A C2 egészen más jellegű autó, mint a C3. Az elsősorban nőknek szóló ötajtóstól eltérően a C2 sokkal vagányabb és sportosabb formájú. Nem véletlen, hogy egy raliautó-tanulmányként láthattuk először.
A mokány kisautó a C3 rövidített padlólemezére épül. A C2 231 centis tengelytávja 15 centiméterrel kisebb a C3-énál. Várhatóan erre az alapra készül majd a Peugeot 106 utódja is. A C2-es Citroën hossza 366, szélessége 166, magassága 146 centiméter.
Oldalról a legfeltűnőbb designelem az elsőknél mélyebbre húzott hátsó oldalablak. A képeken látható fekete autó a VTR sportváltozat, amely optikai tuninggal, például a harmadik ajtóra szerelt légterelővel emelkedik ki a többi modell közül.
A belevaló formaterv mellett az ötletes utastér is a C2 mellett szól. A hátsó ülések önállóak, mivel a C2-t eleve négyszemélyesnek szánja a gyár. Mindkét ülés egymástól függetlenül mozgatható hosszirányban, ami az egyterűek egyik vívmányát viszi be a kisautók közé. A két színű üléskárpit minket a hazai kisipar egyik örökzöld termékére, a Trikó üléshuzatra emlékeztet.
A belső térben több műanyag elem áttetsző. Ilyen alkatrész például a sebességváltókar. A műszerfalban a középkonzol a C3-ra emlékeztet. A csomagtér bővítése nem csak az ülések lehajtásával oldható meg, hanem a Seat Marbellához vagy a Fiat Pandához hasonlóan a második sor kivételével is.
Újdonság a kiskategóriában, hogy a hátsó ajtó üvege külön nyitható. Okos megoldásként a csomagtérajó alsó része egy 5 liter térfogatú belső üreget rejt, ahová sok apró holminkat elhelyezhetjük. Az alsó rész terhelhetősége 100 kilogramm. A megoldás előnye még, hogy a csomagtérajtó egyik vagy másik fele akkor is nyitható, ha nagyon kevés a hely. Ráadásul nem kell magas küszöbön át kiemelni terjedelmes tárgyakat, mivel az alsó ajtófél lehajtásával sík felület jön létre, amin elég betolni vagy kihúzni egy jókora bőröndöt.
A városi minik között rendkívül széles a C2 extralistája. Modelltől függően felárért vagy alapfelszerelésként automatikus légkondicionálót, tolatóradart, esőérzékelő ablaktörlőt, automatikus lámpakapcsolást és sebességtartó automatikát is kaphat a C2.
Ehhez hasonlóan tág a megrendelhető biztonsági felszerelések köre. Menetstabilizáló elektronika mellett fékasszisztens, kipörgésgátló és hat légzsák is választható.
A C2 motorterében a C3-ból és részben már a Saxóból ismert motorokat találjuk. Három benzines lesz 1,1 és 1,6 liter közötti hengerűrtartalommal, az egyetlen dízel a közös nyomócsöves 1.4 HDi.
Benzinmotorral 61, 75 és 109 lóerős teljesítménnyel lesz kapható az autó, a dízel 68 lovas. A C3 öröksége a városi minikből eddig hiányzó tengelyirányú kormányállíthatóság és a Sensodrive automatizált kézi váltó. Felszereltségtől és motortól függően 14 és 16 col között változik a gyári felniméret.
Nyugat-Európában az idei utolsó negyedévben jelenik meg a C2. Az importőr Citroën Hungária, tervei szerint, mindenképpen még idén bevezeti a modellt a magyar piacra. Konkrét eladási célokról még nem beszéltek, de az idei érékesítési számokban már a C2-nek is helye van.