A szerkezet nem más, mint egy két kerékre szerelt benzinmotor. A Skootskate egy 13 colos fő- és egy kisebb stabilizáló kerékből áll, melyeket egy egyhengeres, kétütemű 49 köbcentis, 6 lóerős motor hajt. A kormányzást és a gázadást egy a mountain bike-okról ismert kormány és a motoroknál használt gázkar párosításával oldották meg. A fékezésről dobfékes rendszer gondoskodik. A szerkezet az alacsony önsúlyból adódóan 70 km/órás sebességre is képes, ami persze függ az utas súlyától is.
Aki „robogógörkorizni” szeretne, annak jó kondiban kell lennie, hiszen a gép komolyan igénybe veszi a kar-, láb- és mellizmokat. A lábmunka a síeléshez hasonlít, míg a felsőtestre ható erők a krosszmotorozásból ismertek. A görkorisnak erősen kapaszkodnia kell, miközben vadul húzza a gázkart. A normális, és természetesen az extrém freestyle stílusú korizás is lehetséges a Skootskate-tel.
A felhasználási helyek közül inkább a gokart és versenypályák, valamint a lezárt útszakaszok említendők. A hétköznapi forgalomban tilos a Skootskatet használni.
Aki már síelt vagy korcsolyázott annak nem jelenthet komoly nehézséget a Skootskate-tel való „közlekedés”. A védőfelszerelések közé tartozik a sisak, vastag motoros kesztyű, térdvédő és jól kipárnázott nadrág.
A jobbak már versenyszerűen űzik ezt az extrém sportok közé sorolt időtöltést. Az általuk használt Skootskatek a gyári tuningolt változatai. Ezen masinák végsebessége meghaladja a 100 km/órát és a dobfék helyett már tárcsa lassítja a kereket.
A Skootskate nem olcsó mulatság, hiszen az alap változat ára kb. 2400 euró (), a versenyváltozatért pedig már majdnem 3000 eurót (730 ezer forintot) kell fizetni.