206 SW: a Peugeot 206 margaréta újabb szirma
2002-ben a Peugeot Magyarországon 15 600 autót kíván eladni. Ehhez a szeptember-december közti időszakban további 6000 Peugeot-ra kell vevőt találni. Ez még Francis Gouyon, a Peugeot Hungária ügyvezetője szerint sem lesz könnyű, de hogy mégse legyen lehetetlen, arról a Peugeot 206 SW is gondoskodik majd.

A Peugeot 206 SW karosszériája a 206-os limuzin orr-részével kezdődik és tart egészen a B-oszlopig, ahonnan nagyobb utastérrel és harmonikusra rajzolt csomagtartóval folytatódik, majd dinamikus hátfallal és lámpával zárul. A 206 SW siker is borítékolható, ami már a ferdehátú modellt is megillette. Sok gyártó elköveti a hibát, amikor kombit tervez, hogy a csomagtartót ormótlan puttonyként illeszti az eredeti autóhoz. A 206 SW plusz literjei nem jelentenek formai romlást.

A 206 SW esetén a Peugeot kombiknak dukáló Break helyett alkalmazott SW rövidítés nem jár akkor előnnyel, mint a 307 SW-nél. A hátsó sorban nem különálló üléseket, hanem hagyományos, 1/3-2/3 arányban előredönthető üléssort találunk. A lábhely nem növekedett, mivel a tengelytáv változatlanul 2,44 méter. A fejtér viszont nagyobb, mivel a B-oszlopnál még nem kezd lejteni a tetőív és a vállaknak is több hely jut a kiszélesített belsőnek köszönhetően. Olasz formatervezőktől ellesett trükk, hogy a hátsó ajtók kilincsét a fekete C-oszlopba rejtették. Az autó hossza 19 centivel nőtt, ami a csomagtérnél érezhető. 313 literes a csomagtartó alaphelyzetben, az ülések előredöntésével összesen 1,2 köbméteres hely áll rendelkezésre.

Funkcionális előny, hogy a csomagtérajtó igen mélyre nyúlik, így a nehéz bőröndöket nem kell térdmagasság fölé emelni, valamint szintén szerfelett praktikus, hogy a kisebb tárgyakat a távirányítóval is nyitható hátsó ablakon beejthetjük a csomagtartóba. Jól használható a szériában járó háló és a 12 voltos csatlakozó is.

A Peugeot 206 SW már a hazai bevezetés kezdetén elérhető a 206-os limuzin összes benzin és dízelmotorjával. Az induló benzinmotor 1,1 literes, 60 lóerős. Valószínűleg nagyobb népszerűségnek örvend majd, a 75 lóerős 1,4-es benzinmotor mellyel 173 km/órás végsebességet és 14,7 másodperces százra gyorsulást tud az autó. A 109 lóerős benzinmotor is választható, mellyel már-már sportosan mozog a 206 SW. Százra 11,8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 194 km/óra.

Dízelfronton két motor létezik, a kisebbik 1,4-es és 68 lóerős, a nagyobb 2,0 literes, 90 lóerős teljesítménnyel. Az 1,4-es átlagfogyasztása 4,4 a kétliteresé 5,5 liter 100 km-en.

Két kivitelben vásárolható meg hazánkban a 206 SW, Presence és Sport néven. A Presence felszereltségi szinten széria az első elektromos ablakemelő, a két légzsák, a ködfényszóró, a központi zár, a szervokormány, a sportos, fehér számlapos műszeregység és a tetősín. A Sport kivitelben ezeken felül található még blokkolásgátló, elektromos tükör, és könnyűfém felni is.

Az 1,1-es Peugeot 206 SW 200 ezer forinttal drágább az azonos motorú és felszereltségű ötajtósnál, alapára 2 710 000 forint. Az 1,4-es induló ára 2 830 000 forint.

A 206 SW e hétvégétől a Peugeot márkakereskedőknél kipróbálható és meg is vásárolható.

206 SW: a Peugeot 206 margaréta újabb szirma 19