Ezek, a megrendelő igénye szerint lehetnek távolsági-, illetve ködfényszórók. Akik egy ilyen átalakított, méregdrága autóval mégis terepre akarnak menni, azoknak ajánlja a Brabus a lökhárító alá szerelhető kiegészítőjét. A lejtő aljához érve ez a cső megóvhatja a lökhárítót, illetve a blokkot a sérülésektől.
Országúton is jól áll azonban az ML-nek ez a polírozott rozsdamentes acélból készült csőszerkezet. Egy szolid küszöböt is kapott az autó, ami tovább rontja terepezési képességeit, ám előnyeit a városlakók értékelik. Ellátták ugyanis a küszöböket két kis lámpával, amelyek a központi zár nyitására bekapcsolódnak, hogy a tehetős tulajdonos este nehogy belelépjen valamibe.
Kevésbé látványosan módosult az M-osztály hátsó része, ahova egy króm és műanyag felhasználásával elkészített elemet szereltek fel. A cég szerint ez a kiegészítő hivatott tolatáskor a lökhárítót megvédeni az esetleges sérülésektől.
Ha a megrendelő a Brabus által kínált legszélesebb felni és gumikombinációt kívánja megvenni, akkor szükséges a sárvédők felperemezése. Mindezt úgy végzik el, hogy utána nem szükséges az íveket újrafényezni. Amennyiben valakinek ez nem lenne elég, az rendelhet ahhoz hasonló sárvédő szélesítéseket is, mint amilyet az ML 55 AMG-n használnak. Vásárolható még a bottropi székhelyű cégnél krómozott tükörház is.
Választható egy- illetve többrészes, csavarozott könnyűfém-felni is az ML-hez. A legbrutálisabb a 9,5×20-as Monoblock IV-es felnikkel és 295/40 ZR 20-as gumikkal felvértezett változat. Ezzel a kerékkel természetesen már szinte teljesen elveszti terepezési képességét az autó.
Ellenben a Brabus kínál nagyteljesítményű off-road gumikat is, ebben az esetben azonban be kell érnünk kisebb mérettel. Ez azt jelenti, hogy a 10×18-as felnikre 285/50 VR 18-as Yokohama abroncsok kerülnek. Ez utóbbi gumit azonban nem ajánlják csúcsteljesítményű motorjukhoz.
A sportosabb autózáshoz, illetve a nagyteljesítményű motorokkal járó magasabb végsebességhez fejlesztették ki a cégnél az új futóművet, amely 30-35 milliméterrel engedi lejjebb a karosszériát.
Mint ahogy a Mercedes gyár többi típusához, az ML-hez is kínál a Brabus nagyteljesítményű fékrendszert. Ennek része a 355 milliméter átmérőjű belsőhűtésű féktárcsa, amely elöl 35, hátul 33 milliméter széles. A tárcsákat elöl hat, hátul négydugattyús féknyergek lassítják.
Eddig még nem pontosítottuk, mit is ért a Brabus a motorok nagy teljesítménye alatt. D4-re keresztelték a 270 CDI-hez kínált csomagot, amellyel a gyári 163 helyett 205 lóerőt teljesít a motor. A maximális nyomaték 450 newtonméter 1800-as fordulatszámnál.
A szintén öngyulladós 400 CDI-ből kifejlesztett D8-as erőforrás 310 lóerős, az eredeti 250 helyett, az átalakítás után 650 newtonmétert ad le az erőforrás 2000-es főtengelyfordulatnál.
A benzines erőforrások esetében több lépcsőben történhet a teljesítmény növelés, így lehetséges, hogy a 3,2 V6-os motor teljesítményét a vásárló csak 15 lóerővel növelteti meg. Ehhez nincs szükség a motor átalakítására, elég egy rozsdamentes acélból készült sportkipufogó felszerelése.
Az ML 500 és az 55 AMG esetében a maximális átalakításnál a V8-as motor lökettérfogatát 6,1 literesre növelik. Az új motor már 426 lóerőt présel ki magából, de a 4100-as fordulatnál jelentkező 621 newtonméteres forgatónyomaték is figyelemre méltó. Ezzel az erőforrással 6,2 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni a több mint két tonnás és nem éppen csepp alaktényezőjű terepjáró. A maximális sebessége 245 km/h.
Eddig csak a széria motorok átalakításairól esett szó, ám a Brabusnál lehetőség van 12 hengeres erőforrással is ellátni az ML-t. Még a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült a Brabus M V12 jelzésű típus, amely a világ leggyorsabb terepjárója cím büszke tulajdonosa.
Ebben az esetben sem a széria 600-as motort építették be, az átalakítás során 7,3 literesre növelték a blokk hengerűrtartalmát. 582 lóerő áll a vezető rendelkezésére az M V12-ben, amivel 5,4 másodperces sprintet lehet teljesíteni 0-ról 100-ra. Az autó végsebességét elektronikus szabályozták, 260 km/h-nál többel nem haladhat az M V12.
A belsőtér átalakításánál két tényezőt vesznek alapul: a vevő kívánságait illetve pénztárcájának vastagságát. Átalakítható sportosra, króm, alumínium és karbon felhasználásával, de lehetséges a luxus fokozása bőr és fa alkalmazásával.
Mindkét változathoz rendelkezésre állnak a különböző kiegészítők, mint a légzsákos sportkormány, a kézifékkar, váltókar, egyedi ajtópanelek. A Brabus sajátfejlesztésű bőreit kínálja az ML-hez, amelyek finomabbak és strapabíróbbak.
Lehetőség van komplett multimédia, illetve irodarendszer telepítésére is. DVD váltóval egybekötött LCD monitorokat szerelnek a középkonzolba és az első fejtámlákba, ha vevő úgy kívánja. Ezekhez fejhallgatók illetve játékkonzol csatlakoztatható, hogy még kényelmesebben teljen az utazás.
Amennyiben valaki üzleti ügyeit kívánja az ML-ből intézni, annak olyan kiegészítők állnak rendelkezésére, mint a telefon a fax, vagy a beépített személyi számítógép.