A StreetKa először még 2000-ben volt látható, de akkor még csak tanulmányautóként. Gyorsan döntés született arról, hogy gyártani kell a Pininfarinával közösen megalkotott mini-roadstert. A gyártás idén kezdődött, de időközben a programhoz csatlakozott a SportKa is.
Mindként sportosnak szánt modell a Ford Ka-ra épül, amit tükröz a név és a külső. Szemből rögtön feltűnik viszont a különbség is. Az egyszerű Ka fekete műanyag lökhárítóit a sportos méregzsákokon a karosszéria színére fényezik, és a fényszórók is szögletesebb kialakításúak lettek. A SportKa hátul a lökhárító közepére illesztett hatalmas kipufogóvégével és tetőterasznyi spoilerével hívja fel magára a figyelmet.
Nagyobb a különbség a StreetKa-nál, mivel a vászontető miatt teljesen át kellett alakítani az autót. Egyedi hátsó rész mellett polírozott bukócső is kerül az autóra. A hátsó két ülésről a nyitott autónál le kell mondani, csak ketten élvezhetik a StreetKa szabadságát.
Hozzátartozik a StreetKa és a SportKa nyújtotta egyediséghez, hogy alapfelszerelésként 16 colos könnyűfém felniket szerelnek az autókra, és a fényezés is különleges színekben pompázik.
Sok láthatatlan változás történt a Ka-n, ami a vezetési élmény növekedését szolgálja. Alapvető fontosságú, hogy az alapverzió 1,3 literes motorja helyett 1,6 literes 95 lóerős benzinmotor hajtja az első kerekeket.
Változtattak a futómű hangolásán is. Alapvetően továbbra is kényelmesen lehet az autóval városban haladni, de kanyargós útszakaszon sem megy el az ember kedve a száguldozástól. Ezt az élményt szolgálja még a közvetlenebbre vett kormányzás és az erősebb fékrendszer is.
Drágán méri az élményt a Ford, főleg ha a nyitott tető nyújtotta szabadságot is igényeljük mellé. A Ford StreetKa alapára 5,2 millió forint. Sokkal barátságosabb összegért vehetjük meg a SportKa-t. A légkondis, közel 100 lóerős kisautó alig hárommillió forintba kerül.