Mercedes CLK Cabriolet: csillagos ég alatt
Sokáig ment a találgatás, hogy vajon a Mercedes CLK Cabriolet a kétszemélyes SL és SLK-hoz hasonlóan nyitható keménytetőt kap vagy pedig elődje szokásánál maradva vászontetővel kerül piacra. Azok nyertek, akik a vászontetős megoldásra szavaztak.

A Mercedes egyelőre nem kíván a négyszemélyes CLK kabrióhoz bonyolult mechanizmust tervezni, mely ebben a kategóriában a nagy tetőfelület miatt amúgy is nehezen kivitelezhető, helyette a szilárd tető tudásával vetekedő vászontetőt tervezett. A CLK fekete, szürke és kék színekben rendelhető tetőszerkezet mindössze 20 másodperc alatt csukható össze vagy az esőfelhőket megpillantva nyitható ki. Ráadásul az egész művelethez elegendő a távirányító vagy a középkonzol gombját egyelten rövid pillanatra megnyomni, mivel az egész nyitási és zárási mechanizmus teljesen automatikusan történik.

Zárt tetővel is könnyen átlátható a nyitott tetővel természetes szabadságot adó karosszéria. Ez egyrészt a vászontetőbe épített hatalmas fűthető hátsó ablak, másrészt a nagyméretű oldalsó ablakok érdeme. Ha a rossz időjárási körülmények közt kénytelenek vagyunk zárt tetővel autózni, feltűnik, hogy nagy sebességnél az elődénél jóval csendesebb a karosszéria. 0,30 a CLK Cabriolet légellenállási együtthatója, így az utastér csendessége nem meglepő.

Bár egy kabriónál nem szokás a tető erényeit sokáig ecsetelni, a CLK kabriónak felcsukott tetővel van még egy óriási előnye, méghozzá az, hogy ilyenkor a csomagtartó rekordméretű, 390 literes. Így a CLK csomagterét nem csak golfzsákkal vagy hitelkártyával lehet kitömni. Természetes állapotában, vagyis nyitott tetővel 300 liter alá csökken a kabrió csomagtere, ám ez még mindig több az átlagnál.

Az előző CLK kabrió fontos tulajdonsága volt, hogy utastere négy felnőttnek is elegendő teret nyújtott. Mivel az új CLK hosszabb és szélesebb is, mint előde, egyértelmű, hogy utasterében is nagyobb a hely. Főként a hátsó utasok lábterénél tűnik fel a tér gyarapodása. Hogy a tágasabb hátsó teret könnyebb legyen megközelíteni, átdolgozták az Easy-entry rendszert. A háttámlák előredöntésekor előrecsúszó első ülések nagyobb helyet adnak a hátra jutáshoz.

Belül a nyitott tetős CLK teljes egészében megegyezik a kupéval és a rendelhető extrák sora is hasonló. Plusz pénzért kérhetünk beszédvezérléses hift és telefont, távolságtartó tempomatot vagy akár változó oldaltartású első üléseket. A Mercedes S-osztálynál megismert rendszer lényege, hogy az ülések oldaltartása a kanyar ívétől függően automatikusan változik.

Régi hagyomány a kabrió Mercedeseknél a boruláskor a másodperc tört része alatt automatikusan előugró hátsó bukókeret. E mellett az új CLK kabrió nem csak az első utasoknak kínál a fejet is védő oldalsó légzsákot, hanem felárért a hátsó utasoknak is. Alapáron jár viszont mind a négy üléshez överő-korlátozós és övfeszítős hárompontos biztonsági öv. A két első légzsák adaptív, így az ütközés erejét figyelembe véve fúvódnak fel.

Dízelmotor a Mercedes a kabrióhoz egyelőre nem lesz, benzinmotorból viszont öt is van. Ezek közül négy teljesen új, a teljesítményskála 163-tól 367 lóerőig terjed. Az 1,8 literes kompresszoros alapmotor tudja a 163 lóerőt, a csúcsmotor a CLK 55 AMG-ben teljesítő 5,4 literes V8-as erőgép. Ezzel alig több mint 5 másodperc kell a 0-100-as sprint leküzdéséhez.

Egy biztos: bármelyik motorral is választjuk új CLK kabriónkat, egyikben sem kell majd szégyenkeznünk, ami a menettulajdonságokat illetve a megjelenés illeti.