Kevesebb mint tíz másodperc alatt képes átalakulni az autó a két állapot közt. Először le kell hajtani a hátsó ülések támláit – amelyeket kialakításuk miatt ezután tárlórekeszként is lehet használni -, majd a megfelelő gomb megnyomása után megindul a metamorfózis.
A tető középső részéből lesz a pickup hátsó szélvédője. A tető hátsó része is lenyílik és rácsúszik a lehajtott hátsó ülésekre, így egy síkba kerül a csomagtér padlójával. Ha valakinek ez még nem elég, újabb gombnyomásra lenyithatja a csomagtér ajtaját is, ezzel 45 további centivel megnövelve a platót. Az így kialakult felület 185 centiméter hosszú. Természetesen az egész folyamatot elektromotorok végzik.
Ezzel azonban még nem ért véget a Bedouin különlegességeinek sora. Bár formailag hasonlít az alapként szolgáló Porsché-hoz az autó, teljesen új karosszériát készítettek a Bedouin számára. Pre-Preg kompozitból épül a kasztni, amely új keletű anyag, és amellett, hogy könnyű, rendkívül masszív, stabil.
Szükség is volt az új karosszériára, hiszen a pickup kialakítás miatt a hűtő feletti levegőnyílások eltűntek. Ezeket helyettesítik a hátsó sárvédő első részein lévő hatalmas járatok. Ezek kialakításával szépen kiszélesedtek a sárvédők, és az egységes megjelenésért átszabták az elsőket is.
Különleges a Bedouin fényezése is, mely kaméleonként zöldtől egészen a réz vörösig változtatja a színét. Ledekből készítettek új hátsólámpát a terepjáró számára, az elsők maradtak az eredetiek.
Egy, az eredeti autóból adoptált 3,6 literes turbófeltöltős boxermotor biztosítja a Bedouin lendületes mozgatását. Ám eltérően a hagyományos Porsché-któl, ebbe az autóba nem 98-as benzint, hanem földgázt kell tankolni, ami jóval környezetkímélőbb.
A motor teljesítménye 420 lóerő, maximális nyomatéka pedig 560 newtonméter. Ezért nem meglepő, hogy az 1640 kilogrammos autó 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, legnagyobb sebessége pedig 250 km/h, elektronikusan szabályozva.
Megfelelően sportos hangzásról Remus sportkipufogó-rendszer gondoskodik. Azért, hogy a négykerék-hajtású autó terepen is megállja a helyét, teljesen új futóművel látták el. Ebben egy specialista segítette a svájci céget. Különleges futóművet gyártott az Eibach a Bedouin számára, amivel 15 centiméterrel magasabbra került a karosszéria.
Mivel keménységében és magasságban is állítható a futómű, még további 40 milliméterrel kiemelhető a kasztni. A súlycsökkentés miatt a teljesen alumíniumból készült futóműben módosíthatók a be- illetve kirugózás nagyságai is.
18 colos ATP felniken trónol a Bedouin, amelyek elöl 8,5, hátul 10 col szélesek. 255/55 illetve 285/50 méretű Continental SportContact 4X4 gumikkal szerelik a földgázos Porsche terepjárót.
Hasonlóan a külsőhöz, átalakult a beltér is. Több cég is segített a Rinspeednek a 996-os belterének átalakításában. Az X-Mobil nevű cég készítette a Cotto színű „Nagyszájú Asszony” elnevezésű bőrt.
Több helyen is csiszolt fehér kristályból készült betétek kerültek az autóba, melyeket a híres Swarovski készített. Ilyen elem került a sebváltó gombra és az ülések fejrészébe nyomott Rinspeed emblémára is.
Hétcolos képernyőt lehet lehajtani a tetőből, amely egyfelől a tolatókamera képét közvetíti a vezető felé, másfelől a DVD filmek megjelenítője. Az utasok akár Sony Platstation-nel is játszhatnak, ami szintén ezen a kijelzőn keresztül történik.
Nem kevésbé érdekes az autó kormánya és kormányműve sem. Maga a kormánykerék leginkább a Knight Rider című sorozat KITT-jének hasonló szerkezetére emlékeztet. Két váltógombot markolhat a vezető kormányzás közben. Nincs is igazán szükség már a „kerékre”, mert a kormány két végállása között mindössze egy felet fordul. Emiatt az autó rendkívül direkten reagál a vezető minden mozdulatára.