A további teljesítménynövekedést nitró kéjgáz befecskendezésével érték el, amiből két palack is van a hátsó ülések helyén. A nitró nem folyamatosan kerül az égéstérbe, hanem a műszerfalon elhelyezett kapcsolókkal lehet bejuttatni. Tehát az autó normál esetben 204 lóerős, de ha a sofőr szükségét érzi a 312 lóerőnek, akkor csak egy gombot kell megnyomnia és máris megsemmisítő csapást mért az éppen aktuális ellenfélre. A motor megfelelő levegőztetéséről egy 2 dobos, 4×80 millméteres végű kipufogórendszer gondoskodik.
A megnövelt teljesítményt egy megerősített kuplungtárcsával felszerelt 6 sebességes manuális váltó juttatja az első kerekekhez. Ilyen erő megfelelő talajra juttatásához igen komoly méretű kerekekre és gumikra van szükség. A kis Punto kerékméretei: 7,5×17-es Novitec felniken 215/40/17-es gumik. Az autó stabilitásáról egy magasságában és keménységében állítható Novitec futómű gondoskodik. A Punto II X-one orra 80 millivel fekszik mélyebben a szériánál, míg a hátulja csak 50-nel.
204 lóerős üzemmódban az autó gyorsulása 0-100-ra 7,8 másodperc és végsebessége eléri a 239 km/órát. A nitró adagolásával a gyorsulás 5,4 másodpercre rövidül, a végsebesség egy hosszabb áttételű váltóval eléri 275 km/órát.
A kocsi belsejében minden a száguldás örömét szolgálja. Az eredetileg 5 személyes kisautó már csak 2 személy szállítására alkalmas. A két szerencsés viszont igazi kevlár ülésekben foglalhat helyet, melyeknek oldaltartása kiváló. Biztonságukra egy bukókeret vigyáz. Hátuk mögött helyezték el a két nitrópalackot, melyeket a műszerfalon elhelyezett gombokkal és műszerekkel lehet irányítani.
Az autó külsején is történtek változások, az első és hátsó lökhárítókat módosították úgy, hogy azok megfelelő levegőztetést és leszorító erőt nyújtsanak a járműnek. Az autó kinézete igazán decensnek mondható, egyáltalán nem hivalkodik a kocsi tényleges teljesítményével.
A karosszériát érinti még egy komoly változtatás, mégpedig az, hogy a futóműültetés miatt elmozdított benzintank nyílását a hátsó ajtó közepére, a zár helyére szerelték. Látványnak sem rossz, de igazi funkciója is van az ott helyet foglaló benzinbeömlő-nyílásnak. Így viszont a hátsó ajtó vált használhatatlanná. De kit érdekel mindez, ebbe a kocsiba senki nem fog semmit hátra bepakolni, hiszen ezzel száguldani kell.
Hiába kisautó az alap Punto, az erőkúra drága dolog. Csak a motortuning (312 lóerőre) majdnem 3 millió forintnak megfelelő euróba kerül. Csak ezek után jön az összes többi extra, mint futómű, kerekek, ülések, légterelők és így tovább.