Magyarországon és a világ más részein is, a Mitsubishi EVO-k inkább a rali világából ismertek, mint a pályaversenyzésből, de ez csak az autó sokoldalú felhasználhatóságát bizonyítja.
A versenygép alapja egy kétliteres, turbófeltöltős erőforrás, melynek teljesítménye 276 lóerő. Eddig ez gyári adat és itt lép a képbe a HKS. A versenygép megépítésének fő célja igazából az volt, hogy a japán Tsukubai versenypályán megdöntsék a körrekordot, ami sikerült is.
A cég először a blokkot vette kezelésbe és kovácsolt acél, nikkelborítású dugattyúkat ültetett a gyáriak helyébe valamint módosított a főtengelyen is. A HKS valójában jó minőségű turbófeltöltőiről ismert – inkább Amerikában és Japánban -, ezért a gyárit itt is egy jóval nagyobb teljesítményű turbóra cserélte. A hengerfejbe két új vezérműtengely került, a vezérműtárcsa alumínium. A kompresszió csökkentése végett egy 1,2 milliméter széles fém hengerfejtömítés került a blokk és a hengerfej közé. A nagy turbónyomással feltöltött motorok nehezen viselik a magas kompressziót, ezért volt szükség a módosításra.
A befecskendezést 4 befecskendezőre bízták, melyeket két Bosch benzinpumpa lát el a szükséges HKS versenybenzinnel. A megfelelő szikramennyiségről és minőségről a Denso gyertyái gondoskodnak. A turbó nyomása 1,6 bárra van beállítva. A távozó gázok rozsdamentes kipufogó-rendszeren keresztül kerülnek a levegőbe. A motor teljesítménye az alapos átdolgozás után 540 lóerő, forgatónyomatéka 588 Nm.
A motor erejét egy a Ralliart, a Mitsubishi gyári versenycsapata által fejlesztett 5 sebességes váltó jutatja mind a 4 hajtott kerékhez. A futóművet is a HKS fejlesztette a Lancerhez és kimondottan pályaversenyzéshez van beállítva. Az autó 9,5×17 colos könnyűfém ADVAN felniken gördül, melyekre 255/40/17-es ADVAN A048-as gumikat húztak. A fékezésről a híres Brembo cég termékei gondoskodnak.
A pályaversenyzéshez elengedhetetlen aerodinamikai módosítások a HKS EVO VII-en egy első és egy óriási hátsó szárnyra korlátozódtak. A légterelők pehelykönnyű, de sziklaszilárd szénszálas műanyagból készültek.
A kocsi belsejében, a küldetésének megfelelően, semmi nincs egy bukókereten, a két versenyülésen valamint a visszajelző műszereken kívül.