Az első generációs Nissan Micra formája bemutatásakor elütött az átlagautókétól, ahogy az új Micra sem hasonlít egyetlen konkurensére sem. Az övvonal alacsonyan húzódik, így jóval nagyobb felületet képez az autó felső része, ami a gömbölyded vonalvezetéssel karöltve barátságos megjelenést kölcsönöz a kisautónak.
Az előző Nissan Micra 3,75 méteres hosszával ma már alaposan elmarad a kategória méretbajnokai mögött, ennek ellenére az utód az általános trenddel dacolva nem hosszabb, hanem rövidebb lett. A három centivel megkurtított hossz ellenére a Nissan állítja, hogy az új Micra tágasabb lett. Ez egyrészről a 7 centivel megnövelt tengelytáv, valamint a nagyobb magasság és szélesség eredménye. A megváltozott arányok miatt az ülések megközelítése és az üléshelyzet is javult. Ez utóbbinak köszönhetően az új Micrát nagynövésű vezetőnek sem fárasztó hosszabb távon vezetni.
Mivel a Micra 3,7 méteres, manőverezni és parkolni roppant egyszerű vele, de belső méreteinek növelésével az is megoldható, hogy egyszerre három felnőtt utazzon a hátsó üléssorban.
Az elsőre lehetetlennek tűnő feladatot a Nissan tologatható hátsó üléssorral érte el, ami ugyan már más gyártók által is használt megoldás, ám ez a praktikumból szemernyit sem vesz el. A Micra hátsó üléssorában három felnőtt természetesen csak akkor fér el kényelmesen, ha a 20 centis úton tologatható üléssort a leghátsó pozícióban rögzítjük, amikor a csomagtartó 240 literig pakolható meg. Ha nagybevásárlás után inkább a tágasabb csomagtartót részesítjük előnyben, az üléssort előretolva 370 literig növelhetjük a csomagtér befogadó képességét.
Pakolni azonban nem csak a csomagtartóba lehet, hiszen az ajtók térképzsebei, a középkonzolon kialakított mélyedések, a nagyméretű kólásüveget is elnyelő üdítőtartók, a hatalmas kesztyűtartó, valamint a jobb első ülés alatti 10 literes üreg szinte egy fél csomagtérnyi rakodási lehetőséget jelentenek.
A Nissan Micra, elsőként a kisautók közt, kulcs nélkül is indítható. A rendszer hasonlóan működik, mint a Renault Mégane-ban, vagyis semmilyen gombot nem kell megnyomnunk. Elég, ha a jeladó a zsebünkben vagy valamelyik táskánk mélyén lapul, és az ajtók nyithatók, a motor indítható. Az autóból kiszállva is elengedő a kilincsen elhelyezett gombot megnyomni az összes ajtó bezárásához. Vész esetére természetesen a Micra távirányítója is tartalmaz egy pótkulcsot, amellyel kinyithatjuk a vezető oldali első ajtót.
Szintén unikum a kisautók közt, hogy az új Micrát kérésre esőérzékelős ablaktörlővel is felszerelik, ami korábban csak a nagyobb autók kiváltsága volt. Az ablaktörlő működésének érdekessége, hogy a rükverc kapcsolásakor a hátsó ablaktörlők is bekapcsolnak, ha az elsők üzemelnek.
Minden ma kötelezőnek számító biztonsági felszerelést megkap a Micra. A két első, két oldalsó légzsák mellett függönylégzsák is rendelhető, felárért menetstabilizáló elektronikával is ellátják az autót. A blokkolásgátlót fékerő-elosztóval és vészfék rásegítéssel kombinálták. Mind az öt ülést hárompontos biztonsági övekkel szerelik és fejtámla is jut minden utasnak.
Három benzin és egy kétféle teljesítménnyel elérhető dízelmotorral választható az új Micra. Az 1.0, 1,2 és 1,4 literes benzinmotorok teljesítménye 65, 82 és 88 lóerő. Mindhárom benzinmotor alaphelyzetben ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, de a két erősebb benzinmotor négyfokozatú automata váltót is kaphat.
A Renault-tól származik az 1,5 literes közös nyomócsöves dízelmotor, melyet már a közelmúltban felújított Nissan Almerába is beszerelnek. A Micrában, csakúgy mint a Renault Clióban, 65 és 82 lóerős lehet a dízelmotor, attól függően, hogy kap-e töltőlevegő hűtőt vagy sem.
Hazánkban az új Micra március végétől lesz megvásárolható. Az importőr nagy reményeket fűz az új típushoz, amit egy kedvező indulóár alapozhat meg. Az ígéretek szerint az 1,0 literes háromajtós Micra kezdőára 2,4 millió körül lesz.