Pont a polgári és a katonai felhasználók eltérő céljai miatt a H2-t nem fogják ejtőernyővel földre juttatni, amit alváza sem viselne el. A kisebb Hummer kifejlesztésénél a General Motors a Chevrolet Tahoe műszaki alapjaihoz nyúlt vissza.
Mindez úgy vált lehetővé, hogy a GM tulajdonában van a Hummer márkanév használati joga és a General Motors jogosult a polgári Hummerek forgalmazására. Az első civil autók átütő sikerét látva a GM úgy döntött, hogy kifejleszt egy kisebb és olcsóbb változatot.
Formailag nagyon erős az összetartozás a katonai HUMVEE-ből született H1 és a H2 típus között. Elsőre látható, hogy a Hummer autógyár terméke ez a masztodon. A H2-vel a formatervezők nagyon ráéreztek arra, hogy mitől válik jellegzetes Hummerré egy új autó.
A GM konszern legerősebb motorjainak egyikét kapta meg a H2. A Vortec nyolchengeres lökettérfogata 5967 köbcenti. A maximális teljesítmény 5200-as percenkénti fordulaton 316 lóerő. A legnagyobb nyomaték 486 Nm 4000-nél.
Alaphelyzetben a nyomaték 40 százaléka jut az első kerekekre, hat tizede hátra. A központi differenciálművet lezárva fele-fele arányban küldi a differenciál a nyomatékot a két tengelyre.
Természetesen a két autó élettartama sem azonos. A H1 elhasználódási ideje a forgalmazó elmondása szerint 15 év – harctéri körülmények között.
Terepen nem nehéz manőverezni az autóval. Gyakorlatilag mindenen átmegy, tetszés szerint izomból, vagy lendületből. Két tényező korlátozza csak a Hummerek mozgását. Az egyik a nagy súly és a szélesség. A Hummert eredetileg sivatagi hadviselésre fejlesztették ki. Fontos feladat volt, hogy páratlanul nagy sebességgel haladhasson homokos terepen.
Ebben a környezetben keresve sem találni nála jobbat, de irtózatosan széles karosszériája miatt Európában sok erdei úton egyszerűen nem fér el. Egy másik probléma, hogy a nagy súly miatt az autó belesüllyed a sárba, majd széles alvázával felül a dagonyában. A levegőben pörgő kerekekkel már nem lehet továbbjutni, csak csörlővel.
Igényes a H2 összkerék-hajtása. Állandóan hajtott mind a négy kerék, ami nagyobb ráfordítással valósítható meg, mint a kapcsolható 4×4-es megoldások. Minden kerék tapadásvesztését külön kipörgésgátló igyekszik megakadályozni. Elméletileg egyetlen tapadó kerékkel is továbbjuthat az autó.
Hóban, sárban vagy homokban érdemes leengedni a gumikat, mivel így nagyobb felületen fekszik fel az abroncs és jobb a kapaszkodó-képesség. A guminyomás a nehéz terepet magunk mögött hagyva a csomagtartóból kivezetett tömlővel és a kompresszorral újra megnövelhető.
Kellően tágas terepen a Hummer2 szinte megállíthatatlan. Óriási kerekeivel 40 centis sziklákon és farönkökön is túljut. A bivalyerős motor a felezővel meredek partfalak és emelkedők megmászásában segít. A hasmagasság is nagyon jó. A kocsi legalsó pontja kicsit több mint 25 centire van az aszfalttól. Elöl és hátul is jó a terepszög.
Ránézésre a H2 ugyanolyan marcona jelenség, mint a H1. Méreteik sem sokban különböznek A H2 hossza 482 centiméter. Súlya üresen is megközelíti a három tonnát.
A drabális méretek ellenére az új Hummer meglepően keveset fogyaszt. A legtöbben 30-35 literes fogyasztást várnak ettől a terepjárótól, pedig városban is beéri 20 literrel.
Elöl torziós rúddal, hátul csavarrugóval rugózik a H2. Hátul nagyon fejlett ötlengőkaros futóműve van a dzsipnek. Felárért légrugó rendelhető a hátsó tengelyhez.
Hazánkban 22,5 millió forinttól indul a Hummerek ára. Háromféle Hummert forgalmaz az importőr. Van egy alapkivitel, egy kimondottan terepezésre szánt és egy luxusverzió is. A felvételeken a közepesen felszerelt változat látható, amelynek tükre nem króm, hanem műanyag és felnije sem krómozott. Kiviteltől függően 22 és fél illetve 24,9 millió forintért kapható a H2. Aki raktáron lévő Hummert választ, néhány héten belül már abban feszíthet.
Hosszú hajóút után érkezik meg Magyarországra a Hummer. A megrendelt autót Amerikában konténerbe rakják. A hatalmas fémládában jól ki kell kötni az autót. A kocsi méretei miatt elöl, hátul és oldalt csak 5-10 centi hely marad.
Apróbb átalakításokkal gyorsan le lehet levizsgáztatni az autót Magyarországon. Többek között az első fényszórókat kell kicserélni, amelyeket sima Hella lámpák helyettesítenek.
Egy H2-vel könnyen és problémamentesen lehet közlekedni Budapesten. A brutális külső és a masszívság megteszi a hatását. Nem sokan kekeckednek egy ilyen autóval. Besoroláskor elég indexelni és máris szabad a hely.
A Hummer igazán különleges élményt nyújt. A terepviszonyoktól szinte függetlenül majdnem mindenhol használható, nyers de nem barátságtalan autó. Külseje egy gyalulatlan harckocsi legyőzhetetlenségét sugallja. Utastere viszont annyira kényelmes, amennyire komfortos egy ilyen terepjáró egyáltalán lehet.