Hamann CS1
Korábban már teszteltük a MINI Coopert, amelyről elmondható, hogy bár csak 115 lóerős motor hajtja, maximális vezetési élményt nyújt. A BMW-nél azonban jól tudják, hogy a koncepció elbír még egy jóval erősebb motort is, így elkészítették az 1,6-os benzinmotor 163 lóerős, kompresszoros változatát, Cooper S néven. Van olyan fanatikusok, akinek még ez sem elég. Nekik készítette el a Hamman Motorsport a CS1 doppingszert.

Feltöltős motoroknál általában a teljesítménykúra alapja, jusson még több oxigén az égőtérbe, ami növeli az égés hatásfokát, és így a teljesítményt is. Ebben az esetben sem alakult másképpen a történet. A kompresszoros erőforrás szívórendszerét dolgozták át a Hamann mérnökei, aminek köszönhetően javult az áramlás, csökkent a szerkezet ellenállása. Ezenfelül módosították a motorvezérlő elektronika beállításait, aminek köszönhetően a optimalizálódott a motor működése. Végül pedig az égéstermékek gyorsabb távozása érdekében új sportkipufogó-rendszerrel vértezték fel a Cooper S-t. A rozsdamentes acélból készült rendszer két egymás felett elhelyezett végen keresztül juttatja a motor megszépült hangját a leelőzöttek felé.

Az átalakítás után már nem 210 hanem 251 newtonméteres forgatónyomaték feszíti a főtengelyt. A Hamann CS1-nek köszönhetően immár 6100-as fordulatnál jelentkező 195 lóerő mozgatja a csöppnyi karosszériát, nem is akárhogyan. A 0-tól 100-ig tartó sprintet 6,9 másodperc alatt teljesíti az autó. A légellenállás pedig csak 227 km/h-nál győzi le a motor teljesítményét.

Azért, hogy a megnövekedtet teljesítményből következő sebességnövekménynek is megfeleljen az autó, módosítani kellett a futómű és a karosszéria egyes elemeit is. Keményebb, még sportosabb lengéscsillapítókkal és progresszív (a nagyobb berugózáshoz egyre nagyobb erőt termelő) sportrugókkal váltották ki a széria alkatrészeket. Ennek köszönhetően az autó viselkedése még közvetlenebb lett. Eközben a súlypont is alacsonyabbra került, ugyani a karosszéria elöl 50, hátul 30 milliméterrel került közelebb az úthoz. A jobb útfogást azonban nem csak a futómű, hanem a szélesebb kerekek is segítik. Az átalakított Cooper S-hez 8×18-as PG4 típusú többrészes felniket ajánl a cég. Ezeken 225/35 R18-as gumik feszülhetnek.
Csökkentendő a karosszéria emelkedését nagy sebességnél, változtatattak a MINI karosszériáján. Az első lökhárító alá egy kis szárnyat készítettek, ami csökkenti a karosszéria alá áramló levegő mennyiségét. Kiegészült a Cooper S hátsó része is, a tetőre és lökhárító alá is szereltek egy-egy spoilert.

A belső tér esetében is a portosságot tartották szem előtt a szakemberek. A jobb fogás érdekében újraformázták a MINI kormányának külső felületét. Alumínium pedálsor, váltógomb, kézifékkar került az utastérbe, természetesen mindegyiken ott szerepel a Hamann emblémája. A szőnyegek átadták helyüket a szintén alumíniumból készült taposólemezeknek. A vevő színigényinek megfelelően készítik el a belső teljes bőrkárpitozását, amely lehet kék-fekete, mint a bemutató-autóé vagy akár egyszínű is.