Az összes Európában kapható Daewoo karosszériáját olasz formatervező stúdiók tervezték. A Matiz, a Kalos és az Evanda külsejéért az Italdesign felelt, a Nubirát azonban a Pininfarina stúdió tervezte. A markáns kerékjáratok a konszerntestvér Opel Vectráéra hasonlítanak. A formaterv józan és visszafogott. A Nubirán is megtalálható Daewoo jellegzetesség a három részre osztott hűtőmaszk. Az első és a hátsó lökhárítók 8 km/órás sebességig nyom nélkül viselik a koccanásokat.
A második generációs, lépcsőshátú Nubira elődjénél 5 milliméterrel hosszabb, 25-tel szélesebb és 15 milliméterrel magasabb. Egyelőre csak a négyajtós Nubira kerül piacra, de később lesz ferdehátú, és esetleg kombi is.
Külső méreteivel az újdonság pont a középkategória átlagát képviseli. Hossza kerekeken 4,5 méter. A gyár szerint igen tágasra sikeredett az utastér. A GM Daewoo elsősorban a hátsó lábtér méretére büszke.
Kétféle szín borítja a műszerfalat. A felső rész burkolata sötét-, az alsóé világos-szürke műanyag. A távol-keleti járművekben oly kedvelt fautánzatú műanyag a Nubirából sem maradhatott ki. A középkonzolt ezüst árnyalatú betétek dobják fel.
Mivel az európai és a koreai ízlés az autókat illetően sem egyezik meg, ezért az európai és a koreai piacra szánt Daewoo Nubirák nem egyeznek meg egymással. A különbségek ránézésre nem láthatók, mivel a futómű és a kormányzás hangolásában rejlenek. Az Európának szóló modellek futóművét feszesebbre hangolta a gyár. A biztosabb úttartás mellé közvetlenebb kormányzás jár.
Mind a négy kereket tárcsafékek lassítják, ami ma már magától értetődő, a négycsatornás blokkolásgátlóval együtt.
Nagyszilárdságú acél használatával a Daewoo alaposan megerősítette a karosszériát. Azt még nem tudjuk, hogy függönylégzsák rendelhető lesz-e. Alapfelszerelésként a nyugat-európai piacokon két első és két oldalsó légzsák jár. Hátul két gyermekülést rögzíthetünk a két szélső ülésnél elhelyezett Isofix csatlakozókkal.
1,6-os és 1,8 literes, 16 szelepes benzinmotorokkal lesz kapható a kívül-belül nagyobbra nőtt új Daewoo Nubira. 109 lóerős a kisebbik motor. Ezzel az erőforrással 187 km/óra a végsebesség. Az átlagfogyasztás egy decivel haladja meg a hét litert.
Az 1,8-as, 122 lóerős benzinmotorral a Nubira kettő végsebessége 194 km/óra, a fogyasztás átlagosan 7,5 liter 100 kilométerenként. Ez utóbbi motorhoz rendelhető automata sebességváltó is, a gyengébb motor csak ötfokozatú kézi váltóval kérhető.
Egy év alatt három új modellt dobott piacra a koreai autógyár. Ilyen tempó mellett dízelmotorok kifejlesztésére még nem futotta a Daewoo erejéből. Az első dízelmotor a tervek szerint 2004 végétől lesz rendelhető a Nubirához. Azt még nem tudni, hogy Opel, Fiat vagy Isuzu eredetű dízelmotort kap-e az újdonság.
Koreában már tavaly november óta kapható a Daewoo Nubira legújabb generációja Lacetti néven. Nem egészen egy évvel a koreai indulást követően a Nubira Magyarországon is megjelenik. A középkategóriás autó a tervek szerint szeptembertől válik megvásárolhatóvá hazánkban. Alapáráról közel fél évvel a debütálás előtt még semmit sem tudni.