A vegyes fogadtatású iDrive-ot a Rolls-Royce mellett az ötösbe is bevezeti a BMW. Újdonság a BMW világában a Head-Up Display. A C5-ös Corvette-ből ismert megoldás a vezető látóterébe, a szélvédőre vetíti a fontos információkat. A vezető döntheti el, hogy mit tükrözzön a szélvédőre a Head-Up Display.
Súlytakarékos felépítésű az új ötös BMW. A karosszéria alumínium- és acélelemekből áll. A BMW a futóműben alumínium alkalmazásával csökkenti a rugózatlan tömeget. Az elődhöz hasonlóan a teljes futómű könnyűfém. Az előrelépés a futóműben is bevetett elektronikus rendszerekben áll. A világon az első szériaautók egyikeként az újdonsághoz aktív kormányzás rendelhető. Defektesen is használható gumikkal készül majd az ötös BMW.
Induláskor hathengeres motorokkal lesz kapható a felső középkategóriás autó. Kezdetben két benzinesből és egy turbódízelből áll majd a kínálat, amelyek között nincs újdonság. Az 520i motorja 2,2 literes. A 170 lóerős soros hathengeressel 9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra az autó. Végsebessége igen magas. Már az alapmodell is 230 km/órás legnagyobb sebességre képes.
Változtatás nélkül érkezik az elődmodellből a 231 lóerős háromliteres benzines. Maximális nyomatéka 300 Nm. Az Év Motorja választásokon jól szerepelő hathengeressel 250 km/óra a maximális sebesség, nulla és száz között csupán 6,9 másodperc telik el.
Majdnem ilyen gyors az 530d. A 193-ról 218 lóerőre izmosított motor második generációs közös nyomócsöves befecskendezéssel dolgozik. Százra 7,1 másodperc alatt gyorsul az 530d, végsebessége 245 km/óra.
A modellváltással a Mercedes-Benzhez hasonlóan a BMW is hatfokozatúra cseréli a kézi váltókat. Hatsebességes kézi mellett ugyanennyi fokozattal dolgozó automata is rendelhető minden változathoz. A benzinesek szabványos átlagfogyasztása 9, illetve 9,5 liter. Az 530d esetében 6,9 liter áll majd a katalógusokban.
Típustól függően az elődénél nagyobb és tágasabb új ötös akár 75 kilóval is könnyebb a korábbi sorozatnál. A karosszéria orr-részének anyaga alumínium. Alumínium helyett a karosszéria többi része hagyományos acélkonstrukció. A rendkívül nehezen megvalósítható felállás jó kompromisszum a súlyt csökkentő, de nagyon költséges alumínium karosszéria és a nehéz, de olcsóbb acél között. Egy teljes egészében alumínium karosszéria gyártása csak jóval magasabb árkategóriákban lehet kifizetődő.
Felárért rendelhető az aktív kormányzás. Egy elektronikus rendszer alacsony és közepes sebességnél megváltoztatja a kormányzás áttételét. A közvetlenebb kormányzással kisebb mozdulatokkal irányítható az autó. Aktív kormányzás a Toyota Land Cruiserhez is kapható. Városban ezzel a megoldással kezesebben viselkedik az autó. Nagy sebességgel haladva veszélyes volna a túl direkt kormányzás, így a BMW rendszere közvetettebbre veszi a kormányt. Így nem romlik az autó egyenesfutása. A változó kormányáttétel a Ford Kában is megtalálható, de nem ennyire fejlett, elektronikus kivitelben.
Extraként adaptív kanyarfényszóróval is gyártja a BMW az új ötös sorozatot. A kettős xenon fényszórók a kormány elfordítása, a sebesség és a karosszériamozgások függvényében valós idejű világításvezérlést tesz lehetővé. A lámpák 15-15 fokkal képesek oldalra fordulni. Ezzel javítható az út megvilágítása.
Ötletes megoldással csökkenti a BMW a ráfutásos balesetek kockázatát. Hirtelen fékezésnél a LED-ekkel (fénykibocsátó diódák) működő hátsó lámpák nagyobb felülete villan fel, mint átlagos fékezéskor. A Brake Force Display-t az Egyesült Államok hatóságai a hetes sorozatban már engedélyezték. A rendszer most az európai engedélyeztetés küszöbén áll.
Távolságtartó radarral is megvásárolható lesz az új széria. A berendezés magától tartja az előre beállított távolságot az előttünk haladótól.
Ősztől lesz rendelhető az 520i automata váltóval, a 192 lóerős 525i és a csúcsmodell. Az 545i 333 lóerős a 745i-ből átvett V8-as motorral. Újabb két hengerrel gyarapodik a leendő M5, amelyben V10-es lesz a motor.