Hamann Porsche
Richard Hamann versenytapasztalatait ültette át az utcai autók tuningolásakor. Korábban elsősorban BMW-kkel foglalkozott tuningcége, de később a piac igényeinek megfelelően a Ferrari is felkerült a kívánságlistára. Ezek után a cég bővítése két irányba folyt. Létrejött az Opera Design, amely először a Mercedes autóinak átalakításával foglalkozott, de a Daimler-Chrysler fúzió után a Chrysler modellekhez is elkészítette programját. Eközben a Hamann Motorsport is tovább fejlődött, mivel a BMW elkészítette az új MINI-t és bábáskodott az új Range Rover megszületésénél, így ezek a modellek sem kerülték el a Hamann-féle átalakítást.

2002-ben Európa legnagyobb tuning rendezvényén, az Essen-i Motorshow-n világpremierként debütált a Hamann 911 Carrera. Úgy alakították ki a szakemberek az optikai csomagot, hogy az összes modellhez jó legyen, így a Cabriolethez és a Targához is.

Az első lökhárító helyét egy teljesen egyedi fejlesztésű „ütköző” foglalja el. Ezt úgy tervezték, hogy ne csak jól mutasson, hanem több levegőt engedjen a mögötte rejtőző hűtőhöz, és a felhajtóerőt is csökkentse. Ehhez csatlakozik a Hamann Competition névre keresztelt alsó spoiler, ami további leszorítóerőt termel az első tengelyen, ezzel stabilabbá téve a Porschét nagy sebességnél. Mindig is meghatározó eleme volt az első fényszóró a 911-es megjelenésének. A német tuningoló egy lámpatakaróval tette hangsúlyosabbá a lámpát.
Eltűnnek a közeljövőben a gyári külső tükrök is az autóról, helyettük kis kerek sporttükrökben lehet a leelőzöttekre röpke pillantást vetni. A mai divatnak megfelelően a tükörházakban helyet kaptak az oldalsó irányjelzők is.

Új küszöböket szereltek az autóra a sportcsomag részeként, amelyek az amúgy sem magas építésű Porschét még alacsonyabbnak mutatják a szemlélőnek, és szinte használhatatlanná teszik az autót a magyar utakon.

Természetesen a hátsó traktus is megváltozott, így azok a modellek is fix szárnyat kapnak, melyeken egyébként automatikusan nyílna ki. Ez az elem, csakúgy mint a spoilerajak, segít stabilabbá tenni az autót, így még magasabb lett az autó maximális kanyarsebessége. Diszkréten van jelen a hátsó szélvédő fölé szerelt kis spoiler, amely csak a csomag egységes megjelenéséhez kell. Bár a hátsó lökhárító a gyári maradt, több átalakításon is keresztül ment. Egyfelől az alászerelt háromrészes diffuzór, másfelől az új kipufogórendszer miatt. Látványnak sem rossz a négy darab rozsdamentes acélból készült vég, de a gyártó állítása szerint a hangja teszi igazán nagyszerűvé.

A laikusok talán észre sem veszik, hogy ez egy átalakított 911-es, de nekik is megakad a szemük a kerékjáratokat szinte teljesen kitöltő kerekeken. Többféle felni-gumi kombinációt kínál a Hamann a 996-oshoz, a bemutató autóra természetesen a legdurvábbat szerelték fel. A többrészes Hamann PG3 felnik elöl 9×19-esek, hátul 11×19 colosak. Igazi hengereket szereltek gumi gyanánt a felnikre, hátulra extrém széles és lapos 315/25-ös gumik kerültek. Ezzel azonban nem elégedtek meg a szakemberek, és elől-hátul nyomtávszélesítőkkel tették még látványosabbá a megjelenést.

Richard Hamann úgy ítélte meg, nem elég sportos a széria Porsche futóműve, így azt eltávolították és egy jóval feszesebb hangolású, állítható magasságú futóművet ültettek a kasztni alá. Kicserélték a stabilizátorokat is, hogy még sportosabb legyen a felfüggesztés.

A belsőtér átalakításakor elsősorban az alumíniumot és a karbont helyezték előtérbe. Az utastér többi részét viszont finoman kidolgozott bőr borítja.

Bár egyenlőre csak megjelenésében változott meg a 911-es, de az átalakítás igazán meggyőző, és minden bizonnyal a nagyobb teljesítményre sem kell sokat várni.