2003 új autói Magyarországon – 2. rész
Idén jó sok újdonsággal szolgál az Alfa Romeo magyarországi importőre. A 156 GTA-ban bemutatott 3,2 literes, 250 lóerős V6-os benzinmotor annyira jól sikerült, hogy a 147 GTA is ezt kapja erőműként, és az idén debütáló új Spiderbe és GTV-be is beszerelik a csúcsmotort. Mindhárom újdonság hazánkban is piacra kerül 2003 folyamán.
Dízel fronton is lesz változás, 3,0 és 2,4 literes lökettérfogattal új közös nyomócsöves dízelmotorok jelennek meg, melyek több modell motorkínálatát is gazdagítják majd.
Többek közt az Alfa Romeo 166-os is megkapja mindkét dízelt, mely ezen kívül egy jó adag frissítésben is részesült. Valószínűleg a külsőt nem igen érinti majd az átformálódást, inkább csak a belső értékek és a technikai háttér alakul át kissé.
Az Alfa 147 GTA mellett még egy 147-es alapú sportkocsi szerepel majd az Alfa kínálatában. Az Alfa Sprintről – ez lesz az új autó neve – további részletek egyelőre nem ismertek.
Februártól kapható a Fiat Stilo MW, ami ugyan a külsőt szemlélve nem látszik többnek egy egyszerű kombinál, de ahogy neve is utal rá (Multi Wagon) a Stilo kombi, több mint egy nagy puttonyos Stilo. Valamikor a tavasz környékén megismerhetjük az enyhe felfrissülésben részesített Puntót, ami az átalakulás kapcsán új dízelmotort is kap, a nemrégiben debütált 1,3 literes JTD-t. A pöttöm közös nyomócsöves dízelmotor kedvező teljesítmény- és nyomaték-leadás mellett alig fogyaszt valamit.
Ősszel új miniautóval bővül a Fiat kínálata, ami a Bologna-i Autoshow-n bemutatott Simbához áll majd a legközelebb. Az új Fiat mini leváltja a Seicentót és a Panda késői örököse is egyben.
A Fiat csoport elit márkája, a Lancia kevés újdonságot szolgáltat 2003-ban, mivel az Ulysséhez hasonlóan a Lancia Phedrát sem fogják forgalmazni hazánkban. Ősszel azonban a Lancia is előrukkol egy kisautóval, mely az Y-t váltja le.
Valószínűleg a BMW importőrének jó éve lesz 2003-ban. Tavasszal köszön be a nemrégiben megújult 3-as Coupé és Cabrio, tavasz végén, de várhatóan még a kabrió szezon beindulása ellőt pedig befut a Z3-as helyébe lépő, aktuálisabb külsejű, fejlettebb technikájú, nagyobb és emígy drágább Z4-es. E három újdonságnál hamarabb, nagyjából február tájától lesz megvásárolható a BMW jelenlegi csúcs-csúcsmodellje, a 760-as.
A hetes BMW-vel kezdett megújulás következő lépcsője, az új ötös BMW a Frankfurti Autószalonon fog debütálni idén szeptemberben, és hazai forgalmazása az ezt követő hónapokban, de még mindenképp 2003-ban kezdődik meg. Az új 1-es és 6-os BMW csak később kerül napvilágra.
A ma már BMW gyártásban készülő, az ős-Minire csak nyomvonalakban emlékeztető élmény-MINI új motort kaphat. Egyelőre azonban még nem született döntés arról, hogy az élményt nagyban lohasztó 1,4 literes dízelmotorral fogják-e hazánkban forgalmazni a MINI-t.
Sok-sok új modell és modellváltozat forgalmazását tervezi 2003-ban a Mercedes-Benz is hazánkban. Elsőként a tavaly debütált és piacra került E-osztály motorparkja gyarapszik egy kompresszoros benzinmotorral (E 200K) és két dízellel (E 200 és E 400 CDI), valamivel később meg a kombi karosszériaváltozattal. A T-Modell premierjére egyébként nagy meglepetésre a Detroiti Autószalonon kerül sor.
Motorkínálat-bővülés nyertese lesz a SL és ML osztály is. Mindkettő megkapja az S és CL Mercedesekben tavaly bemutatott 3,7 literes benzinmotort (SL 350 és ML 350 jelzéssel), az SL pedig a Maybach-ból származó 500 lóerős, 5,5 literes biturbóval is gazdagabb lesz (SL 600 néven).
A C- és S-osztály után az E-osztályból is megérkezik az állandó összkerék-hajtású változat, a C-osztály pedig erősebb dízelmotort kap (C 220 CDI).
Várhatóan a tavasz újdonsága lesz a gyönyörű CLK Cabrio, melynek premierje a következő egy-két hónapban lehetséges. Az év második felében érkezik a továbbra is közös alapokon nyugvó Vito és személyautó megfelelője, a V-osztály, de a jövőben a személyek szállítására szánt Mercedes jobban elkülönül majd teherautó megfelelőjétől. Az év vége felé várható a Mercedes SLR hazai forgalmazásának kezdete is.
A DaimlerChrysler keretein belül egyre jobban felvirágzó smart önálló márkává cseperedve két új típust mutat be. A Roadster és Roadster Coupé a tervek szerint a tavaszi hónapokban érkezik meg a magyar smart tower-be.
Úgy február környékén várható az új Saab 9-3 Aero kivitele, mely a hagyományokhoz híven a leg-leg lesz a 9-3-as kínálatban. Előre láthatólag májusban tartják a sportlimuzin kabrió kivitelének bemutatóját, melynek forgalmazása nyár végén kezdődhet meg hazánkban.
Tavaly nyár végétől van ára a Volvo XC 90-esnek, és ekkortól már rendelhető is az autó. Noha még egyetlen VIP ügyfél sem vezethetett XC 90-es Volvót Magyarországon, eleddig több mint 30 autóra adtak le megrendelést. Az első terepjárók az elkövetkező hónapokban érkeznek hazánkba, és a Volvo importőr tervei szerint összesen legalább 100 Volvo terepjáró kel majd el 2003 során.
Ilyen nagy darabszámokat természetesen nem várnak a két abszolút sportmodelltől, a 300 lóerős turbómotorral hajtott S60 és V70 R-től, viszont arra joggal számítanak a Volvónál, hogy a két exkluzív sportautó más irányba is növeli majd a márka amúgy is jó imidzsét.
A legfrissebb hírek szerint már idén, a szeptemberi Frankfurti Autószalonon számíthatunk a Volvo S40 és V40 utódjára – a korábbi hírekkel ellentétben ugyanis most úgy tűnik, hogy a két autó egyszerre mutatkozik be -, de Magyarországon idén semmiképp sem kezdődik meg a forgalmazás.
A tavalyi év vége felé kezdték el forgalmazni az új Renault Mégane öt- és háromajtós változatát, de az igazi terjeszkedés csak az elkövetkezendő hónapokban várható. Ráadásul az év második felében újabb karosszériaváltozatok jönnek: a lépcsőshátú Mégane, az egyterű Scénic, a kombi és a valódi kupé, nyitható üvegtetővel. Egy évvel később pedig már lesz hétszemélyes Scénic is.
Ennél hamarabb, már az idei év elején felfrissül egy kicsit az alig másfél éve kapható Laguna II, de inkább csak a belső harmóniát és a motorkínálatot érinti a változás. Év végétől pedig kapható lesz a Clio III, mely a Nissan Micra európai megfelelőjeként, ám a játékosság helyett a Vel Satis és most már a Mégane formáját követő külsővel rukkol elő. És ahogy a Renault-tól megszokhattuk ez évben is számos az alapnál jobban felszerelt, korlátozott példányszámú akciós modell kerül piacra.
Még tavaly kezdődött meg az új Berlingo és a C8-as egyterű árusítása Magyarországon, de a két típus felfutása inkább csak az év első hónapjaiban várható. Az év második félévében érkezik a C3 Pluriel, mely az ötajtós C3-asra épülve egyszerre több szerepet alakít, így lehet háromajtós kupé, kabrió vagy akár pickup is.
A C3-as megjelenésével tudatzavarba kerülő Citroën Saxo utolsó évét tapossa, mivel az év vége táján a C2-es végképp elbúcsúztatja. Aki a C3-ast látva a C2-es Citroën esetén is játékos, gömbölyded formára számít, csalódni fog, mivel a legkisebb Citroën nem követi a C3-as egyedi kialakítását, inkább komolyabb kisautóként fog tetszelegni.
A Berlingóval és a C8-assal közel egyszerre kezdték el forgalmazni hazánkban a két autó Peugeot megfelelőjét, a Partnert és a 807-est még a tavalyi év utolsó hónapjaiban. Idén tavasszal enyhe frissítőkúrát kap a 206-os Peugeot, ami várhatóan főként az utastér sokat kritizált minőségét érinti majd. Az év második félévében mutatkozik be hazánkban a kis Peugeot legvadabb oroszlánja, a 206 RC, mely ütős sportkocsi szerepet tölt majd be.
Szintén az év második felére tehető a 307 CC hazai bemutatásának ideje. A 206 CC nyomán tovább haladva a 307-es kupé-kabrió változata is nyitható keménytetővel tépázza meg a konkurencia idegeit. Ennél hamarabb lesz motorkínálat frissülés a 307-esnél, ami egyaránt érinti a benzin- és dízelfrontot is.