Brabus erőművek, nyárra hangolva
Alighogy bemutatkozott Genfben a CLK Cabrio rögtön nekiláttak a Brabus szakemberei is az autó átalakításának. Először csak megjelenésében változott meg az ám mostanra, teljesen kész az új modell, amelyben a motor mellett a fékek és futómű is megváltozott. A csúcs CLK-t a Brabusnál a CLK 500-ból illetve a CLK 55 AMG-ből alakítják át. Mindkét motor V8-as, de előbbi „csak” 5000-es, 306 lóerős motorral készül, míg utóbbi 5,5 literes és helyből 367 lóerős. Azért ennyi, mert ebben az autóban az AMG erőforrást nem kompresszor lélegezteti, mint például az E-osztályban, hanem a motor szívó maradt.

Újra az eredeti motortuning fogást alkalmazták a bottropi mérnökök, azaz megnövelték a motorok hengerűrtartalmát. Új főtengely, dugattyúk és hajtókarok kerültek a blokkba. Ezzel egy időben átalakították a hengerfejet, és sport vezérműtengelyeket szereltek be. Bár eltérő alapból indultak ki és más alkatrészeket használtak a végeredmény azonos lett: egy 6,1 literes, 426 lóerős motor.

Megnőtt a V8-as erőforrások nyomatéka is, 4100-as fordulat mellett 621 newtonméter feszíti a főtengelyt. Végül egy fémkatalizátoros sportkipufogó rendszerrel spékelték meg a munkát. Így már csak egy aprócska dolog akadályozta az autót a legjobb teljesítmény elérésében, mégpedig az elektronika. Ezt átprogramozták, hogy az autó simán törhessen 250 km/h fölé is.

Ami meg is történik, ugyanis a Brabus 6.1 CLK Cabrio 300 km/h felett képes száguldani. Nem rossz az autó gyorsulása sem, 4.7 másodperc alatt elérhető a 100-as tempó a kocsival. Nem probléma a lassítás sem az autóval, az új fékek könnyedén nyelik el a mozgási energiát. Elöl 355 milliméteres tárcsák és 6 dugattyús féknyergek, hátul 300-as tárcsák és 4 dugattyús nyergek dolgoznak.

Ezúttal a Sachs versenymérnökei készítették a futóművet az autóhoz. Alacsonyabbra került a kasztni az új rugókkal és a keményebb lengéscsillapítók miatt az autó hegyi szerpentineken is jobban teljesít. Kicserélték a stabilizátorokat és toronymerevítő került a motortérbe. Látványnak sem utolsó, de a teljesítmény útra juttatásában is komoly szerepe van az új kerekeknek. Az első kerekekre 235/35-ös, hátra 265/30-as hengerek kerültek, melyeket 19-es felnikre szereltek.

Csak szolidan nyúltak a Brabusnál a Mercedes vonalaihoz. Elöl és hátul egy-egy kis spoilertoldattal bővült az autó, melyeket a gyári lökhárítók alá könnyedén fel lehet szerelni. Az első lökhárítókba oldalanként két új kiegészítő fényszórót szereltek. Ezek a vevő kérés szerint táv- illetve ködfényszórók vagy vegyes kiosztásban kerülnek fel. Exkluzívabbá tették a CLK utasterét az átalakításkor. Egyedi kivitelű és színvilágú bőrborítások rendelhetőek az autóba. Alumínium betétek és bőr-fa kombinációjú sportkormány is részét képezik az autónak.

Hamarosan bemutatjuk a Brabus másik nyitott újdonságát is. Az SV 12 Biturbo Roadster 13 másodperc alatt gyorsul 200 km/h-ra.