Tesztrovatunkban a Rover zászlóshajója, a szemet gyönyörködtető Rover 75-ös szerepel. Tesztautónkat a novembertől kapható 1.8-as turbómotorral szerelték. Annyit elárulhatunk, hogy a brit limuzin kiegyensúlyozottsága egy luxusautóhoz méltó.
Beszámolunk a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség díjátadásáról, melyen Botka Dávid autókrossz versenyzőt választották meg az Év Autóversenyzőjének.
Miként a BMW-ket tuningoló Alpina tuningcég is készített már háromezres turbódízel motort az ötös sorozat számára, úgy most az AMG is előrukkolt egy háromezres turbódízel erőforrással, amit a Mercedes 270 CDI motorjából alkotott. Magazinunkban a 231 lóerős, 540 Nm nyomatékú C30 CDI AMG szerepel.
Varga András folytatja vezetéstechnikai beszámolóját, melyben segítséget próbál nyújtani a zord téli viszonyok között az utakon közlekedőknek.
A múlt heti adás vezetéstechnikai rovatában Varga András egy aktuális problémáról, a jégen és havon való autózásról beszélt. Az éjszakai vagy a ködben való vezetéstől eltérően a biztos autóvezetés jégen és hóban különleges alkalmazkodást igényel a megváltozott körülményekhez.
Varga András azt javasolja, hogy már előre készüljünk fel a téli körülményekre, főleg akkor, ha havas körülmények közepette gyakran kell autót vezetnünk. A rovat mottójának Varga András a következőt választotta: „Minél több rizikót kalkulálunk be előre, annál biztosabban tudunk majd rájuk reagálni.”
A kerekek talajtapadása csúszós utakon jelentősen lecsökken. A száraz úthoz mérve ezért számos, főleg negatív következménnyel számolhatunk. A fékutak többszörösükre hosszabbodnak és az autó nem viselkedik nyomtartóan. A fékezéssel kapcsolatos problémát növeli, ha lejtős szakaszokon kell megállni.
Az emelkedő megtétele jeges úton rendkívül nehézzé válik: mind az indulás, mind a gyorsítás. A lecsökkent súrlódás a kerekek és az út között jég és hó esetén még tovább rontja az oldalirányú vezető erőket – mondta Varga András. Így összességében az autó elveszti iránystabilitását és főleg kanyarokban a kerekek nem tudnak oldalirányba tartani.
Az autó csak nehezen reagál a kormányzásra és könnyen kifarol kanyarból. Az alul- vagy túlkormányozódásra való hajlam automatikusan erősödve lép fel. A szituációnak és az autó típusának megfelelően a kocsi kitörhet orrával, farával, vagy mind a négy kerekével – fejezte be Varga András.
A SPORTváltóban látható lesz még egy titkos tippnek számító családi autó. Az 1,9 literes, 100 lóerős motorral szerelt Fiat Dobló JTD-ről is alkalmunk volt egy teszt erejéig véleményt alkotni.
A SPORTváltó szombaton éjjel 00:10-kor, az ismétlés vasárnap 13:10-kor tekinthető meg a VIASAT3 televízió műsorán.