerűen a gyári lökhárító alá lehet rögzíteni az új első spoilert. Köszönhetően a dupla szárnyprofilnak, csökken az első tengelyre ható felhajtóerő. Ezzel természetesen nem fejeződött be a frontrész átalakítása: egy érdekes kiegészítőt szereltek a motorháztető első részére. Eltüntették a gyári csillagot a hűtőmaszkról, helyette egy a Forma-1-es versenyautók orrészére emlékeztető kiegészítőt szereltek fel. Ha valaki figyelmesen megnézi az autó orrát, annak feltűnhet a hasonlóság a korábbi SLR tanulmányautóval.
Vastagabb küszöböket kapott a roadster, amitől már a széria futómű beállítással is alacsonyabbnak mutatja magát az autó. Alumínium díszítőcsíkkal hangsúlyozzák a markáns spoiler extravaganciáját. Az SL hátsó része egy sportosabb köténnyel gazdagodott, amelyben diffúzort alakítottak ki. Természetesen a spoilert úgy módosították, hogy az helyet biztosítson a kipufogó végeinek. A csomagtér fedél is gazdagodott egy kis, de annál feltűnőbb szárnnyal.
Mióta a hétköznapi autókon is egyre inkább megjelennek a könnyűfém felnik, azóta a tuningolók ezen a téren is csak a végletekkel dobhatnak nagyot. A Grand Prix SL három részes, ötküllős OP 5-ös felnije vonzza a tekintetet. Előre 9×20-as, míg hátra 10×20-as felnik kerültek. Ezeken 245/35 R20-as illetve 285/30 R 20-as „kaucsukhengerek” feszülnek.
Mivel nem hagyományos futóművel szerlik már szériában sem a Mercedes csúcs roadsterét, így az átalakításhoz sem új rugóra vagy lengéscsillapítóra volt szükség. A légrugózás módosításhoz új szoftvert fejlesztettek ki. Az új beállítások 35 milliméterrel engedik lejjebb a karosszériát. Mivel a gyári felfüggesztési rendszer is csökkenti a felépítmény bedőlését kanyarban, így az új szoftverrel a tulajdonos nem igazán veszi észre, hogy nőtt volna a kanyarstabilitás, csupán a rendszernek kell kevesebbet „dolgoznia”. Nagy sebességnél azonban jól jön ez a 35 milliméter, mert így kevesebb felhajtóerőt generáló levegő jut a karosszéria alá.
Több lépcsős teljesítménykúrát kínál a szériában 306 lóerős SL 500-hoz az Opera DESIGN. Választható 24, 54 de akár 114 lóerős teljesítménynövelés is. Ahhoz, hogy a motor 420 lóerőt adjon le, igen komoly átalakításra volt szükség. Új főtengelyt készítettek, amelynek köszönhetően nagyobb lett a motor lökete, így nőtt a hengerűrtartalom is. Kicserélték a hajtókarokat és a dugattyúkat is a blokkban. Megfelelő vezérlésre is szükség volt az új 5,8 literes motorhoz, ehhez egyedi sportvezérműtengelyeket és új elektronikát fejlesztettek ki.
A nagyobb égőtérbe fecskendezett több üzemanyagból származó égéstermék távozásáról, sportos hangzású, fémkatalizátoros sportkipufogó-rendszer gondoskodik, ami teljes egészében rozsdamentes acélból készül. Utalva a hengerűrtartalomra az erőforrás az OP 60 nevet kapta. A motorról beszélve már említett 420 lóerő mellett, meg kell említeni a 620 newtonméteres maximális forgatónyomatékot is, ami 2950-es főtengelyfordulatnál jelentkezik. Az Opera DESIGN SL OP 60 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, ami 1,1 másodperccel jobb, mint az SL 500 hasonló adata. Később sem válik erőtlenné az autó, egészen 296 km/h-ig tart a gyorsulás, ahol már legyőzi a motort a légellenállás.
Az OP 60 a 600 SL hiányát hivatott pótolni, mivel sem teljesítményben, sem végsebességben nem képes felvenni a versenyt az AMG 55 SL-lel (kikapcsolt szabályozóelektronika mellett). Összességében azonban, amennyiben valaki az egyediséget illetve a maximális feltűnést kedveli, és inkább a nagyobb térfogat, nem pedig a kompresszor mellett dönt, annak megfelelő választás lehet az Opera DESIGN OP 60 Grand Prix.