Elhúzódó iraki háborúra készülnek fel az autógyárak. Elővigyázatosságból több autógyár is növeli alkatrészkészletét. A BMW például a nagy-britanniai Oxfordban nagyobb mennyiségű dízelmotort halmozott fel. A Toyotától vásárolt motorokat a dízel Minibe építi be az oxfordi gyár. Az észak-amerikai Spartanburgban, ahol a BMW X5 és a Z4 roadster készül, szintén gyarapodik a raktárkészlet. Ezekkel a lépésekkel a BMW az esetleges váratlan szállítási nehézségekre készül fel. Hasonlóan jár el több más autógyár is.
Több autóipari szereplő is visszafogta, vagy leállította televíziós reklámkampányait a háború kitörésekor. A cégek el kívánják kerülni, hogy a csatornák között kapcsolgató nézők előtt az állandó háborús képsorok között az adott vállalat hirdetése jelenjen meg. Háború, háború, autómárka, háború, háború: ebbe a sorba egy gyártó sem szívesen illeszti be típusait.
Amerikai tulajdonú autógyárak, például a General Motors és a Ford márkái, munkatársaik utaztatásakor elkerülik az amerikai légitársaságokat és a British Airways-t. Attól tartank, hogy a háborút vezető országok légitársaságait nagyobb terrortámadás-veszély fenyegeti, mint például egy németet.
A gumiabroncsgyártóknak az Ázsiából érkező nyerskaucsuk szállítás miatt fájhat a fejük. Jelenleg azonban a meghosszabbodó szállítási időn kívül nincs komolyabb nehézség.
Németországban csúszni fog egy keveset a Mazda RX-8 bevezetése. Az eredetileg tervezett május végi időpont helyett a legjelentősebb európai autópiacon június elejétől lesz megvásárolható a négyüléses élménykupé. Az ok a biztonsági szállítási útvonalak meghosszabbodása.