Az oberstenfeldi székhelyű Mutec nem egyszerűen megtoldotta a gyári hetest, hanem miután teljesen szétszedték, alapjaitól építették fel az új autót. Az autó átalakítása kézi munka és szinte minden részletre kiterjed.
A Mutec 745i alapját a hetes BMW rövidebb, 503 centiméter hosszú modellje adta, amelyet egészen brutális 1220 milliméterrel hosszabbítottak meg. Így az autó még a gyári Long verziónál is több mint egy méterrel hosszabb lett. Első ránézésre négyajtós limuzinnak tűnik az autó, mivel a középső részen elhelyezett új ajtókra a harmonikusabb megjelenés érdekében kívülről nem szereltek kilincset. Igazán sok munkát töltöttek a szakemberek ennek az elemnek az elkészítésével. Az ajtó alsó része a típus első ajtóiból származik, amelyre új felső részt terveztek.
Azért, hogy a karosszéria megőrizze merevségét a megnőtt hossz ellenére is, igen sok acélt használtak fel, ami meg is látszik az autó önsúlyában. Az eredeti 1,945 tonna helyett immár 2460 kilogramm szerepel a 745i forgalmijában.
Bár egy limuzint általában nem száguldozásra használnak, a Mutec nem akart lemondani az eredeti típus menetdinamikájáról. Ennek megfelelően a motort sem hagyták érintetlenül, a 4398 köbcentis hengerűrtartalmat 5 literesre növelték. Mindez meg is hozta a várt eredményt, a motor immár 408 lóerős, ami 75-el több mint a gyári 745-ös adata. Nem meglepő tehát, hogy a Mutec hetes továbbra is teljesíti a 6,3 másodperces százra gyorsulást és a végsebességét is csak az elektronika szabályozza le 250 km/h-nál.
Bár rendkívül mutatósak az autó 21 colos új felnijei, felszerelésükkor nem ez a szempont volt a döntő, hanem az, hogy az eredeti kerekeknél jóval könnyebbek.
Természetesen az ilyen autók tulajdonosai, illetve utasai elsősorban a belső tér minőségére és a szolgáltatások sokrétűségére fekteti a hangsúlyt. Ebben az esetben sincs okuk a panaszra, luxus, kényelem és minőség, minden mennyiségben. Egy sötétített üveggel választották el egymástól a sofőrt és az utasokat, a hátul ülők egy belső kommunikációs rendszerrel közölhetik kívánságaikat a vezetővel.
Finom tapintású, kézzel varrott és igen drága Conolly bőr borítja szinte az egész belső teret. A kényesebb felületek viszont Alcantara bevonatot kaptak. Az eredeti hátsó ülést is átalakították, csak két fotel várja az eredeti helyen az utasokat. Középen minibárt rendeztek be, amelyben a hűtött italok mellett a kristálypoharak is helyet kaptak. Az utólag a menetiránynak háttal beszerelt két ülés az eredetei kettőhöz hasonlóan minden irányban elektromosan állítható.
Az idő pénz! Jól tudják ezt a Mutec emberei is, így ellátták szinte minden szükséges eszközzel az autót, hogy a tulajdonos gördülékenyen intézhesse üzleti ügyeit. Van fax, két telefon, számítógép műholdas és internet kapcsolattal.
Ezeken túl további műszaki egységeket is beépítettek, amelyek az utazást kényelmesebbé teszik. Minden utas külön a plafonból lehajtható képernyőn nézheti a tv-műsort illetve a DVD-ket. Mindezt úgy, hogy minden egyes képernyőn akár más és más is nézhető, a hanghatásokról természetesen az újólag telepített hifi-rendszer gondoskodik. Elképzelhető, hogy az utas egy kisgyermek. Erre gondolva még Play Stationnel is felvértezték a hetest. A sofőr számár beszerelt tolatókamerákat a hátul ülők is vezérelhetik, hogy megnézzék, mi is történik odakinn.
Akinek ilyen autóra van szüksége, annak semmi se legyen drága. A 250 ezer eurós (61,2 millió forintos) induló ár is csak minket, halandókat hökkent meg. Ezért az pénzért azonban teljesen egyedi külső illetve belső színvilágot kap a vásárló. Jelenleg 14 ilyen autóra van megrendelése a Mutec-nek, köztük már van olyan, amelyet 550 lóerős, 12 hengeres erőforrással szerelnek és ára majdnem 500 ezer euró (120,4 millió forint).