Elsősorban a hátsó sorban bővült a helykínálat. A lábtér több mint négy centimétert gyarapodott, ami igen jelentős plusz. Széltében is tágasabb a 2003 tavaszától kapható modell az elődnél, ebben az irányban három centiméterrel több a hely.
Könnyebbé válik a beszállás is a második sorba, mert a Mercedes átdolgozta az Easy Entry rendszerű, a támla előredöntésekor előrecsúszó üléseket. Kényelmesebbé váltak a hátsó ülések, az új modellhez hátsó oldallégzsák is kapható.
A lehajtható kemény tető a kétüléses modellek jellegzetessége marad, az SLK-val és az SL-lel szemben a négyüléses Mercedes kabrió továbbra is vászontetős. A tető gombnyomásra, vagy a gyújtáskulcsról távirányítással mozog, nincs szükség különböző rögzítések oldására. A tetőbélelés rendkívüli hőszigetelést és csendet ígér menet közben, amiben a 0,30-as alaktényezőnek is szerepe van.
Jóval nagyobb lesz a csomagtartó kapacitása. Az eddigi, zárt tetővel mért 350 liter helyett jó tíz százalékkal tágasabb, 390 literes üregbe lehet pakolni. Nyitott tetővel nagyjából 285 literesre szűkül a poggyásztér, ami még mindig nem kevés a hasonló jellegű autók között.
Borulást érzékelve automatikusan kinyílik a hátsó ülések mögötti bukókeret. Mivel fix tetőkeret nélküli kabrióba nem lehet függönylégzsákot szerelni, az első oldallégzsákok a fejet is védik.
Hatféle motorral lesz kapható az autó, de a kupéval szemben nem szerepel a kínálatban a 270 CDI. A benzinesek között három motor is van 163 és 170 lóerő közötti teljesítménnyel. A CLK 200 K egy kompresszoros, 1,8 literes gép. Legnagyobb nyomatéka 240 Nm, maximális teljesítménye 163 lóerő. A közvetlen befecskendezéses CLK 200 CGI hengerűrtartalma megegyezik az előző motoréval, de teljesítménye 170 lóerő, maximális nyomatéka 250 Nm.
Konstrukciójában is közeli rokon a két motor, mindkettő járását két kiegyensúlyozó tengely simítja ki, a vezérműtengely állítható, a kompresszorral sűrített töltőlevegőt intercooler hűti. A közvetlen benzinbefecskendezéses erőforrás várhatóan csak az év második felében jelenik meg.
Két V6-os és két nyolchengeres motor koronázza meg a kínálatot. A CLK 240 motorja 2,6 literes és 170 lóerős. Az elődben is igen kedvelt 3199 köbcentis hathengeres teljesítménye marad 218 lóerő, nyomatéka 310 Nm.
Feljebb lépve két V8-as, hengerenként háromszelepes erőforrás zárja a sort. A 4,3 literes változatot leváltó CLK 500 Cabriolet motorja 306 lóerős, nyomatéka 460 Nm 2700-as fordulatszámnál. Ez a modell 6,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
Szívómotoros marad a CLK 55 AMG, amely 5439 köbcentiből 270 kW, azaz 367 lóerős teljesítményt hoz ki. 510 Nm-es nyomatéka és a nulláról százig eltelő 5,4 másodperc is csúcsmodellhez méltó. Az erősebb hathengeres és a két V8-as kizárólag ötgangos automata váltóval kapható, a három kisebb motor hatfokozatú kézi váltóval is gyártásban lesz.
Elöl három lengőkaros kerékfelfüggesztést alkalmaz a Mercedes-Benz, hátul a bevált többlengőkaros rendszer garantálja a stabilitást. A Mercedes spórol a felniken. A két négyhengeres, de még a hathengeres motorok mellé is csak 16 colos keréktárcsa jár. A CLK 500 17 colos, a CLK 55 AMG 18 col átmérőjű felniket kap. A gumiválasztás viszont igényes, az első és hátsó gumik nem azonosak. Elöl 205/55 R16, hátul 225/50 R16 a gumiabroncsok mérete.