A Mazda B2500-at is megérintette a zoom-zoom szele
Magyarországon a Mazda eladási mutatóit a teherautó flotta erősítette 2002 előtt. Aztán jött a zoom-zoom érzés, és az egész gyökeresen megváltozott. A személyautó kínálat alapos megújulása a Mazda6 értékesítési startjával elkezdődött, ám ez még csak a kezdet, bár annak igen fényes.

A zoom-zoom-mal igazából a Mazda marketingesei azt akarják kifejezni, hogy mindegyik autójukban egy sportautót rejtettek el. Mielőtt bárki is nekilátna egy Mazda MPV szétszerelésének egy MX-5 után kutatva, gyorsan hozzátesszük: a zoom-zoom érzés valójában azt jelenti, hogy a japán gyártó termékei egytől-egyik a sportosság, dinamikus vezethetőség irányába indultak fejlődésnek.

Egy kisteherautót, amilyen az E2200-as is, nehezen lehetne sportosítani, de nem emiatt száműzték a Mazda hazai kínálatából. Az egyre divatosabbá váló pickupok azonban amellett, hogy remekül megfelelnek munkaautóként, tökéletesen betölthetik a szabadiőautó szerepkört is, így ezeknél már könnyen kivitelezhető a személyautósítás.

A Mazda B2500-as egyik jeles képviselője a pickupoknak, melyek az év vége előtt sohasem látott virágzásnak indultak. Ennek oka, hogy jövőre változik az egyes teherautók után visszaigényelhető áfa, ám azt sokan nem tudják, hogy a B2500-ashoz hasonló haszonjárműveket ez nem érinti. A pickupok áfáját tehát a jövőben is vissza lehet igényelni, mivel ezeknél az autók hiába lehetnek akár 5 vagy 6 személyesek is, a raktér, vagyis a plató ténylegesen el van választva az utastértől. A megszűnő visszaigényelhető áfa csak a Ford Transit és VW Transporter féle öt és hatüléses teherautókat érinti.

A teljes átszellemülés külső jegye a szebb és jobban világító fényszóró, a nem ötszögletű, de mazdás hűtőrács és a formásabb kasztni. Az utastérben is történt némi változás, de a bőséges és jó minőségű kárpitozás ellenére még mindig a teherautókhoz áll közelebb a B2500-as. Igazi újdonsága a 2003-as Mazda pickupnak, hogy a korábbi három helyett immár négy karosszériaváltozat van. A Freestyle vagy Rap Cab néven futó negyedik modell ajtajai az RX-8-aséhoz hasonlóan egymással szemben nyílnak. Így a hátsó üléssor megközelítése sokkal könnyebb, miközben a parkolóban pakolás sokkal feltűnőbb.

Nem változik a motorkínálat, a töltőlevegő-hűtő nélküli 2,5 literes turbódízel motor 84, a töltőlevegő-hűtős 109 lóerőt tud. A gyengébb motor csak hátsókerék-hajtással párosítható, az erősebb lehet összkerekes is.

Szerencsére a zoom-zoom szele nem tornázta fel a B2500-as árát. A hátsókerék-hajtásos alapváltozat 2 699 900 forint + áfa összegért vihető haza. A személyautós kivitelű, megjelenésű, felszereltségű duplakabinos 4×4-es ára 4 499 900 forint meg a továbbra is visszaigényelhető áfa.