VW T4 Porsche boxerrel
Kívülről ez az autó egy normális T4-es VW busznak tűnik, de amit tud, az Porsche szintű. A CT/4 993 egy VW Transporter, melyben a korábbi, 993-as sorozatú Porsche 911 Turbo boxermotorja dolgozik. Normális esetben egy ilyen boxer a Porschék hátuljában szokott helyet foglalni. A korábbi, farmotoros T3-as VW kisbusz esetében hasonló volna a helyzet, de a T4-es már orrmotoros, ezért sok átalakításra volt szükség a motor behelyezéséhez.

A Claer T4-esben az orr-részben csak a benzintank, az állófűtés és két akkumulátor található. A motor és az összes ehhez tartozó alkatrész a T4-es hátuljában, a csomagtartó alatt kapott helyet. Azt ugye mondani sem kell, hogy így a csomagtartó térfogata a felére csökkent. A motor hátrahelyezésének ellenére a hátsó tengelyen csak 30 kilóval van több súly, mint az elsőn.

A Porsche motor gyári állapotában 408 lóerős. Mivel a busz súlya 2 tonna felett van, légellenállása pedig, mint egy kétajtós szekrényé és ebben a kivitelben 6 személy szállítására képes, ezért a Claer műhely úgy gondolta, hogy nem árt még egy kis lóerőt a motorból előcsalogatni.

A motor tuningolását a kimondottan Porschékra specializálódott Alois Ruf műhelyére bízták. A 3,6 literes, 2 turbófeltöltővel ellátott boxermotor végső teljesítménye a RUF kezelése után 522 lóerő lett 6000-es fordulatnál. Nyomatékmaximumát, 675 Nm-t 5000-es fordulaton adja le a hathengeres boxer. Ezzel a motorral a kocsi még néhány gyári Porschét is lefőzne. A 0-100-ra való gyorsulás 5,1 másodpercig, míg a 0-ról 200-ra 15,7 másodpercig tart. A végsebesség 273 km/óra.

A nagy teljesítmény egy négykerék-hajtási rendszeren keresztül és persze egy Porschéból származó, 6 sebességes váltón keresztül jut az aszfaltra. A hajtáslánccal együtt a futómű is változott. A tuningautó sportosabb és alacsonyabb, amihez keményebb lengéscsillapítókat, valamint rugókat kapott. A kerekek mérete 19 col, 235/35-ös gumikkal. A fékrendszer természetesen a Porschétól származik, a féktárcsák mind a négy keréknél lyuggatottak és belső hűtésűek.

A kocsi belső terét is érintette a teljes átalakítás. A műszerfal egy 996-os sorozatú GT3-as Porschéból származik, még az üléseket is lecserélték Recaro versenyülésekre, ezzel biztosítva a hátsó utasok számára a stabil üléspozíciót.

Stabil üléspozíció szükségeltetik az autó árához is, hiszen a költségek az átépítést és természetesen a alapautót beleértve az meghaladják a 47 millió forintnak megfelelő eurót. Ennyi pénzért viszont egyetlen autóban kapunk tágas, hatszemélyes kisbuszt, sportautót és összkerék-hajtású járművet.